Panasonic dodá Tesle baterie pro 80 000 elektromobilů

Společnost Panasonic a Tesla Motors podepsaly minulý týden dohodu na dodávku pokročilých lithium-iontových baterií pro . Smlouva zavazuje firmu k dodání akumulátorů pro 80 000 elektromobilů v průběhu čtyř let.

Lithium-iontová baterie Panasonic pro použití v elektromobilech
foto: Panasonic

Nově podepsaná smlouva prohlubuje spolupráci, která funguje mezi oběma společnostmi už několik let. Prvním krokem sblížení obou firem bylo uzavření dohody na dodávky baterií v roce 2009. Následující rok investoval do Tesla Motors 30 miliónů dolarů s cílem prohloubit vzniklé partnerství a podpořit růst elektrického automobilového průmyslu.

Nyní se tedy spojenectví mezi těmito firmami opět posune o kousek dál. z dílen se stanou zásobníkem pro elektrický sedan , na který už automobilka eviduje okolo 6 000 objednávek. Díky nové dohodě by tak měla být Tesla schopna tyto pohledávky v následujících letech plnit.

„To, že si přední výrobce baterií zvolil pro partnerství , je velkým oceněním naší práce a my jsme za to velmi vděční. Využítí baterií Panasonic v modelu Tesla S zajistí našim bezkonkurenční a výkon,“ řekl , spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Tesla.

Koncern Panasonic je v současnosti předním světovým výrobcem bateriových článků pro globální automobilový průmysl. Díky použité katodě na bázi niklu mají Panasonicu nejvyšší energetickou hustotu a špičkový .

tisková zpráva

7 Comments on “Panasonic dodá Tesle baterie pro 80 000 elektromobilů”

  1. Tesla Model S bude hodně
    Tesla Model S bude hodně povedené auto. V mnoha parametrech předčí i vozidla se spalovacími motory ze stejné třídy.
    Dojezd, zrychlení, extrémně nízké těžiště, maximální možná bezpečnost, kompaktní a snadno vyměnitelná baterie, největší úložný prostor ve své třídě, palubní monitor větší než iPad.. Ten Elon Musk není blbec – pokouší se nabídnout současný highend v elektromobilitě. Auto, o kterém většina nadšenců bude sice jenom snít, ale těm ostatním otevře oči..

    1. Když pominu fakt že 18650
      Když pominu fakt že 18650 značí rozměry válcového článku a nikoliv, co je uvnitř (liCo, limn, lifepo4…), tak právě články používané v IT (asi myslíte notebooky, tedy nejčastěji LiCo) jsou pro EV naprosto nevhodné, protože mají malý počet cyklů, rychle degradují a navíc při zkratu nebo přehřátí vybuchují.

      Řešení Tesly tedy spíš spadá do kategorie highendové parametry za jakokukoliv cenu.

      1. Jestli vás zajímá, v čem
        Jestli vás zajímá, v čem jsou články v baterii Modelu S jiné od toho, co tady popisujete, tak si přečtěte datasheet od Panasonicu http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf/ACI4000/ACI4000CE2.pdf – V Modelu S bude ten úplně poslední článek 3,1Ah: NCR-18650A. Myslím, že je celkem jasné, proč Tesla nejde stejnou cestou jako jiné automobilky. Mimo jiné – Panasonic už vyhlásil, že v roce 2013 uvede na trh nový článek 18650 s kapacitou 4Ah. Takže je pořád co zlepšovat.

        1. Ale jistě, Panasonic
          Ale jistě, Panasonic články bezesporu patří ke špičce, ale ty základní principielní problémy li-on technologie stále zůstávají. Kromě toho, mít v akumulátoru řádově tisíce článků taky není úplně optimální. Sám jsem moc zvědavý, jak budou stávající EV řešení vypadat s odstupem řekněme pěti let.

Napsat komentář