V listopadu 2012 se v USA prodalo celkem 46 216 aut s alternativním pohonem. Počítaje v to i dieselové vozy značky Volkswagen (7182) a Audi (515). Očistíme-li údaj o tyto hodnoty, vyjde nám 38 519 prodaných hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.
Tím, kdo z listopadového přehledu prodejů alternativních vozů magazínu Autobloggreen vychází jako jednoznačný vítěz je domácí automobilka Ford. V absolutních číslech je vítězem pochopitelně Toyota. Ta celkem prodala 24 714 hybridů (vč. 3724 značky Lexus).
Jenže je to Ford, kdo zažívá nejprudší růst. Může za to především nový Ford C-Max Hybrid, který s 3589 prodanými kousky hravě předstihl hybridní kombík Toyota Prius V (2690). Roste i Ford Fusion Hybrid (1834) a stranou nezůstává ani plug-in hybrid Ford C-Max Energi (1259; pro srovnání Toyota Prius plug-in hybrid prodal 1766).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
ŘÍJEN 2012: prodej aut do zásuvky v USA stále stoupá
Toyotě naopak klesají prodeje klasické 3. generace Priusu, v listopadu 2012 to bylo 8925 kusů. Pochopitelně, když celá rodina Prius už má čtyři členy. Zbývá ještě malý Prius c, kterého se prodalo velmi slušných 3124. Celkem si Priusy připisují 16 505 kusů. K tomu je třeba připočítat velmi dobře se prodávají Toyota Camry Hybrid (3936), Toyota Highlander Hybrid (517) a Toyota RAV4 EV (32).
Poměrně dobře se daří i další domácí automobilce General Motors. Vedle diskutabilních mild hybridů jako je Buick LaCrosse eAssist zůstává nejprodávanější alternativou Chevrolet Volt. Ten si v listopapdu 2012 připsal 1519 prodaných kusů.
A jak se daří elektromobilům? NIssan prodal 1539 elektromobilů Nissan Leaf, Mitsubishi odeslalo zákazníkům celkem 42 elektrických aut Mitsubishi i.
Zbývají hybridy Porsche, kterých se celkem prodalo 175 kusů, a Honda. Ta prodala celkem 1038 a dál setrvale klesá. Propad zažila Honda Insight, které se prodalo 238 kusů – pro srovnání, minulý rok touhle dobou to bylo 749 kusů.
Honda už jednoduše není v oblasti hybridů konkurenceschopná a může jen doufat, že se to změní s příchodem Honda Accord plug-in hybrid na trh začátkem roku 2013. Za zmínku snad stojí ještě 26 pronájmů elektromobilu Honda Fit EV.
Shrnutí nakonec: za rok 2012 se zatím prodalo 492 462 aut na alternativní pohon (vč. dieselů), minulý rok to bylo 299 441. To znamená 64,46 % růst. Ještě zajímavější je ale podíl aut do zásuvky, tedy plug-in hybridů a elektromobilů: těch za letošní rok bylo 43 193, minulý rok jen 14 866. Auta do zásuvky jedou!
skoda ze nie je statistika
skoda ze nie je statistika profilu kupujucich v tom aky maju cca prijem co si mozu tieto auta dovolit, kolko z nich nezvladalo casom splacat a aky podiel z akeho mnozstva tych ludi v tej kategorii to bol/je a tiez ci maju aj ine zavasky ako napr. hypoteku.
zamyslam sa nad tym v suvislosti s tym co si mozeme dovolit v tejto kaegorii mi, tu u nas. kedze sa necitim vyslovene zle zarabajuci, vhodny hybrid alebo elektromobil v cenach za ake su dostupne, je pre mna a ludi co poznam nedostupny, ekonomicky nevyhodny, nenabijatelny /panelak/.
podla mna su to velmi zasadne a dolezite zistenia, nakolko predstavujeme urcite viac ako 40% kupnej sily, ktora si to nekupi.
Vaše úvahy jistě stojí
Vaše úvahy jistě stojí za začlenění, nicméně se lze na celou věc dívat obecně pozitivně už z toho důvodu, že toto odvětví potřebuje zlevnit masovou výrobou. Ta dá mimo jiné i chuť do vývoje a nasazení do výroby novějších a účinnějších řešení, zatímco vznikající trh ojetin bude muset ještě více upravovat ceny kvůli lákavým nabídkám vozidel nových.
Jak jsem psal v jiném vlákně, pro mě by byl zajímavý Prius+, ale bude trvat 5 let, než budou dostupné zajímavé ojetiny, anebo nové kusy za lepší ceny. K tomu nám dopomáhej poptávka ve státech s vyšší kupní silou a nákupní podporou.
Zvazujem cim to konkretne ze
Zvazujem cim to konkretne ze u nas spime, a tam ziju. Asi k nicomu mudremu nedospejem iba hutanim nad moznostami. Silne dufam a sam sa snazim casto prist na to, co a kedy to bude za objav-technologiu ktora ten napnuty povraz uvolni. Bojim sa, ze sa toho nedozijeme, mozno nase deti. Teda aspon, snivajme.
A co Tesla Model S?
A co Tesla Model S?
Společnost Tesla Motors
Společnost Tesla Motors bohužel (zatím) měsíční výkazy prodejů nezveřejňuje.
Tesla je přeci jen vozidlo
Tesla je přeci jen vozidlo pro bohaté lidi.
Zajímavější by bylo, myslím, krom Tesly, uvést i prodeje vozů Ford Focus Electric — jsou známá čísla prodejů tohoto elektromobilu ???
Nissan Leaf má měsíční prodeje kolem 1500 kusů, Ford bude mít asi méně. Američané sice obdobně velké EV též vyrábějí, ale v reklamách mi to spíše připadá, že potencionální zákazníky zase tak moc získat nechtějí. Aby to nedopadlo jako s GM EV1 před cca 10 lety — dnes snad už ne.
Opakuji tedy otázku:
Jsou, prosím, známy počty kusů měsíčně prodávaných elektromobilů Ford Focus Electric ??
Ano, prodeje Ford Focus
Ano, prodeje Ford Focus Electric v listopadu 2012 činily 172 kusů. Celkem za rok 2012 je to 518 kusů. Prodává se cca od poloviny roku 2012 na vybraných trzích USA.
Ford Focus electric stojí
Ford Focus electric stojí 40k$, což není moc daleko od nejlevnějšího modelu S. A Tesla je někde úplně jinde velikostí, komfortem, dojezdem, prostě vším.