
Vědci z UJEP se snaží vyvinout bezpečnější lithiové baterie
Když baterie začnou hořet, dosahují velmi vysokých teplot. Vědci z UJEP pracují na tom, aby požáry li-ion baterií v autech byly pro hasiče snazší.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Typ baterií, který zažívá od roku 2000 výrazný rozmach. Díky miniaturizaci a neustálému snižování ceny těchto baterií nastal boom přenosné elektroniky. Nejprve to byly notebooky, později chytré telefony smartphone jako iPhone, od roku 2010 jsou to také tablety jako iPad. Ale především, stále vyšší kapacita baterií je umožnila integrovat také do dopravních prostředků. Elektrokola, elektromobily, hybridní auta, elektroletadla, elektromotorky, elektrické skútry – všechny tyto stroje využívají lithium-iontové baterie.
Když baterie začnou hořet, dosahují velmi vysokých teplot. Vědci z UJEP pracují na tom, aby požáry li-ion baterií v autech byly pro hasiče snazší.
Je to víc než rok, co jsme informovali, že ve Finsku vzniká komplexní systém recyklace baterií. Tehdy šlo o pilotní provoz. Zdá se, že se osvědčil.
Volkswagen si vybral dlouhodobého dodavatele lithia pro baterie do svých elektromobilů. Bude jím čínská společnost Ganfeng Lithium, která už dodává například i automobilce Tesla.
Japonská Toshiba vyvinula novou generaci svých baterií SCiB, na kterých pracuje už od minulého desetiletí. Umožní prý dojezd elektromobilů až 320 km při dobití během pouhých 6 minut!