Volkswagen Polo

Autosalon Frankfurt 09: Volkswagen Polo se spotřebou 3,3 l

na letošním nejspíš nepředvede, zato ale chystá jiné překvapení. Třídveřový , který v verzi nabídne spotřebu 3,3 l/100 km. Hbitý třídveřový mazlík se začne prodávat už tento podzim, v jeho cena začne na 12 150 euro (v hrubém přepočtu 300 000 Kč).

Celkem se v nabídce objeví šest verzí a tři modifikace podle výbavy (Trendline, Comfortline, Highline). Jde o tři benzinové a tři dieselové motory. Benzinové se chlubí výkonem 44 kW, 51 kW a 63 kW. Volitelně je v nabídce také automatická sedmirychlostní převodocka. Chystá se také TSI motor s přímým vstřikováním a výkonem 77 kW.

Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Nejnižší diesel verzí má být 1.2 Trendline za výše zmíněnou cenu s výkonem 55 kW a spotřebou 3,3 l/100 km. Vyšší TDI motory mají výkon 66 kW a 77 kW. I zde má v budoucnu přijít čtvrtá verze, tedy 1.2l TDI Polo BlueMotion, které bude představno na začátku roku 2010. Rozměry automobilu jsou 3970 mm, 1682 mm na šířku a 1485 na výšku. Kufr má objem od 280 do 952 l. Kromě třídveřové verze se v nabídce objeví také pětidveřová.

Škoda Fabia

Tříválcové motory Škoda Auto s nižší spotřebou a emisemi

Škoda Auto rozběhla ve svém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi výrobu modernizovaného tříválcového motoru 1.2 HTP. Rozsáhlé úpravy úsporného tříválcového zážehového motoru jsou výsledkem práce technického vývoje. Podařilo se například snížit hmotnost klikové hřídele. „Úpravy stávajícího agregátu se díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje. Modernizovaná verze tříválcového motoru, který Škoda montuje do vozů Škoda Fabia už déle než pět let, je určen také pro modely Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba. Jen v roce 2008 bylo podle informací automobilky v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l. Více o nich například v článku na Auto.cz – Budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Autosalon Brno 2009

Autosalon Brno 2009 začíná v sobotu!

Už v sobotu se opět otevřou brány na Brněnském výstavišti. Novináři dostanou možnost zúčastnit se již den předem v pátek během novinářských dnů. I magazín Hybrid.cz samozřejmě bude na místě. Největší světové automobilky se navzdory ekonomické krizi budou v Brně prezentovat v plné parádě. ukáže svůj nový , česká poprvé předvede model Škoda Yeti, Volkswagen zase GTI šesté generace, pátou generaci modelové řady a dost možná i koncept ! Z dále dorazí luxusní manažerské v podobě modelu . Kia na Autosalonu Brno 2009 uvede v české premiéře model pracovně nazvaný No. 3, který se od konce letošního roku bude vyrábět v nošovické továrně . V definitivní podobě ho automobilka představí až na zářijovém . Kompletní nabídku vozů slibuje i , napříklady oblíbené modely , nebo i20. Francouzský doveze nejnovější generaci nebo velmi zajímavý model . A aby toho nebylo málo, budou se moct návštěvníci autosalonu seznámit také s vozy, které běžně jen tak k vidění nejsou, např. Aston Martin DB9, Kaipan 15, Lamborghini Gallardo LP560-4 nebo Pagani Zonda. To už sice není tak docela naše téma, ale rozšířit si rozhled nikdy neuškodí! Autosalon Brno 2009 je pro veřejnost otevřen od soboty 6. 6. 2009 do čtvrtka 11. 6. 2009 (denně od 9.00 do 18.00 h, poslední den pouze do 17.00 h.)

Audi E1

Audi E1 – elektromobil z Bratislavy

Německý magazín Auto Bild uložil svým grafikům další zatěžkávací zkoušku. Dostali za úkol vyrobit obrázek modelu Audi E1. Půjde o elektromobil postavený na podvozku konceptu Volkswagen Up! Jako takový by se tedy s největší pravděpodobností měl vyrábět na Slovensku, v bratislavské továrně Volkswagen spolu s odvozeninami prodávanými jako Škoda a Seat. Značka Audi tak zabrouzdá do zcela nových vod, elektromobil E1 bude ještě menší než model Audi A1 založený na modelu Volkswagen Polo. Do prodeje se Audi E1 má dostat v roce 2011, následovat pak bude celý zástup modelů s písmenem E v názvu. Kromě čistě elektrické verze nabídne Audi ještě několik dalších verzí E1 s různými benzinovými a dieselovými motory. Jistý je 600ccm dvouválec s emisemi po 100 g/km a spotřebou kolem 2,5 l/100 km. Uvažuje se údajně také o 1,2l tříválci. Elektromobil využije lehounkých lithium-polymerových baterií a elektromotoru pohánějícího přední nápravu. Malé vozítko bude ideální do města, podobně jako třeba Toyota iQ. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit během 10 sekund, na plné nabití ujede až 160 km. Cena se má pohybovat kolem 12 000 liber, tedy asi 360 000 Kč, což postaví vůz do přímé konkurence s modely Smart ForTwo či chystaným hybridním Fiatem 500. V Británii pak navíc budou mít spotřebitelé možnost získat na tento elektromobil dotaci až 5000 liber (150 000 Kč).

Volkswagen chystá útok na spotřebu

Německý se chystá ještě více angažovat v bolasti vozů s nízkou spotřebou. Kromě toho, že připravuje přímou konkurenci pro Smart ForTwo, chystá také následníka modelu Fox, který má být malým ekonomickým automobilem se spotřebou kolem tří litrů na 100 km. Do výroby se měl dostat během následujících 30 měsíců. Kromě toho se proslýchá, že VW začne také s výrobou modelů a .