Prodej aut v USA: alternativy dvounásobně rostou

Cena benzínu v USA, především v Kalifornii, strmě roste. Automobilky zároveň posílají na trh čím dál tím větší množství vozů vybavených alternativním typem pohonu. Díky tomu už poněkolikáté v tomto roce vzrostl prodej aut jako jsou hybridy, plug-in hybrid a elektromobily na dvojnásobek proti roku 2011.

Ford se do alternativ pustil s obrovskou vervou. Dnes má na trhu elektromobil, hybrid a brzy přibude i plug-in hybrid.
foto: Ford

V měsíci září 2012 si Američané pořídili celkem 47 235 automobilů s alternativním/dieselovým pohonem. To znamená meziroční nárůst 99 %. Prodalo se také 5598 aut do zásuvky, míněno především plug-in hybridů, a to zejména díky rekordním prodejům modelů Chevrolet Volt a Toyota Prius plug-in hybrid.

Jednoznačným vítězem v kategorii alternativ se samozřejmě opět stala Toyota. Prodala celkem 10 806 modelů Toyota Prius, 3386 Toyota Prius c, 3088 Toyota Prius V a 1652 vozů Toyota Prius plug-in hybrid. K tomu je třeba připočíst 4178 dalších hybridů této značky a 3637 hybridních aut značky Lexus. Celkově to znamená 26 747 prodaných hybridů Toyota za měsíc září 2012.

Velmi dobře se ale vedlo i dvěma americkým automobilkám GM a Ford. Ford představil svůj nový , který se i díky příznivým recenzím stal okamžitě nejprodávanějším hybridem značky s 969 prodanými vozy. Následoval Ford Fusion Hybrid s 898 a Lincoln MKZ Hybrid s 781. Elektromobilů Ford Focus Electric se prodalo 59 kusů. Celkově Ford prodal 2788 vozů s alternativním pohonem.

General Motors jsou na tom lépe, ti celkem prodali 5949 aut na alternativní/pokročilý pohon. Lví podíl na tom má Chevrolet Volt s 2851 kusy a Chevrolet Malibu eAssist s 1656 kusy.

Co se týká automobilky Honda, té se podařilo prodat 493 kusů modelu Honda Civic Hybrid, 335 kusů Honda CR-Z, 246 kusů Honda Insight (meziroční pokles 51,95 %) a celkově se prodeje alternativ meziročně snížily z 1355 na 1090. Honda tedy vrýazně ztrácí.

Pravděpodobně na úkor dieselů, jako jsou např. ty značky Volkswagen. Těch se totiž v USA prodalo za září 2012 celkem 8685. Audi jich prodalo celkem 786. Mitsubishi prodalo 36 kusů elektromobilu Mitsubishi i a Porsche prodalo 84x S Hybrid a 86x .

Bude velmi zajímavé sledovat nárůst prodejů alternativ na konci roku. Pokud se bude ročně zdvojnásobovat, nebude to dlouho trvat a Američané budou nakupovat z větší části vozy s alternativním pohonem. Do konce dekády by tak automobilový trh minimálně v mohl vypadat velmi odlišně.

6 Comments on “Prodej aut v USA: alternativy dvounásobně rostou”

  1. Toto je ukazka, lidi by i
    Toto je ukazka, lidi by i kupovali, ale nevidi duvod proc. Kdyz dostanou pridanou hodnotu, tak koupi. V tomto pripade auto co zere nula, nula nic.

    Popravde, zamyslel se nekdo z dnesnich MANAGERU proc bych si ja prumerny clovek kupoval nove auto co 10let
    , kdyz pri dobre udrzbe v klidu vydrzi i 20let?

    Za predpokladu skoda citigo, dojezdu +-120km, el. pohon a cena +-300k(za 700k apod. si to muzou nechat) bych sel i a koupil nove.

    1. Ano, pokud lidem ukážou tu
      Ano, pokud lidem ukážou tu přidanou hodnotu, myslím si, že by se prodeje zvýšili a to i u nás v čr. Ale protože součásný trend ( spoň si to myslím, když tak mě oprav )je vyrobit co nejvíc aut a samozřejmě je prodat. Chrlit a chrlit velké množství vozů. A prodat za rok po celém světě více nez milion aut.

      1. Presne doplnene.
        Ja jenom

        Presne doplnene.

        Ja jenom dodam. Neni to davno co se smali „odbornici“ evropy i USA japoncikum, ze tahaji ty jejich auta na USA trh, ze amik chce neco co zere min20+ a vysledkem 20 let pote krachujici USA prumysl. A ted je to znovu kazde „odbornik“ se smeje CNG, el. pohonu atd. Za 20let budou ti sami „odbornici“ zasvecene rikat „to se dalo cekat“, „my to rikali“ atd. 😀

        1. Přesně tak, to je ten
          Přesně tak, to je ten jejich krátkodobý pohled na věc. Což je zarážející, protože právě od odborníků bych čekal něco jiného. Mě to připadá, jako by chtěli zisky hned a budoucnost budeme řešit v budoucnu. Jenže stačí, aby se příležitosti chopila třeba korea nebo čína popř. japonsko a budou nadávat a nadávat, protože jim ujel vlak a asiati budou kralovat tomuto segmentu.

          1. Jenže on ten vlak už jim
            Jenže on ten vlak už jim ujíždí a tak hledají cestu jak snížit technologickou zaostalost spoluprací s zahraniční konkurencí. Renault- Nisan : Citroen,Peugeot – Mitsubishi : Mercedes,BMW – Tesla : Opel – Chevrolet
            Jen WV,Audi,Seat,Škoda stále něco tajně kutí jen na svém písečku.A velmi opatrně přicházejí a alternativami .
            Německý dokument promítaný v ČR http://www.aerofilms.cz/4revoluce.

            1. To je chybný úhel pohledu.
              To je chybný úhel pohledu. Renault-Nissan je aliance (vzájemně se vlastní), takže spoustu věcí mají společnou. Opel a Chevrolet je jedna společnost (GM), pouze jiné značky, atd. Takže to rozhodně není „spolupráce se zahraniční konkurencí“, stejně jako když Škoda prodává Volkswagen Up! jako Škodu CitiGo, tak byste to asi neoznačil jako ponižující přebírání modelů od zahraniční konkurence.

Napsat komentář