Dacia se představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě od 26. února do 3. března 2024. Ukáže novou Dacia Duster, omlazený Spring a dakarský prototyp Sandrider.
Nová Dacia Duster, ikonické SUV značky, se poprvé oficiálně představí na ženevském autosalonu v roce 2024. Duster, který byl poprvé uveden na trh v roce 2010 a poprvé obnoven v roce 2017, se prosadil tím, že porušil tradiční kódy trhu SUV.
Dusteru se vyrobilo více než 2,2 milionu kusů. Facelift 3. generace modelu Duster, vyvinuté na platformě CMF-B, představí svůj robustnější a asertivnější design a také nabídku motorů: LPG ECO G100, HYBRID 140 a mild-hybridní 48V TCe 130, který je k dispozici s převodovkami 4×2 a 4×4, aby co nejlépe vyhovoval potřebám zákazníků.
Nová verze elektromobilu Dacia Spring má zcela nový design exteriéru i interiéru. Dacia Spring je jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než tunu. Jeho kompaktnost mu však nebrání v tom, aby nabízel nejlepší nosnost ve svém segmentu a řadu chytrých funkcí.
Díky přizpůsobitelné digitální přístrojové desce (7″ obrazovka) a 10″ centrální multimediální obrazovce je Spring ještě digitálnější. Pro ještě větší všestrannost nabízí nový Spring motor o výkonu 33 kW ve výbavových stupních Essential a Expression a 48 kW ve výbavových stupních Expression a Extreme.
Na autosalon Ženeva přiveze Dacia také prototyp, který se bude prostřednictvím týmu Dacia Sandriders účastnit Rallye Dakar a mistrovství světa v rallye od roku 2025. Strategie značky Dacia je dokonale sladěna s Rallye Dakar, která je plnohodnotnou technologickou laboratoří zaměřenou na nízkouhlíkovou mobilitu.
Díky soutěži si Dacia v nejtěžším terénu vyzkouší svůj přístup k základním věcem, zejména svůj závazek k cenově dostupné dekarbonizaci: Sandrider bude používat syntetické palivo vyráběné společností Aramco. Design vozu Sandrider je inspirován zpětnou vazbou od posádek a je v dokonalém souladu s DNA značky Dacia.
zdroj: tisková zpráva
Apple elektromobil je po Rivianu tento měsíc další, který je oficiálně spláchnut i s investovanými miliardami a zaměstnanci do záchodu.
Who is next?
Situace kolem elektromobilů začíná stále více připomínat situaci na východní frontě. Vysoká očekávání, pumpování zdrojů a slavný protiústup do předpřipravených pozic.
I kdyby všechny ty tvoje nesmysly a prognózy byla pravda, tak tady je východní fronta Čína.
Nevím jestli chceš být sto let za opicema, ale zůstat dvacet let za Čínou je asi tvůj sen.🤔🙄
On je uz tak 20 let za opicema, 50 let za Cinanama a 100 let za EU.
Podle J.D.Power se 48% vlastníků BEV vrací k hybridům a 39% k čistě spalovacím autům. Ze zbylých 13%, kteří si koupí další elektromobil, si třetí elektromobil v řadě nekoupí 57%.
Lze tedy konstatovat, že jen cca 5% majitelů, kteří si pořídili elektromobil, u něj hodlá setrvat i pro třetí auto.
Lze tedy objektivně konstatovat, že naprostá většina kupujících jsou hejlové, kteří se ještě nespálili. A podle prodejů to vypadá, že nepoučení hejlové začínají docházet.
Podle J.X.Foton je vse uplne jinak.
pro Runnču….. Zajímavá čísla😃… Jen vidím drobnou chybu – výsledek nemá být 5%, ale 4% elektrobuzíků…
Tak by se kruh uzavřel a bylo by naprosto prokázáno, žes měl VŽDYCKY pravdu. 😆😂
Nejspíš jen korelace, což je dost pravděpodobné, protože nižší jednotky procent se kolem elektromobilů objevují poměrně často v různých souvislostech.
pro Runnču… Hele co to halucinuješ o krachujícím Rivianu??… Že má tahle firma problémy od založení je známá věc. Hledal jsem něco aktuálního a nic…
Rivian přes problémy vyrábí super auta, výrobu a prodeje zvyšuje, přijímá zálohy na nový model…. Tak o čem slintáš?!
Rivian splňuje všechna kritéria pro bankrot. Stejně, jako svého času Tesla. Jestli bude také podvádět, lhát a krást, aby se zachránil, těžko říct.
Rivian a Polestar jsou jasní bankrotáři. Tesla je s velkým otazníkem, stejně jako BYD, který tvrdí, že jeho business funguje, protože má lepší management. Cha cha. No a pak tu máme ostatní automobilky, které drží nad vodou prodej spalovacích aut, tam netřeba komentovat.
Jako že Tesla někde ukryla, že má 100 miliard dolarů dluh (jako je běžné u jiných automobilek s dluhem na úrovni ročního obratu) a že ty peníze na účtech jsou taky fejk plus lže o tom, že vydělává? Tzn., že má nějakého skrytého sponzora, co do ní sype desítky miliard ročně a nic za to nechce a až se to provalí, tak Tesla krachne? 😀
A co třeba změna v systému emisních povolenek v důsledku geopolitické krize?
Tak to je ideální čas jít do short pozice na jejich akcie.
Mám lepší business, ale uznávám, že kdo shortoval Rivian, který odepsal 92% hodnoty, ten se musel dost pobavit.
Jen trochu problém, že člověk tu budoucnost před 3 lety nevěděl.
Ale zase, když jste si tak jistý, tak je škoda ty peníze bez práce nechat ležet na ulici:-)
Jak jsem psal, všechny volné investiční prostředky jsem dal před třemi lety do nemovitostí. Na ně jsem si nabral úvěrů, co to šlo a nakoupil další nemovitosti, hlavně pozemky. Úvěry se zafixovanou úrokovou sazbou od 2 do 4 procent. 😀
Vydělal jsem mnohem více, než shortováním a zaplatily to zahraniční banky. Teď ještě čekám, ale ke konci roku začnu pomalu něco prodávat.
Takže ještě rentiér, to blahopřeji:-)
Vás je tady na to fórum stejně škoda:-)