Mitsubishi i MiEV

Elektromobil iMiEV má doma úspěch, dorazil do Británie

Mitsubishi má se svým elektromobilem iMiEV v Japonsku úspěch. Prodalo se už 1400 kusů a na dalších 900 má automobilka předobjednávky. Nyní se chystá na frotální útok na Evropu. Do Británie již připlulo prvních 25 kusů elektrických aut Mitsubishi i-MiEV, které do ulic vyrazí 12. prosince. Během roku 2010 se pak stejný model představí v Evropě také pod značkami Citroen C-Zero a Peugeot iOn.

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV
Mitsubishi i MiEV policejní verze

Britská policie dostane elektromobily Mitsubishi i MiEV

Měsíc před vánocemi dostanou policisté v Británii dárek. Na nedávno Národní policejní výstavě si vyhlídli elektromobil Mitsubishi i MiEV, který se jim na první pohled zalíbil a okamžitě prý žádali Mitsubishi Motors o možnost jej otestovat v praxi. Japonská automobilka samozřejmě nelenila a už na listopad připravuje první dodávku svých speciálně upravených elektromobilů iMiEV v policejních barvách.

Elektromobily s dojezdem 160 km na jedno nabití a max. rychlostí 130 km/h jsou dobře uzpůsobeny pro městské patroly. Uvezou čtyři dospělé, nicméně obvykle v policejních vozech sedí pouze dva. Mitsubishi testuje iMiEV v Británii už více než rok, nicméně nikoli jako policejní vozy. V kontinentální Evropě se má iMiEV pod značkou Peugeot iOn začít prodávat koncem roku 2010.

Mitsubishi i MiEV policejní verze Mitsubishi i MiEV policejní verze Mitsubishi i MiEV policejní verze
popelářský vůz

Popelářský vůz na elektřinu jezdí v Japonsku

Počátkem letošního roku Praha schválila dotaci pro Pražské služby na nákup pěti nových svozových vozů a samosběrných čistících vozů s filtrem prachových částic a pohonem na stlačený zemní plyn. na budou tišší a ekologičtější. Jenže v na to jdou ještě trochu jinak.

Japonská společnost Kyokuto Kaihatsu Kogyo se dohodla s na tom, že ve svých popelářských vozech využije baterie z . Ale nikoliv pro jejich pohon, nýbrž pro pohon lisovacího kontejneru. V normálních popelářských vozech musí být při lisování v běhu dieselový agregát. Elektrický pohon pro lis umožní a především hlučnost popelářů.

Kyokuto Kaihatsu Kogyo se už několik let zabývá vývojem elektrického pohonu pro lisy svých popelářských vozů. Inženýři za tu dobu stačili zjistit, že nejvhodnější baterie pro jejich vozy má právě nový malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV. A tak se samozřejmě po dohodě s Mitsubishi rozhodli je využít.

Mitsubishi iMiEV Cargo

Autosalon Tokyo: Mitsubishi iMiEV Cargo – elektromobil pro firmy

Autosalon Tokyo se blíží a Mitsubishi si pro svou domovinu připravilo 16 nových automobilů. V současné době už v Japonsku mají zákazníci možnost si předobjednat elektromobil Mitsubishi i-MiEV, jehož dodávky prvním zájemcům začnou v dubnu 2010. Koncem příštího roku zároveň slibuje to samé evropský Peugeot, dokonče i v ČR.

V Tokyu ovšem Mitsubishi Motors předvádějí dva další koncepty elektroaut s i-MiEV v názvu. Užitkový elektromobil Mitsubishi iMiEV Cargo je založen na stejném podvozku a elektrickém pohonu jako iMiEV pro osobní dopravu. Prozatím se jedná pouze o koncept určený především pro přepravu menších nákladů, vejdou se do něj dva lidé.

Bohužel, bližší informace zatím nejsou k dispozici. Zato Mitsubishi nabízí přehlednou tabulku s rozměry vozu – délka 3395 mm, šířka 1475 mm, výška 1860 mm a rozvor 2550 mm. Elektromotor má výkon 47 kW a maximální dojezd je 160 km. Pro firmy jako dělané! Nevidíme důvod, proč by se Mitsubishi iMiEV Cargo nemohl brzy přehoupnout z fáze konceptu do výrobního modelu.

Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo Mitsubishi iMiEV Cargo
Mitsubishi i MiEV

Elektromobily – kdy přijde ten správný čas?

budou jezdit na elektřinu, o tom dnes už nepochybuje snad nikdo. Dokonce ani světové automobilky ne. Tou základní otázkou, která nejspíš denodenně drnčí v hlavách všech příznivců elektrického pohonu, však je prosté „kdy?“ Kdy si budu moct koupit za dobrou cenu zajímavý elektromobil?

Už tři roky se magazín Hybrid.cz zabývá a palivy. Mezitím toho automobilky ze všech koutů světa naslibovaly spoustu, ale skutek utek. Mezi výjimkami potvrzujícími pravidlo najdeme například americkou společnost , která uvedla na trh elektrický sporťák . A , které tlačí svůj elektrický městský automobil .
Tesla Roadster
Ostatní dál jen slibují. Nejdřív měl být přelomovým rok , pak , nakonec , teď říká, že jeho elektrická revoluce začne v roce s modelem aktuálně představeným na . Elektrický pohon chtějí uvést i , , , a vlastně všichni důležití hráči na trhu. Jenže až za čas.  

