Autosalon Ženeva 2011: reportáž, část 1.

Ondřej Martinek - 10 Březen 2011

Na jezdím už čtyři roky. Díky tomu mohu snadno porovnávat s minulými ročníky. Letos je na první pohled znovu jasně vidět další posun celého . Důraz na malá auta jakožto dopad a směřování k  a především . Letos byla zastoupena ještě výrazněji než kdykoliv předtím.   
autosalon Ženeva 2011 Renault Twizy ZE

Na první pohled vypadá autosalon jako nepřehledné mraveniště, kterým si malí mravenci razí cestu. Jako každý rok bylo i letos obtížné se prodírat nadšeným davem k některým ze stálic – , a . Tato trojka vévodí většině světových autosalonů a zároveň právem patří k těm nejnavštěvovanějším. V Ženevě tomu nebylo jinak – Ferrari představilo netradiční automobil FF, Lamborghini nový model Aventador a Porsche – to je prostě Porsche.

Na výstavišti Palexpo se opět sešla více jak stovka vystavovatelů. Poslední roky je umístění jednotlivých automobilek, až na pár výjimek, prakticky neměnné. U hlavního vchodu Isuzu – letos žádný zajímavý model. Co by kamenem dohodil byl , který představil své obvyklé portfolio, ale také designové lahůdky jako 500 Zagato, nebo 500 Gucci.

Přes uličku byla Lancie – letos přejala několik amerických modelů a s pořádnou úpravou je vydala za své (Thema, Flavia a Grand Voyager). Představila však nový model – menšího bratříčka Delty – automobil Ypsilon.

autosalon Ženeva 2011 Toyota Prius Plug-in hybrid

Pokud byste hledali poblíž automobilku , tak byste se trefili – luxusní odnož Toyoty představila kromě obvyklých modelů speciální Nürburgring balíček pro svůj supersport LFA. Logicky hned vedle expozice Lexusu se nacházela mateřská . Zde bylo novinek mnohem více: , (přepracovaný ), Toyota FT-86 koncept, koncept.

autosalon Ženeva 2011 Toyota EV

Naproti přes uličku se rozprostírala velká plocha věnovaná francouzskému . Jeho modely patřily k tomu nejzajímavějšímu, co se na autosalonu objevilo. Lehce vypíchnu ty nejzajímavější: Mégane RS, koncepty DéZir, Captur a R-Space, dále předsériová verze elektromobilu a také elektrické modely , a Pěknou hračkou byl modrý automobil s bílým závodními pruhy – Wind Gordini. Faktem nicméně zůstává, že Zoe, Twizy i Fluence už s sebou Renault vozí dlouho, ale ani jedno z aut zatím není na trhu - ačkoliv si je automobilka 100% jistá, že brzy budou.

autosalon Ženeva 2011 Renault R Space

autosalon Ženeva 2011 Renault Captur

V nedaleké expozici představoval své modely . Nálož brutální síly obstaralo GT-R v limitované edici a 370Z. Netradiční design zastal Juke a zástupci elektromobilů přišli také na návštěvu: , a .

Stačilo ujít pár kroků a ocitl jsem se ve stánku . Na návštěvníky tam čeká např. faceliftovaný Accord, ale hlavně zástup ekologických vozítek – , , plus staré dobré modely a . Pavilóny výstaviště jsou obsazovány nejspíše podle geografické spřízněnosti značek, nebo jejich příslušnosti k větším koncernům. Zde se však jednalo o první případ – proto v blízkosti Hondy byla i a .

Suzuki představila kromě svých „běžných“ aut také koncept nadupaného Swiftu, který dostal jméno Concept S. Nový spoiler, přední maska a bodykit, to jsou hlavní změny. Mazda se letos také moc nevyznamenala – představila sice údajného nástupce SUV CX7 v podobě konceptu Minagi a vedle něj také jeho sportovního bratříčka Shinari, ale jinak nic výrazného.

Z větších automobilek z hal číslo 4 a 5 zbývají Ford, Aston Martin, Maserati a konečně „hvězda večera“, Ferarri. Pojďme se tedy podívat na jejich novinky.

Ford představil nástupce dosluhujícího v podobě konceptu B-Max. Prostorný interiér a posuvné dveře – konkurence se má na co těšit. Dalším konceptem byl Vertrek – jedná se o podobu nové generace Kugy. Svoji pozornost si dokázal pro sebe urvat také nepřehlédnutelný pick-up Ford Ranger Wildtrak. Elektromobilisty jistě zaujal – čistý , který se v Evropě bude prodávat už příští rok. Modely a byly k zhlédnutí také.

představil kromě klasických modelů také nový Virage – kompromis mezi DBS a DB9. Nic víc, nic míň. Maserati přivezlo do Ženevy mimo jiné závodní GrandTurismo a GranCabrio Sport. Silnější kabriolet byl představen v pekelné rudé barvě – kdyby měl samotný Ďábel nějaký automobil, tak by to byl GranCabrio s trojzubcem na masce.

Posledním důležitou automobilkou z dvojice hal 4-5 bylo Ferrari. Svým novým automobilem FF vyvolal velkou zvědavost v kolemjdoucích, takže u „efefka“ bylo neustále plno. Design vozu má na svědomí italská – taky že se jím chlubila na vlastním stanovišti v jiné hale.

Každým rokem se prolíná do celého autosalonu vývoj technologií – a tím nemyslím pouze expozice samotných vozů. Letošní ženevský autosalon se nesl ve znamení „tabletů“, tedy malých dotykových počítačů, které zažívají v posledním roce kritický vzestup. Konkrétně se jednalo o a Samsung Galaxy.

Většina hostesek a míst určených k odpočinku se neobešla bez zmíněných elektronických hraček. Používali je jak pro registraci zájemců o zaslání tištěných materiálů, ale také jako demonstrativní ukázku technologií, které se daly interaktivně prohlížet na .

Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol