Vše o CNG (5) – VW Caddy Life EcoFuel

Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post „menšího Touranu“. Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná – VW Caddy Life EcoFuel.

Výkonu dostatek, informací málo
V současné době nemá potencionální zájemce o plynové Caddy Life na výběr. V nabídce je pouze dvoulitrový agregát s maximálním výkonem 80 kW (109 PS). Ze všech pěti dostupných motorizací je už silnější pouze dvoulitrový turbodiesel, takže na tom CNG verze není vůbec špatně. Značné rezervy jsou však v informacích, které poskytují webové stránky volkswagen.cz. V mnoha případech (např. technických specifikacích) CNG verzi úplně ignorují. Takový přístup oblibě alternativního modelu rozhodně nepřidá!

Caddy Life EcoFuel

Široké uplatnění, návratnost v nedohlednu

Osobní verze Caddy si najde uplatnění jako rodinný či služební vůz nebo třeba taxi. Jak je to tedy s provozními náklady? Primárně pětimístný „osobák“, který lze dovybavit dalším dvojsedadlem za příplatek cca 16 tisíc korun, disponuje dle výrobce kombinovanou spotřebou 8,8 m3 (6,3 kg) CNG.

Na první pohled se nabízí porovnání s výkonově podobnou (77 kW) přeplňovanou dieselovou devatenáctistovkou (6,0 l). Dále je vhodné do srovnávací tabulky uvést nejlevnější benzínovou verzi 1,4 (59 kW) a pro zajímavost také „ekologickou“ variantu BlueMotion odvozenou od výše zmíněné 1,9 TDI. Následující tabulka už říká vše jasně:

typ výkon
[kW]
spotř.
[l,kg]
Kč/km cena
[Kč]
návr.1
[km]
návr.2
[km]
1,4 benzin 59 7,9 2,23 432 302
1,9 TDI 105 6,0 1,57 515 489 126 041
1,9 TDI BM 105 5,7 1,49 544 540 151 673 363 138
2,0 EF (CNG) 109 6,3 1,34 549 465 131 644 147 722
* návr.1 návratnost vztažená k nejlevnější motorizaci 1,4 benzin
* návr.2 návratnost vztažená k motorizaci 1,9 TDI
* ceny PHM z minulého dílu seriálu kvůli možnosti porovnání
* BM = BlueMotion; EF = EcoFuel

Vyplynuly dvě zajímavé skutečnosti. Ve stručnosti – BlueMotion jsou vyhozené peníze, nejvýhodněji se v případě Caddy jeví klasický diesel. Rozdíl pořizovací ceny mezi 1,9 TDI a 2,0 CNG je příliš vysoký s ohledem na následné provozní náklady. Motivací pro koupi plynové verze můžou být proto jen a jen emise, které budou nesporně méně škodlivé.

Omezený dojezd 440 km na plyn (+ 130 km na benzín), prozatím omezená síť plnicích stanic a semtam nějaký zákaz vjezdu do garáží z neznalosti jsou dalšími nepříjemnými skutečnostmi, které nakonec v případě Caddy převažují. Nic na tom nezmění asi ani relativně bohatá výbava.

V příštím díle přijde na řadu italský Fiat. V úterý!

4 Comments on “Vše o CNG (5) – VW Caddy Life EcoFuel”

    1. Bohužel ne, odpověd od
      Bohužel ne, odpověd od správce jednoho OC:

      Co se týče parkování vozidel CNG, dle platných právních a technických norem nelze srovnávat technologii pro odsávání a detekci zplodin kapalných paliv se zařízeními pro detekci a odsávání zplodin plynných paliv.

      Objekt byl vyprojektován, postaven a zkolaudován s omezením vjezdu vozidel s pohonem na LPG a CNG do prostoru garáží, a jednoznačně takto musí být i provozován.

      Změna tohoto omezení je podmíněna úpravami projektové dokumentace a provedením z ní vyplývajících stavebních a technických úprav a následnou rekolaudací předmětných částí objektu.

      Technické provedení stávajícího provozního odvětrání (hygienického + odvod CO2) a systému samočinného odvětrávacího zařízení v prostorách podzemních garáží svým stávajícím provedením neumožňuje jej využít pro odvětrání eventuálních úniků LPG a CNG a tyto prostory nejsou ani vybaveny potřebným detekčním systémem.

Napsat komentář