Přes víkend jsme zpracovali další várku materiálů z autosalonu v Ženevě a máme pro vás další čtyři automobilky. Tata předvedla slibně vypadají Tata Nano EV, Mercedes se blýsknul svými hybridy a Nissan si odbyl světovou premiéru čtvrté generace městského vozítka Nissan Micra.
Související články:
» Ženevský autosalon živě: Ford, Audi, Mitsubishi, BMW
» Ženevský autosalon živě: Hyundai, Kia, Volkswagen, Subaru
Tata Motors
Indická automobilka měla na autosalonu v Ženevě několik zajímavých kousků, zdaleka největší zájem však budila Tata Nano EV. Neboli elektromobil postavený na základě nejlevnějšího auta na světě. Malé pojízdné vajíčko vypadalo nezvykle zajímavě a příjemně evropsky.
Podle tiskové zprávy bude elektrifikace integrální součástí nové inciativy Tata Motors týkající se ekologických aut. Už tento rok nabídne ve vybraných evropských zemích elektromobil Tata Indica EV s dojezdem 200 km. V domácí Indii asi elektrická auta velké terno nebudou, poněvadž půjde o velmi drahou „zábavu“. Ve vyspělých zemích byla ale mohly mít díky nižší ceně úspěch.
Tata Nano EV přijde později, nabídne dojezd až 160 km a podobné lithium-polymerové baterie baterie jako model Tata Indica Vista EV. Kromě těchto modelů byla k vidění také Tata Aria, nové MPV, a Tata Indigo Maza, nový sedan.
Renault
Cena za přehlídku nejodvážnějších designů? Rozhodně patří Renaultu. Francouzská automobilka opět předvedla Twizy, Zoé a Fluence. Elektromobily, které slibuje už na příští a přešpříští rok, ale které pořád vypadají jen jako hodně odvážné koncepty a nabízejí krabičkou vedle. Kromě toho měl Renault na stánku také obvyklou stálici v podobě Renault Mégane a novinku Renault Wind.
Nissan
Světovou premiéru si na autosalonu Ženeva 2010 odbyl nový Nissan Micra. Miniaturní městské auto, které představil samotný Carlos Ghosn, šéf aliance, je už čtvrtou generací. Pohání ji zbrusu nový 1,2l tříválec s emisemi až na úrovni 95 g/km. Spotřeba by se měla pohybovat tam, kde se běžně nacházejí motory o objemu 1,0 l, a to i přes výkon 80 koní. Auto se bude prodávat ve 160 zemích světa, začne se Thajskem už teď v březnu. Do Evropy se nový Nissan Micra dostane na podzim.
Další světovou premiérou bylo funky CUV Nissan Juke. Vyrábět se bude v Evropě a Japonsku, prodáván bude globálně. Celkový dojem z auta: prapodivný. Vypadá jako kdyby spadlo z měsíce. Příjemnější pohled nabízela nová verze klasického Nissan Qashqai, jehož jméno kdo dokáže napsat správně, automaticky se kvalifikuje do místní menzy.
Na otočném piedestalu měl své místo také elektromobil Nissan Leaf. Že by se mu ale dostávalo nějaké přehnané pozornosti, to tvrdit nelze. Prostě se tam tak pěkně otáčel a na to, že už by měl být za dva roky na trhu vůbec nevypadal. Unuděná modelka byla zjevně vděčná za každý objektiv.
Mercedes-Benz
Stuttgartská automobilka pasovala do hlaví role svého stánku koncept Mercedes-Benz F800 Style. Prý „avantgardní design“ (pro Němce asi ano) se tady snoubí s podvozkem multi drive schopným provozu v konfiguraci plug-in hybrid nebo auto na palivové články. Takhle má vypadat prémiové auto budoucnosti podle Mercedesu.
Daimler ukázal budoucnost velkých cestovních sedanů už v roce 2007 s konceptem F700. O stovku vyšší model je jasným pokračováním téhle linie. V hybridní verzi jej pohání benzinový šestiválec o výkonu 300 koní skombinovaný se 109koňovým elektromotorem. Lithium-iontové baterie dokáží uskladnit více než 10 kWh a díky nim auto ujede až 30 km čistě na elektřinu.
Díky velmi efektivnímu systému pohonu zvládá F800 dosáhnout na spotřebu 2,9 l/100 km při emisích 68 g/km. Max. rychlost čistě na elektřinu je „omezena“ na 120 km/h. Varianta vybavená technologií palivových článků F-CELL nabízí dojezd 600 km.
Mercedes-Benz aktuálně uvedl na americkém trhu S400 Hybrid, S500 Plug-in Hybrid se představí společně s novou generací třídy S. V Ženevě byl dále k vidění Mercedes-Benz E 300 Bluetec Hybrid, diesel-hybrid s 2,1l naftovým motorem a kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km. Auto bude v prodeji začátkem příštího roku. Zároveň se autosalon Ženeva stal místem, kde automobilka uvedla do prodeje nové BlueEfficiency modely třídy C a E s 2,2l dieselovým motorem. V Evropě budou v prodeji letos na podzim.
Ty renaulty jsou nádherný!
Ty renaulty jsou nádherný! Snad se někdy dočkáme i u nás s těmito modely a za rozumnou cenu 😉