auta na vodík Británie Londýn taxi

Vodíkové taxíky křižují Londýnem

Britský projekt směřující mimo jiné k vytvoření flotily automobilů taxislužby s nulovými pokračuje podle plánu. Po testovacích jízdách, při kterých vodíkové taxíky najely téměř 13 000 km, přišly nyní na řadu ostré jízdy v ulicích hlavního města Albionu. Výsledkem byla velká spokojenost zákazníků, starostu Londýna z nich nevyjímaje.   

elektromobily Volkswagen London Taxi koncept

Volkswagen London Taxi – elektromobil s dojezdem 300 km

Ak sa povie londýnsky , každý si vybaví nezameniteľné retro-tvary čiernych . V poslednej dobe sa ale do hlavného mesta chcú pretlačiť rôzne alternatívy, ako napríklad elektrický , či rôzne prestavané Austiny na , alebo . sa chce na tiež ukázať na tejto scéne a predstavuje praktický koncept London Taxi.  

Hybrid.cz obrázky Project Better Place Japonsko Tokyo taxi Nihon Kotsu

Better Place v Tokiu úspěšně otestovalo stanici pro výměnu baterií

Těžko v současném světě hledat rozsáhlejší metropolitní oblast než je ta kolem . Gigantickou metropoli obývá téměř 40 milionů lidí. Podle nedávného výzkumu Frost & Sullivan jsou to právě megalopolis budoucnosti, které budou podněcovat rozvoj . A Tokio už se připravuje. Společnost tam úspěšně otestovala svou elektromobilů.

Nissan elektromobily - NV200 van

Nissan ukazuje první nákresy nového elektromobilu

Vedle Mitsubishi je druhou hlavní japonskou automobilkou se záluskem na elektromobily Nissan. Ten před časem představil svůj rodinný elektromobil Leaf. Šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn ovšem prohlásil, že v plánu mají daleko víc elektrických aut. Teď poodhalují oponu nad dalším z nich.

Druhý elektromobil je založen na novém modelu lehkého komerčního vanu NV200. Z elektromobilu Nissan Leaf si ale také leccos půjčuje. Nissan se dušuje, že nízkonákladový víceúčelový elektromobil by mohl například jakožto sanitka jezdit s pacienty až do nemocnice. Jako taxi nebo přepravní van by se snadno (či levněji) mohl dostat do zpoplatněných městských částí.

taxi budoucnosti pro Austrálii 2020 - elektromobil

TAXI 2020 – Austrálie na solární elektřinu a palivové články

, nejmenší světadíl světa se potýká s obrovskými suchy, ale díky tomu má dobré podmínky pro využití . Student designu Damian Lucaciu na tamní univerzitě RMIT v Melbourne proto navrhnul svou představu budoucnosti , která výrazně počítá s využitím . Snažil se zabývat především těmi problémy, kterým bude běžný pasažér v roce v Austrálii skutečně čelit. Primární zaměření – vytvořit vůz co možná nejekologičtější, zároveň ale pohodlný a praktický.

Jeho vize vůbec nejsou nezajímavé. V taxi , který je poháněn a také střešními , najdeme samozřejmě GPS, systém pro noční jízdu, zábavní systémy pro cestující a dokonce i přístup pro handicapované. Zároveň je možné vehikl dobít přímo ze zásuvky. Tělo vozu je vyrobeno z hliníku a polykarbonátů.
taxi budoucnosti pro Austrálii 2020 - elektromobil

Robo-Taxi designéra Petra Kubíka

Automatická taxi budoucnosti z Česka

Petr Kubík, český průmyslový designér a architekt, má na svém kontě celou řadu zajímavých návrhů. Jedním z posledních a pro čtenáře Hybrid.cz bezesporu zajímavých je jeho Robo-Taxi. Jedná se o malé malá žlutá automatická autíčka. Futuristické elektromobily jsou určeny pro města budoucnosti, ve kterých většina dopravy probíhá zcela automatizovaně. Maximálně uveze Robo-Taxi dva lidi najednou, včetně příručního zavazadla jako je například notebook.

