Volkswagen úspěšně otestoval své první auto na vodík

vyslal na test své první , upravený . Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické palivo SunFuel.   

Obě auta absolvovala cestu během hluboké zimy, překonávala vysoká převýšení švýcarských a italských Alp a tím ověřovala životaschopnost nejen vodíkového pohonu, ale i nového typu dieselu. Vodíkové auto bylo navíc vybaveno , které pracovaly v tandemu s .

Cílem výzkumníků z Volkswagenu a Institutu Paula Scherrera (PSI) bylo otestoval pohon na vodík a nové v extrémních teplotách. Motor modelu Volkswagen Jetta HY.POWER tedy získával veškerou energii pro svůj motor o výkonu 75 kW z . Jediným vedlejším produktem byla vodní pára.

Techniky a konstruktéry příjemně překvapily možnosti využití superkondenzátorů. Vysoce efektivní úložiště energii mohou krátkodobě dodávat trakčnímu motoru výkon až 30 kW navíc – např. v okamžicích, kdy je třeba překonat strmé stoupání.

„Volkswagen a PSI tímto učinili významný krok směrem k dlouhodobému záměru udělat z aut na palivové články vozidla vhodná pro každodenní využití, zábavná a navíc s možností vyrábět je za cenu, kterou si může průměrný spotřebitel dovolit,“ píše se vzletně v tiskovce.

Uvidíme, kam se VW s tímhle výzkumem pohne dál a zda jej, podobně jako () dokáže dotáhnout k nějakým praktickým výsledkům. Není bez zajímavosti zmínit, že tisková zpráva pochází od americké pobočky Volkswagenu a byla určena především pro americká média. Čistě marketingová masáž VW, nebo něco víc?

tisková zpráva

Napsat komentář