Oblast Bay Area, tedy kolem měst San Francisko a San Jose, se chce stát „hlavním městem elektromobilů v USA“. Společnost Better Place začne nyní v oblasti testovat výměnu baterií v elektrických taxi.
Během následujících tří let vybuduje Project Better Place v oblasti Bay Area celkem čtyři stanice pro výměnu baterií v elektromobilech. Jejich hlavním účelem bude měnit baterie ve flotile elektrických taxi. „Elektrické taxíky jsou branou k čistým městům,“ píše se v tiskové zprávě.
Celý program bude rozvíjen ve spolupráci s místními taxi firmami, státními úřady, organizacemi bojujícími za podporu elektromobility a dalšími obchodními organizacemi. Prvními zeměmi, kde Better Place spustí výměnu baterií na komerční bázi, budou však Dánsko a Izrael. A to už koncem roku 2011. V té době začne firma rozvíjet infrastrukturu také v Austrálii.
Better Place v Tokiu úspěšně otestovalo stanici pro výměnu baterií
Better Place a GE společně rozšíří infrastrukturu pro elektromobily
Better Place prosazuje stanice pro výměnu baterií z toho důvodu, že se jedná o velmi rychlý způsob „dotankování“ elektřiny do elektromobilu. Výměna baterie ve stanici trvá maximálně pět minut, tedy prakticky stejně jako čerpání paliva u benzinové stanice. Elektrická auta tím zásadně zvyšují svůj dojezd, a tím i použitelnost.
Vynikající využití má tato technika právě u vozů taxi, dodávkových vozech a podobně, kdy jsou auta neustále v pohybu po městském prostředí. Ze strany automobilek má však tento koncept prozatím oficiální podporu pouze u Renault.
pre autobusy mhd by také
pre autobusy mhd by také riešenie bolo ideálne.
na konečnej zastávke by sa menili baterky.
Se obavam, ze na to zadne
Se obavam, ze na to zadne mesto nema, aby na konecnych zastavkach vybudovali menici stanici…ale v garazich by to uz asi slo.
myslíš, že to bude až
myslíš, že to bude až také drahé? ak si zoberiem cenu autobusu tak taká výmenná stanica nebude drahšia. však stačí nejaká plechová búda 🙂 s jednoduchým mechanizmom, ktorý mení baterky. bohvie čo stojí taká výmenná stanica.
hybrid.cz/novinky/mitsubishi-zkousi-menit-baterie-v-elektrickych-autobusech
No myslim, ze to bude dost
No myslim, ze to bude dost drahe. Aspon ze zacatku ukrunte drahe. Bud by se dala poridit stanice od Better Place, ktera se tvari univerzalne, takze to jednoduchy mechanismus nebude – musi umet obslouzit vse, co na ni vjede. Nebo se musi vymyslet vlastni reseni. A to taky neco stoji. Vzhledem k tomu, ze autobus bude potrebovat menit celkem casto, tak tam bude treba mit bud poradny prikon nebo vice baterii. Neumim si to proste na konecnych zastavkach predstavit. Ale velice rad se budu plest a nejaky dopravni podnik me mile prekvapi :o) Nedelam si ovsem iluze, ze bych neco takoveho treba u nas v Ostrave nekdy videl…
práve u vás v ostrave
práve u vás v ostrave majú byť elektrobusy.
hybrid.cz/novinky/ostrava-ma-prvni-elektricky-autobus-chce-jich-50
Jo, jeden uz tu pry beha…
Jo, jeden uz tu pry beha… zrovna kdyz jsem prestal MHD pouzivat :o) Ale na svoji lince se moc nezapoti, pokud mam informace spravne. Rozhodne se s nim ale hodlam svezt. Nove trolejbusy jsou celkem rychle a tiche strely, tak jsem zvedav, jak to bude svihat bus, kdyz ho zadne ksandy neomezuji…