Tesla chystá elektromobil za $30 000

Jan Horčík - 17 Listopad 2011

Tesla Motors, mladá americká automobilka miliardáře Elona Muska, má ambice stát se obdobou značek Ford či General Motors budoucnosti. Má k tomu setsakra dobře nakročeno a věří jí dokonce i Bob Lutz, bývalý šéf GM. Podle magazínu TechCrunch firma už dnes připravuje elektromobil za $30 000.elektromobil Tesla Model S americké automobilky Tesla Motors

Rodinný elektromobil Tesla Model S se již intenzivně testuje. Dodávky prvních kusů mají začít v létě 2012.
foto: Tesla Motors

Stovky milionů dolarů nikdo neinvestuje bez rozmyslu. Tím méně člověk, který pomáhal vytvořit PayPal, rozjel vlastní vesmírný program a stal se předlohou filmové postavy Iron Mana.

Elon Musk je pravým opakem byznysmenů jako je Rick Wagoner (člověk, který přivedl GM ke krachu) a jemu podobní – kterých je bohužel ve vedení světových korporací většina. Nebojí se riskovat, jít neprošlapanou cestou, a vsadit na to obrovské sumy (vlastních i cizích) peněz.

Svému jedinečnému umu vděčí Elon Musk, původem z Jihoafrické republiky, za celoživotní úspěch. Jeho automobilka Tesla Motors prorazila na světovém trhu se sportovním elektromobilem Tesla Roadster už před dvěma lety.

Vyzkoušela si na něm jak se vlastně takové auto dělá, co všechno to obnáší, vyvinula řadu vlastních technologií. Díky tomu mohla začít pracovat na dalších projektech, jako je v současné době asi nejočekávanější elektromobil v podobě Tesla Model S.

Až sedmimístné rodinné elektrické auto půjde na trh v červnu-červenci 2012. K dispozici bude ve třech různých konfiguracích lišících se podle dojezdu, a to od 256 km do 480 km na jedno nabití. Mluvíme o čistém elektromobilu! Jeho cena začne na $57 600.

Půjde o auto, které bude neustále připojené k internetu skrze technologii 3G/4G a jehož středová konzole bude nahrazena 17″ dotykovým LCD displejem. Palubní deska bude taktéž displej. Skutečné auto budoucnosti má už dnes tisíce čekajících zákazníků. A není divu. Kdo by se v takovém technologickém skvostu nechtěl projet?

Jenže automobilka Tesla Motors myslí do budoucna, Elon Musk přemýšlí v dlouhodobé perspektivě. Podobně jako přemýšlel Jezz Bezos, šéf společnosti Amazon, v roce 1997, když online knihkupectví teprve začínalo. Dnes, po 14 letech, mají akcie Amazon 140x vyšší hodnotu než při úpisu.

Dát za auto v USA přes 50 000 dolarů je pro většinu lidí pořád ještě nepředstavitelné. Tesla proto připravuje kromě elektrického SUV Model X a pravděpodobně i několika dalších modelů ještě “lidový elektromobil” s cenou kolem 30 000 dolarů.

Ten by se měl stát konkurencí pro elektrická auta, která už jsou nějakou dobu na trhu, nebo která brzy přijdou: Nissan Leaf, Mitsubishi i, Ford Focus Electric, Coda Sedan a další. Levné elektrické auto značky Tesla Motors by mohlo dorazit na trh kolem roku 2014-2015.

Držíme Tesla Motors palce a věříme, že za deset let bude vyrábět statisíce elektromobilů ročně pro celý svět.

Zpět na HybridPřidat komentář

Několik otazníků k Tesle zde:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odkaz na clanek na autoforum je zaujaty stejnej ako tento na hibridu, akorat druhynm smerem. Ten co to psal zase vubec nevi, co je akumulator, pise tam naproste blbosti, o tom, ze nelze postavit elektromobil, ktery ujede 500 km atd.
Navic znovu opakuje (v jinem clanku, kde testoval roudster) mytus o tom, ze elelktrina je vyrabena spalovanim prevazne z fosilnich paliv!!! Kdyby si o tom neco zjistil vedel by, ze v CR se elektrina z fosilnich paliv podili jen asi 51% a stale klesa!!! Ostatni je Jadro a OZE.

Nicmene clanek na hibridu jen informuje nic nevymysli, nez to clanek na autoforum je z poloviny snuska nesmyslu a neprokazanych vymsylu.

Nicmene skoda, ze se temto vymyslum nevyhnul protoze tam samozrejme poukazal na stav Tesly jaky ve skutecnosti je a to ve velke ztrate a zakonice uz investori ji nemuzou verit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dělat závěry z prostého a dobře známého faktu několikaleté ztráty nemá smysl. Např. nově postavený projekt TPCA v Kolíně byl ve ztrátě mnoho let, než si na sebe vydělal. A to nedělají žádný převratný vývoj, jen postavili montovnu. Nevzpomínám si, že by to někoho na automobilových serverech vzrušovalo. Kdežto u elektromobilů na to najednou poukazuje kdekdo. Že by PR oddělení koncernů znervózněly?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ani my nechceme kreslit situaci zcela růžově, ostatně, o kontroverzním stavu byznysu Tesla Motors jsme podrobně informovali už dříve v článku Jak je na tom Tesla Motors doopravdy?. Na druhou stranu, tohle odvětví sledujeme denodenně - byznys Tesla Motors sice je zatím stále ztrátový, ale tahle ztráta se pomalu snižuje podle některých odhadů by se firma do zisku mohla dostat už příští nebo přespříští rok. Navíc, jak je patrné i z tohoto článku, ta firma má hodně dlouhodobou vizi (na což jsem se zde snažil poukázat především) a to znamená několik počátečních let ztrát - investic - do pozdějšího dlouhodobého úspěchu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol