Volkswagen vyslal na test své první auto na vodík, upravený Volkswagen Jetta. Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické dieselové palivo SunFuel.
Obě auta absolvovala cestu během hluboké zimy, překonávala vysoká převýšení švýcarských a italských Alp a tím ověřovala životaschopnost nejen vodíkového pohonu, ale i nového typu dieselu. Vodíkové auto bylo navíc vybaveno superkondenzátory, které pracovaly v tandemu s palivovými články.
Cílem výzkumníků z Volkswagenu a Institutu Paula Scherrera (PSI) bylo otestoval pohon na vodík a nové vodíkové palivové články v extrémních teplotách. Motor modelu Volkswagen Jetta HY.POWER tedy získával veškerou energii pro svůj motor o výkonu 75 kW z palivových článků. Jediným vedlejším produktem byla vodní pára.
Techniky a konstruktéry příjemně překvapily možnosti využití superkondenzátorů. Vysoce efektivní úložiště energii mohou krátkodobě dodávat trakčnímu motoru výkon až 30 kW navíc – např. v okamžicích, kdy je třeba překonat strmé stoupání.
„Volkswagen a PSI tímto učinili významný krok směrem k dlouhodobému záměru udělat z aut na palivové články vozidla vhodná pro každodenní využití, zábavná a navíc s možností vyrábět je za cenu, kterou si může průměrný spotřebitel dovolit,“ píše se vzletně v tiskovce.
Uvidíme, kam se VW s tímhle výzkumem pohne dál a zda jej, podobně jako Honda (FCX Clarity) dokáže dotáhnout k nějakým praktickým výsledkům. Není bez zajímavosti zmínit, že tisková zpráva pochází od americké pobočky Volkswagenu a byla určena především pro americká média. Čistě marketingová masáž VW, nebo něco víc?