Londýnské taxi

Londýnské elektrotaxi skutečností

K britskému hlavnímu městu neodmyslitelně patří typické vozy . V městském provozu však dosahují 10 – 12 litrů nafty, což při tamních cenách okolo 40 korun za litr představuje značné náklady, nemluvě o množství exhalací. Blýská se však na lepší časy. Výrobce stávajících vozů taxi společnost LTI a zahájují spolupráci, která by měla vést až k výrobě plně .

Londýnské taxi jako elektromobily

K Londýnu neodmyslitelně patří nejen červené doubledeckery, červené telefonní budky (a poplatky), ale také černé taxíky společnosti Manganese Bronze. Staly se postupem let ikonou podobně jako Big Ben nebo London Eye. Jenže původní verze těchto automobilů je relativně špinavý diesel, což není v současném Londýně právě dvakrát oblíbený typ pohonu. A tak se výrobce rozhodl, že udělá radost nejen všem ekologickým aktivistům a ohlásil elektrickou verzi svého slavného taxíku.

New York: hybridní taxíky do roku 2012

Starosta New Yorku Michael Bloomberg oznámil plán, že do roku 2012 mají být všechny taxíky ve městě přesedlat na hybridní pohon. V současné době jezdí po New Yorku na 375 taxi hybridů. Do října 2008 jich má být dalších 1000 a zbytek z celkového počtu 13 000 vozů taxi se změní do roku 2012. New York se tak stane příkladem pro další světové metropole z nichž některé už hybridní taxi také vyzkoušely, například Londýn či Vancouver. Zatím ale pouze v omezené míře.

Ekologická taxi pro New York

Zanedlouho začne New York International Automobile Show 2007, tedy newyorský autosalon, na kterém se kromě mnoha jiných zajímavých novinek představí projekt Taxi 07. Ten zahrnuje ekologické taxíky poháněné různými alternativními palivy. Například to bude od společnosti Hybrid Technologies poháněné lithium-iontovými bateriemi s nulovými emisemi nebo vodíkem poháněné taxi Crown Victoria s maximální rychlostí 260 km/h a výkonem 1000 koní.