Elektrické taxi ušetří 1100 dolarů měsíčně

Čínska automobilka provozovala v flotilu 50 . Pilotní program využívající prokázal, že baterie jsou odolné proti horkému létu i drsné zimě, a že dokáží ušetřit významné prostředky i emise.   

Taxi provozovala společnost Pengcheng Electric Taxi. Celkem 50 zmíněných najelo za rok 2,77 milionu kilometrů, tzn. 100 000 km na každé .

Pro se využívaly schopné nabít auto během 20-30 minut. Každé taxi ušetřilo na nákladech v přepočtu přes 1160 dolarů měsíčně.

Ještě do konce srpna letošního roku dodá BYD dalších 250 těchto taxi univerzitě v Shenzenu. etaxi na jedno nabití je 250-300 km s tím, že běžně vozy taxi najedou denně kolem 400 km.

Nejdůležitějším výstupem pilotního projektu je skutečnost, že lithium-železo-fosfátové baterie, kterými jsou vybavena, za celý rok intenzivního využívání a rychlodobíjení neztratila výrazně ani na výkonu, ani na kapacitě.

Kromě toho automobilka BYD zveřejnila výsledky testovacích programů , které provozuje v . Tyto dokážou ujet až 60 km čistě na elektřinu. Flotila několika vozů v Los Angeles najela 23 088 km, z toho 16 688 km čistě na . To znamená průměrnou 2,7 l/100 km.

Dále BYD provozuje ve městech Shenzen a Changsha v také několik eBUS-12. už najely čistě na elektřinu přes 46 000 km. Rychlodobíjení 324kWh baterií trvá tři hodiny. Letos v srpnu budou do Shenzenu dodány další tři stovky těchto . Elektrické autobusy má BYD také v USA.

Čínská automobilka BYD je jednou z tamních největších. Intenzivně se věnuje , zejména elektřině. Investoval do ní několik miliard také americký miliardář . Podle informací firma zanedlouho začne v stavět velkou na baterie za 200 mil. dolarů.

7 Comments on “Elektrické taxi ušetří 1100 dolarů měsíčně”

  1. Elektromobilum rozhodne
    Elektromobilum rozhodne fandim, ale pokud budou dobijeny z klasicke site, jsou spis pritezi nez prinosem. Na vyrobu elektriny (a zejmena v cine) se primarne pouziva uhli nebo plyn. Pak jadro a ostatni neemisni zdroje (vodni elektrarny, geotermalni, vetrne ci slunecni) v mire male nebo nepatrne.
    Elektromobil dneska rozhodne neni vyrobek, ktery jak rika clanek „dokáží ušetřit významné prostředky i emise“, spis je jenom presune na do elektrarny. A jeste je zvysi, protoze dokud vyuzijete 1kWh na kinetickou energii v automobilu, musite vyrobit nejmene 2kWh (spousta ztrat pri vyrobe, prenosu, transformacich a pod.) A to ekologicke rozhodne neni.

  2. zajímal by mě článek o
    zajímal by mě článek o zmíněných taxi e6 .. v článku je uveden dojezd 250-300km na jedno nabití a dobití za 20-30min což je perfektní! Myslím, že nebudu sám koho by podrobnosti zajímaly. Např. i případná cena a dostupnost? Plány automobilky na vývoz? Trošku mě mrzí, že spoustu zajímavých článků vyzní do ztracena…

  3. Tohle se mi líbí.
    Tohle se mi líbí. Ideální v městské dopravě, kdy se jezdí kolečko z konečné do konečné a potom autobus čeká např. 10 – 15 minu, které může věnovat na nabíjení. Ideální s hybridním pohonem, protože pokud se baterie nestihnou nabít, pojede na naftu..

    1. Kdepak, právě tohle je
      Kdepak, právě tohle je situace, kdy je hybrid úplně zbytečný. Autobus jezdí podle daného jízdního řádu a doba nabíjení je dopředu známá, je tedy možné si ho snadno správně načasovat. Vozit s sebou ještě naftový motor by bylo značně nadbytečné.

Napsat komentář