Japonsko svým elektromobilům rozumí! A tak neváhá a zkouší všechny možné způsoby jejich dobíjení. Včetně toho od Project Better Place, který spočívá v kompletní výměně baterií. První stanice aktuálně byla prakticky odzkoušena v Tokyu na elektrických taxících.
Japonské ministerstvo ekonomiky, obchodu a průmyslu, Nihon Kotsu, tokyjský největší operátor taxi, a Project Better Place se společně odvážně pustili do testovacího projektu. V jeho rámci Better Place pro Nihon Kotsu přestavělo tři crossover vozy na elektrický pohon s výměnitelnými bateriemi. Ty dodala společnost A123 Systems.
Související články:
» Má Project Better Place cenu 1,25 mld. dolarů?!
» Better Place předvedli stanici pro výměnu baterií elektromobilů
„Tokyo má víc taxíků než Londýn, Paříž a New York dohromady, celkem asi 60 000 vozidel. Ty najedou denně obrovské vzdálenosti, jsou velmi vidět, a tak mohou posloužit jako katalyzátor technologie elektrického pohonu při jejím nástupu na masový trh,“ komentoval aktuální úspěšný test Kiyotaka Fujii, prezident Better Place Japan.
Právě pro služby typu taxi je rychlá výměna baterií klíčová. Taxi obvykle jezdí krátké vzdálenosti, ale jsou vytížené po celý den a najedou za rok celkově velké vzdálenosti při malých jednotlivých úsecích. Pokud by musela elektrická taxi čekat pokaždé na plné dobití baterie, nikdy by služba nemohla fungovat ziskově. S rychlou výměnou baterií to však možné je.
Koncem letošního roku se chystá Better Place otestovat všechny komponenty svého komplexního systému v domácím Izraeli. Právě tam a v Dánsku by se měl odehrát komerční debut technologie koncem příštího roku. Celý systém Better Place zahrnuje dobíjecí nebo výměnné stanice, automobilový software, operační centra, auta a baterie – to vše je propojeno do jedné obrovské inteligentní sítě.
mne sa tá výmena bateriek
mne sa tá výmena bateriek páči. mali by to mať aj autobusi mestkej hromadnej dopravy. je to určite lacnejšie ako ťahať troleje.
nie je to lacnejsie ako
nie je to lacnejsie ako tahat troleje, nizsia efektivnost ako troleje…
Trochu mi na tomto riešení
Trochu mi na tomto riešení vadí náročnosť na veľkosť pozemku a teda aj jeho cenu, príp výšku prenájmu.
Ten, kto by chcel niečo také prevádzkovať by mal asi dosť problém udržať sa. Predpokladám, že to vyžaduje aspoň jedného pracovníka.