Toyota prodala už 4,6 milionu hybridů

Toyota oznámila, že úhrnné prodeje hybridních modelů v Japonsku dosáhly 31. října počtu 2,04 mil. kusů. Globální prodeje hybridních automobilů z produkce TMC – od premiéry prvního modelu v roce 1997 – dosáhly 4,60 mil. Jen od 1. ledna do 31. října 2012 se jich prodalo 1,02 milionu.

Rodina hybridů Toyota Prius už dnes zahrnuje v Japonsku a Evropě tři, v USA dokonce čtyři modely
foto: Toyota

Toyota se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšiřování vozů s hybridním pohonem na celosvětovém trhu. Proto si Toyota otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit řízení společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.

V srpnu roku 1997 představila TMC v Japonsku svůj první hybridní minibus Coaster kombinující zážehový motor s elektromotorem, po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem.

Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích. Druhá generace tohoto modelu byla uvedena v roce 2003 a třetí generace pak odstartovala v roce 2009.

Toyota postupně rozšířila svoji modelovou řadu vozů s hybridním pohonem o vozy typu MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a kompaktní vozy se splývavou zádí.

Na konci letošního dubna pak úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů z produkce TMC dosáhly počtu 4 milionů vozů. Ke konci října 2012 se přibližně v 80 zemích a regionech celého světa prodává celkem 19 hybridních osobních modelů z produkce TMC a jeden hybridní model s technologií plug-in. V Japonsku TMC vyrábí 15 hybridních osobních modelů a navíc i model Toyota Prius plug-in hybrid.

Japonská automobilka má v plánu do konce roku 2015 uvést celosvětově 20 nových modelů s hybridním pohonem a vyvine další úsilí k rozšíření své hybridní produktové řady i trhů, kde se tyto vozy prodávají.

V Japonsku procentní podíl prodávaných vozů s hybridním pohonem každoročně roste, k čemuž napomohlo i uvedení kompaktního hatchbacku Aqua (Prius c) s hybridním pohonem a celkově rostoucí povědomí veřejnosti o hybridní technologii.

Vozy s hybridním pohonem představují přibližně 40 procent celkových prodejů automobilky Toyota v Japonsku a 14 procent celosvětově.

Toyota vypočetla, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC od roku 1997 do 31. října 2012 dokázaly celosvětově ušetřit cca 30 mil. tun emisí CO2 v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem.

Kromě toho Toyota odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem celosvětově ušetřily přibližně 11 mld. litrů benzínu – v porovnání s vozy podobných rozměrů vybavenými zážehovým motorem

tisková zpráva

Napsat komentář