Taxi se skládá ze dvou hlavních část a tím je pohonná jednotka a kabina. Takováto flexibilita by pak umožnila využít taxi také pro případné jiné účely (např. převoz nákladů?). O pohon se starají dva elektromotory integrované přímo v kolech. Celé vozítko je zkonstruováno z odlehčených materiálů pro maximální dojezd. Výhodou je absolutni bezpečnost, rychlost, spolehlivost a malé rozměry, které usnadňují parkování.
Robo-Taxi designéra Petra Kubíka

Bílá Panda CNG

Panda, alkohol a zemní plyn

Zřejmě si nyní kladete otázku, jak spolu souvisí Panda, alkohol a zemní plyn. Tak hezky podle abecedy. Konec kalendářního roku s sebou přináší zvýšený počet večírků, kde se obvykle člověk skleničce alkoholu nevyhne. V tom horším případě navíc přijel autem, které je pak přítěží.
V poslední době je naštěstí na trhu několik firem nabízejících odvoz ovíněného řidiče jeho vlastním automobilem na místě spolujezdce. Navíc tyto služby vyjdou často levněji nebo alespoň na stejné cenové úrovni v porovnání s klasickým taxi.

Nejlevnější z takových služeb je nyní Drinkservis Bílá Panda, kde přijde kilometr jízdy na pouhých 21 korun, což je o 7 korun méně, než pokud si zastavíte na ulici klasický taxík od společnosti AAA Radiotaxi, která zdaleka nepatří k nejdražším. Jak si může Bílá Panda tak nízké ceny dovolit? Odpověď je jendoduchá. Využívá pohonu na zemní plyn, který díky osvobození od spotřební, resp. ekologické daně vyjde značně levněji. Od příštího roku navíc odpadne pro vozy CNG také silniční daň. ČTĚTE DÁL PRO SROVNÁNÍ CEN …

Čína svým automobilkám: spolupracujte na elektromobilech!

Čínská národní rozvojová a reformní komise je makronomická agentura tamní Státní rady, která navrhuje opatření ekonomického a sociálního vývoje a kdesi cosi. Přesně tahle agentura nyní vyvíjí tlak na čínské automobilky, aby začaly spolupracovat v oblasti vývoje elektromobilů. Zároveň navrhuje, aby se automobilky, které nebudou schopné v této oblasti obstát, prostě stáhly z trhu. „Hybridní automobily by měly být pouze přechodovým jevem mezitím, než se lokální automobilky naučí vyrábět vlastní plug-in hybridy a elektromobily,“ řekl jeden z pohlavárů Rozvojové agentury. Stejně jako americká vláda, také čínská hledá cesty, jak svým automobilkám v tomto snažení pomoci. Přemýšlí proto například o zvýšení spotřební daně pro velké benzinové automobily a dotacích. Čínské ministerstvo vědy a technologie hodlá už příští rok začít prosazovat hybridní automobily ve veřejné správě a veřejné dopravě, případně jako taxi. Plní se tak předpoklady magazínu Forbes, který nedávno informoval, že Čína by se měla stát mekkou elektromobilů.

Boston taxi

Bostonské taxi hybridní do roku 2015

Boston se připojuje k metropolím jako New York nebo San Francisco a od roku 2015 bude vyžadovat, aby všechny taxi byly hybridní automobily. V současné době je puze asi 50 hybridů z celkem 1825 taxi vozů. Kromě toho se pro blízkou budoucnost chystají i další vylepšení taxi – například střešní světla indikující stav vozidla, případně nemožnost řidičů telefonovat. Řidiči dokonce nejspíš nebudou moct nosit trička či kraťasy a taxi musí být schopné přijímat kreditní karty. To všechno ale bude znamenat zdražení, protože si to vyžádá vyšší investice taxi společností. Otázka do pranice: proč by taxi buducnosti nemohly fungovat jako plnohodnotná náhrada osobních automobilů?