
Bob Lutz, bývalý šéf GM, je stále přesvědčen, že Tesla míří do hrobu
Tesla čelí v posledních týdnech obrovskému tlaku na cenu akcií, která vytrvale klesá. Výroba elektromobilu Tesla Model 3 ale naopak vytrvale stoupá. Co na to Bob Lutz?
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Tesla čelí v posledních týdnech obrovskému tlaku na cenu akcií, která vytrvale klesá. Výroba elektromobilu Tesla Model 3 ale naopak vytrvale stoupá. Co na to Bob Lutz?
Americká společnosti VIA Motors se zabývá přestavbami pick-upů a dodávek na plug-in hybridy. Prozatím má v nabídce dodávku eREV založenou na modelu Chevrolet Express. Prodávat ji začala koncem minulého roku.
Automobilka Fisker Automotive je největší investiční debakl americké vlády posledních let. Už měsíce kolují éterem spekulace, že zájem o koupi krachujícího výrobce plug-in hybridu Fisker Karma mají Číňané. Dnes je jasné, že nejen oni. Firmu chce totiž údajně koupit zpět i původní zakladatel Henrik Fisker!
Autosalon Detroit 2013 přinesl spoustu zajímavých překvapení a Destino je jedním z nich. O co jde? Firma VL Automotive koupí plug-in hybrid Fisker Karma a udělá z něj klasický sporťák. Vykuchá všechny komponenty hybridního pohonu a místo nich do něj namontuje supersilný motor z Chevrolet Corvette ZR1.
Bob Lutz, bývalý šéf automobilky GM a veterán automobilového průmyslu vůbec, bývá také přezdíván “otec Chevroletu Volt”. Když z GM odešel, našel nové místo u společnosti Via Motors. Ta aktuálně na autosalonu v Detroitu představila svůj plug-in hybrid. Obří americký truck, který ale jezdí se spotřebou jako Toyota Prius.
Bob Lutz (79), původem ze Švýcarska, má za sebou padesát let v automobilovém průmyslu. Pracoval pro General Motors v USA i Evropě, BMW, Ford i Chrysler. Po odchodu z vedení GM v roce 2010 už myslel na odpočinek. Místo toho jej zlanařil start-up VIA Motors. Na autosalonu v Detroitu představí Lutz její hybridní eREV řešení pro trucky, SUV a dodávky.
‚Věřím, že Tesla to zvládne,‘ prohlásil nedávno v rozhovoru Bob Lutz, bývalý vysoký manažer General Motors. O pravdivosti jeho slov svědčí i to, že Tesla Motors má nejspíš dohodu o další, intenzivnější spolupráci s Daimlerem. Díky té by mohlo vzniknout plně elektrické Bčko.
Bob Lutz je považován za klíčového člověka „staré“ i „nové“ automobilky General Motors. Především proto, že dal zelenou projektu plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten aktuálně budí mezi zákazníky v USA zasloužený zájem. Lutz nově pracuje v michiganské společnosti Current Motor Company vyrábějící elektrické skútry.
Před čtyřmi lety zaujal všechny nadšence do elektromobility film „Kdo zabil elektromobil?„, který se podrobně zabýval neblaze proslulým příběhem jednoho z prvních sériově vyráběných elektrických aut – GM EV1. Režisér Chris Paine se nyní vrací s novým, tematicky navazujícím dokumentem nazvaným „Pomsta elektromobilu“.