TÉMA:
snižování hmotnosti
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Baterie v karosérii auta již za 5 let?
O umístění baterií do karosérie auta začala uvažovat automobilka Volvo již před několika lety. Se současným stavem technologie je však podobný koncept ještě mnoho let vzdálen. Podle vědců z Queenslandské technologické univerzity (QUT) však lze „bateriové karosérie“ připravit pro komerční nasazení již za 5 let.
Visio.M: Plastová skla prodlužují dojezd
Odborníci z mnichovské technické univerzity TUM použili v projektu elektromobilu Visio.M speciální polykarbonátová okna. Plastová okna vynikají nízkou hmotností a skvělými izolačními vlastnostmi. Výsledkem jsou nižší energetické nároky auta.
Autosalon Paříž 2014: Renault Eolab - spotřeba 1 l/100 km
Po ultra-šetrných vozech posledních let jako Volkswagen XL1, Peugeot 208 Hybrid Air 2L se na letošním autosalonu v Paříži představí hybridní Renault Eolab – plug-in hybrid s proklamovanou spotřebou pouze 1 l/100 km.
Americké námořnictvo vyvíjí ultralehká auta
Americké námořnictvo (US Navy) chce přispět k nízkoenergetické automobilové dopravě. Námořníci, konkrétně námořní výzkumné laboratoře US Office of Naval Research (ONR), plánují přispět ke komercializaci ultralehkých kovů. Díky námořníkům se tak můžeme brzy dočkat elektromobilů s velmi nízkou hmotností, a tudíž i delším dojezdem.
Nissan: karbonová vlákna jsou pro auta příliš odolná!
Včera jsme informovali, že šéf výzkumu v Renaultu nepovažuje snižování hmotnosti elektromobilů za prioritu. Ilustroval to na příkladu využití CFRP u BMW i3. Uhlíková vlákna kupodivu nepovažuje za ideální řešení ani Nissan.
CFRP
CFRP je zkratka pro “Carbon-fiber-reinforced polymer” nebo “Carbon-fiber-reinforced plastic”. Ve zkratce – uhlíková vlákna nebo uhlíkovými vlákny tvrzené plasty. V současné době jde o často skloňovanou zkratku v oblasti automobilového průmyslu. Tento nový typ umělých hmot totiž může výrazně snížit hmotnost automobilů, a tím i jejich spotřebu.