Kia věří palivovým článkům

Jan Horčík - 29 Prosinec 2009

Jihokorejská patřící pod v současné době zažívá významný růst. Do budoucna sází na , ale také . Aktuálně zveřejnila automobilka video prototypu Kia Borrego/Mohave FCEV. Jedná se o prozatím nejnovější verzi testovacího . Video v článku.  

Kia Borrego FCEV

Kia Borrego FCEV Kia Borrego FCEV Kia Borrego FCEV

Palivové články jsou v tomto voze umístěny pod sedadly pasažérů, mají výkon 115 kW. Pohánějí 110 kW AC elektromotor, který údajně dokáže skrze palivové články zužitkovat 98% vodíku.

Rekuperace čili regenerativní brždění ukládá energii v superkondenzátoru, který ji dává k dispozici kdykoliv je třeba. Dojezd vozidla je údajně 680 km.

Narozdíl od americké administrativy vidí Kia - alespoň podle tohoto kvalitního, nicméně až přehnaně dramatického videa - ve vodíku velkou budoucnosti. zas o něco blíž? Možná alespoň pro .

se v oblasti aut na vodík, konkrétně vodík zpracovaný skrze palivové články, taktéž snaží. Stejně jako například evropský . Ten však předpodkládá masovější rozšíření tohoto typu aut teprve za nějakých 10-15 let.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dufajme, ze sa svet za par rokov zmeni tak, ze si clovek bude moct vybrat auto ciste na elektrinu, vodik, alebo na nieco ine. Uvidime, ako to bude, ale vodik je dost nebezpecny a myslim , ze ako palivo sa velmi neosvedci, pokial niekto nevynajde sposob, ako ho skladovat v nejakej bezpecnej forme, pri teplote okolia.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol