V Číně jezdí první vlak na palivové články
V Číně byl představen první vlak pro rychlodrážní tramvaj využívající pohonu na palivové články. Je výsledkem spolupráce soukromé společnosti zabývající se vývojem elektromotorů a univerzitních výzkumníků.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
V Číně byl představen první vlak pro rychlodrážní tramvaj využívající pohonu na palivové články. Je výsledkem spolupráce soukromé společnosti zabývající se vývojem elektromotorů a univerzitních výzkumníků.
Hyundai chce první auta na vodík, resp. vodíkové palivové články, představit v roce 2012 také ve Spojených státech. Automobilka zároveň naznačila, že nepůjde pouze o testování, mohla by se v omezeném množství prodávat.
George Hansen, riaditeľ automobilového giganta General Motors v interview pre Autocar otvorene hovoril o plánoch jeho automobilky. Je presvedčený, že o 15 rokov sa zníži cena vodíkového auta na hodnotu porovnateľnú s hybridom, či E-REV.
Volkswagen vyslal na test své první auto na vodík, upravený Volkswagen Jetta. Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické dieselové palivo SunFuel.
Kia sa chce stať jedným z popredných výrobcov áut na palivové články. Sama tvrdí, že chce predať až 10 000 vodíkových áut za nasledovných 5 rokov.
První komplexní vodíková infrastruktura ve Spojených státech vyroste ve státu Havaj. Ten se v poslední době maximálně snaží oprostit od závislosti na fosilních palivech a naopak se zaměřit na obnovitelné zdroje.
Americká automobilka má v novém desetiletí velké plány. O elektromobilech na baterky od ní neuslyšíte, zato se GM rádi chlubí výzkumem v oblasti palivových článků. Komerční produkci aut na vodík chce začít v roce 2015. pokračování…
Japonsko je prostě jiné. Po ulicích tam jezdí elektromobily, ve městech se otáčejí solární elektrárny a v domácnostech testují vodíkové palivové články. Země prakticky bez nerostných surovin, zato s nejvyspělejšími jadernými elektrárnami by ráda vodík využila jak jen to je možné. Nová studie odhaduje, že do roku 2025 vyroste trh s palivovými články v Japonsku téměř 100x.
Neratovice, malé město nedaleko Prahy, kde sídlí známý chemický podnik Spolana, se staly hlavním sídlem výzkumu technologií vodíkového pohonu v České republice. Konsorcium několika firem a výzkumného ústavu v Řeži zde testuje a brzy spustí v ostrém provozu autobus na vodík TriHyBus a vodíkovou čerpací stanici.
Honda sice hodlá vyzvat Prius na souboj, ale s modelem Insight 2010 se jí to zatím nedaří. Automobilka i nadále ponejvíce věří vodíku namísto hybridů a elektromobilů. V Los Angeles otevřela testovací čerpací stanici a chystá se ji nabídnout i do domácností.
Toyota představila mladšího brášku Priusu v podobě modelu FT-CH. Honda nemohla zůstat pozadu. Ohlásila produkční verzi modelu CR-Z a tiskovou zprávu pojala v podstatě velmi podobně jako její největší konkurence – připomínkou dosavadních úspěchů na poli alternativních pohonů.
Jihokorejská Kia patřící pod Hyundai v současné době zažívá významný růst. Do budoucna sází na hybridy, ale také palivové články. Aktuálně zveřejnila automobilka video prototypu Kia Borrego/Mohave FCEV. Jedná se o prozatím nejnovější verzi testovacího auta na vodík. Video v článku.
Že to bude právě Peugeot, kdo v Evropě předvede kabriolet na palivové články, to nejspíš mohl čekat jen málokdo. PSA Peugeot Citroën nicméně v oblasti palivových článků působí už od roku 2006, kdy vznikla myšlenka navrhnout spolehlivé a výkonné komponenty. Teď je Peugeot automobilka předvádí zapracované do kupé Peugeot 307.