VW Golf VI

VW Golf VI se Stop/Start systémem

Již za pár měsíců by měl Volkswagen přijít na trh s novou generací oblíbeného modelu VW Golf. „Šestkový Golf„, jak se pravděpodobně bude vozu přezdívat, s sebou přináší nejednu inovaci. Nás ovšem nejvíce zaujala informace, kterou přinesl server Automotive News, a sice: Systémem Stop/Start nebudou vybaveny jen modely speciální řady BlueMotion, bude ho možné připlatit i u ostatních vozů.

Zatím sice není jasné, pro které motory bude systém dostupný, důležitá je však skutečnost, že se Stop/Start pomalu stává standardem. Stát na místě s běžícím motorem je totiž stále větší luxus.

ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

Opel Zafira

Opel Zafira s CNG turbomotorem

Opel představil na rok 2009 model Opel Zafira s CNG turbomotorem o objemu 1,6 l a výkonem 150 koní. Vydal se tak podobnou cestou jako Volkswagen se svým modelem Passat Variant TSI EcoFuel, který je taktéž poháněn CNG (?) turbomotorem s výkonem 150 koní. Opel se tak může pochlubit zejména výrazně nižšími emisemi, například emise oxidů dusíku jsou nižší až o 80% proti dieselu, emise oxidu uhličitého pak o 10%. Konstrukce automobilů Opel s CNG je doplněna nádržemi na plyn o celkovém objemu 14 litrů. Kromě toho je ale auto také vybaveno klasickým benzinovým pohonem. Od roku by mohly být v prodeji dva první modely: Opel Zafira 1.6 CNG ecoFlex za 23 640 euro a užitkový automobil Combo 1.6 CNG ecoFlex za 17 737 euro. Prodej CNG automobilů Opel každoročně výrazně stoupá. Jen během roku 2007 jich bylo zaregistrováno 12 000, což je zvýšení proti 2006 o 50%.

Opel Zafira

Opel Zafira

Škoda Superb GreenLine

Ženevský autosalon: Škoda Superb GreenLine

Volkswagen se v oblasti životního prostředí angažuje víc a víc a na ženevském autosalonu předvedl nejen Volkswagen Golf TDI Hybrid, ale také model Škoda Superb GreenLine (více). Novinku pohání diesel 1.9L TDI PD DPF motor s filtrem pevných částic o výkonu 103 koní a výslednou spotřebou 5,1 l / 100 km při emisích 135 gm/km. Žádný velký zázrak, ale je hezké vidět, že i značka Škoda má „ekologického ducha“.

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Volkswagen Golf TDI Hybrid – první obrázky

V pátek jsme přinesli první informace o Volkswagen Golf TDI Hybrid, který byl představen na ženevském autosalonu. Německý magazín Auto Bild má i první obrázky tohoto hybridu (lépe řečeno diesel-hybridu), který bude mít průměrnou spotřebu 3,4 l/100km při emisích 90 g/km. Dieselový motor s výkonem 74 koní a třemi válci bude mít obsah 1,4l, zřejmě jde o stejný typ jako v modelu Polo BlueMotion. Diesel je doplněn elektromotorem o výkonu 27 koní a NiMH baterií. Do prodeje byl měl Volkswagen Golf TDI Hybrid přijít koncem roku 2009.

Audi Q7 V12 TDI

Ženevský autosalon: Audi Q7 V12 TDI půjde do výroby

Audi, luxusní značka koncernu Volkswagen, má na ženevský autosalon připravenu spoustu dieselových překvapení. Kromě Audi R8 TDI Le Mans je to i SUV Audi Q7 V12 TDI. Malé silniční monstrum nabídne 6.0 litrový dvanáctiválcový dieselový motor s výkonem 500 koní, což dává Audi Q7 V12 TDI zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 5,5 s. Pravda, spotřeba 11,87 l/100km není právě to pravé „ekologicky ořechové“. Ale pořád lepší, než vydávat za lepší řešení hybridní SUV. Zájemci o Audi Q7 V12 TDI můžou posílat předobjedávky do Audi už v druhé polovině letošního roku.

Volkswagen představuje projekt C3World

Na druhém národním německém IT summitu představila automobilka Volkswagen vůj výzkumný projekt C3World. „Connected Cars in a Connected World,“ neboli „Propojená auta v propojeném světě“. Jde o propojení nejen v pravém smyslu slova, tedy pomocí elektronických zařízení (telematika), ale o také o pomyslné propojení mezi automobily a životním prostředím. Telematická zařízení samozřejmě přímo nesnižují spotřebu, ale výrazně pomáhají plynulosti a bezpečnosti provozu. Podobný systém vyvíjejí například Mazda nebo Nissan. C3World od Volkswagenu patří mezi první evropské projekty.

Volkswagen Viseo

Volkswagen Viseo

Německý Volkswagen nehodlá zaspat. Nejen, že investuje do palivových článků a lithium-iontových baterií. Přichází také s moderními a velmi zajímavými koncepty. Jedním z nich je i koncept elektromobilu Volkswagen Viseo. Sportovně laděný design tohoto třímístného elektromobilu připomíná současné trháky jako Tesla Roadster nebo britský Lightning GT. Hlavní rozdíl mezi těmito elektromobily a Volkswagen Viseo je v tom, že Viseo je zatím skutečně pouze koncept. Jeho autorem je Marc Kirsch, který se nebojí využívat moderních technologií. Elektromobil Viseo je například vybaven OLED displejem, který posádce vozidla zobrazuje užitečné informace o aktuálním počasí nebo poloze pomocí GPS.

Volkswagen Space-Up!

Volkswagen představí Space-Up! na palivové články

Už 16. listopadu 2007 se má na autosalonu v Los Angeles představit nová verze konceptu Volkswagen Up! pojmenovaná Space-Up! Mělo by jít o pětidveřovou verzi, o jejíž pohon se budou starat pokročilé vodíkové palivové články. O palivové články se ostatně Volkswagen už delší dobu zajímá, stejně jako o lithium-iontové baterie. Volkswagen to zjevně s alternativními palivy myslí vážně. Nebo se jen drží módních trendů?

Volkswagen investuje do výzkumu lithium-iontových baterií

Baterie. Jediný zádrhel, na kterém je dnes zaseknutý rozvoj nejen elektromobilů a dalších nových způsobů dopravy, ale i přenosných počítačů a dalších zařízení. Uvědomují si to i velké společnosti, a tak investují do výzkumu. Německý koncern Volkswagen aktuálně spojil své síly s celou řadou dalších německých průmyslových gigantů s cílem vyvinout nové, lepší typy lithium-iontových baterií. Součástí aliance, kterou podporuje i německá vláda, jsou dále společnosti jako BASF, Bosch, Evonik Degussa, Li-Tec a STEAG. Společně v průběhu následucjících let investují zhruba €360 milionů do vývoje vysokokapacitních lithium-iontových baterií.

zdroj: autobloggreen