Peugeot iOn

Peugeot iOn – evropský elektromobil z Japonska

Přejmenovaný elektromobil Mitsubishi iMiEV, jehož výroba se právě rozjela v Japonsku, se v Evropě bude jmenovat Peugeot iOn. V Evropě bude uveden koncem roku 2010 s dojezdem 130 km. Poprvé se naživo pod značkou Peugeot tento elektromobil ukáže na autosalonu ve Frankfurtu už za necelé dva týdny.

Ač se to všeobecně neví, Peugeot patří mezi automobilky, které mají s elektromobily dlouhodobě největší zkušenosti. Mezi lety 1995 a 2003 vyráběl elektrický model Peugeot 106. Stejně jako Mitsubishi, i Peugeot cílí jak na firemní či státní zákazníky, tedy vládní či firemní flotily, tak na koncové zákazníky. Dojezd byl ze 160 km u japonské verze snížen na 130 km podle realističtější evropské metodiky.

Elektromobil Peugeot iOn je připraven především pro provoz ve městě. Lithium-iontové baterie se dobíjí na plnou kapacitu šest hodin, na 80% pak během třiceti minut. Jedná se o čtyřdveřový čtyřmístný automobil o délce 3,48 m, který se zvládne otočit na 4,5 m. Maximální výkon je 64 koní a max. rychlost 130 km/h.

Cena elektromobilu v Japonsku se v přepočtu pohybuje kolem 840 000 Kč. Japonská vláda však ekologické automobily dotuje, takže běžní Japonci nakonec zaplatí kolem 560 000 Kč. Očekává se, že podobnou nebo o málo vyšší cenu nasadí Peugeot také v Evropě, plus že vlády Evropské unie (například jako ta britská) nabídnou zájemcům také dotace.

Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi chce být pionýrem elektromobilismu, podaří se?

jako jedna z prvních automobilek pochopila směřování v novém tisicíletí. Díky tomu má proti konkurenci výrazný náskok, zejména díky svému , který se prodává i v nové verzi pro rok 2010 velmi dobře. Od uvedení prvního modelu Priusu ale uplynulo už více než deset let a doba se opět posunula. Další chtějí také svoje místo na výsluní a jednou z automobilek, které se o něj perou je i .  

Elektromobil Mitsubishi i MiEV - testy v Británii

Britové dají 800 mil. Kč na testy elektromobilů

Elektromobily jsou dnes v kurzu po celém světě. Americké Ministerstvo energetiky dává miliardy na jejich vývoj a výzkum a výstavbu továren. Dokonce ani český ČEZ nechce zůstat a spouští projekt FutureMotion. Británie mezitím vyčlenila v přepočtu 800 mil. Kč (£25 mil.) na velký projekt testování elektromobilů v reálném provozu. Hlavní roli zde mají hrát vozy Mini E a především Mitsubishi i MiEV. Testů se opět zúčastní především zástupci průmyslové sféry, akademici, energetické společnosti. Zmíněných 25 mil. liber je určeno na urychlení vývoje elektromobilů a dalších typů nízkoemisních automobilů. Do projektu se zapojí také energetická společnost EDF Energy. Zároveň s elektromobily se testují také plug-in hybridy Toyota Prius.

Mitsubishi iMiEV Sport Air

Elektromobil Mitsubishi iMiEV v Británii od listopadu

Už letos v listopadu si řidiči v Británii budou moct pořídit elektromobil Mitsubishi iMiEV. V první várce jich do Albionu doputuje z Japonska 50 kusů, později dalších 150. Cena by se měla pohybovat někde mezi 20 000 a 25 000 librami, tedy v hrubém přepočtu od 600 000 Kč do 750 000 Kč. Británie nicméně hodlá již brzy zavést na elektromobily dotace až ve výši 5000 liber čili 150 000 Kč. Zákazníci, kteří zakoupí Mitsubishi i MiEV jej koupí včetně baterie s desetiletou zárukou, tedy žádné pronajímání. Servis i prodej automobilů bude celonárodní u vybraných dealerů Mitsubishi. Japonská automobilka nedávno ohlásila hned dvojité navýšení výroby svého nového malého elektromobilu z důvodu neočekávaného zájmu. Kromě toho pracuje také na sportovní verzi iMiEV Sport Air, která by se měla objevit na trhu v letech 2010 až 2011.

Mitsubishi i MiEV elektromobil

Mitsubishi zdvojnásobí výrobu elektromobilu i MiEV

Pátá největší japonská automobilka Mitsubishi hodlá do roku 2011 vyrábět každý rok 20 000 kusů elektromobilu i MiEV namísto původně plánovaných 10 000. Zdvojnásobení výroby přichází poté, co o vozidlo projevila velký zájem firemní sféra. Té začne Mitsubishi dodávat v nejbližších měsících, konečným spotřebitelům bude svůj elektromobil prodávat v Japonsku až příští rok. Aktuálně předvedla na autosalonu v New Yorku také verzi elektromobilu s řízením vlevo. Ta je mírně upravená, nicméně specifikace zůstávají stejné – dojezd 130 km až 160 km, dobíjení za sedm hodin z 220V zásuvky nebo čtrnáct hodin ze 110V. Při využití rychlodobíjení z třífázové 220V zásuvky je možné dostat baterii na 80% kapacity za 30 minut. V Evropě se má elektromobil Mitsubishi i MiEV objevit možná také už v roce 2010, ovšem pod značkou Peugeot. V USA se bude prodávat také pod novou značkou, prozatím není jasné jakou konkrétně.

Mitsubishi i MiEV elektromobil

Oficiálně: Peugeot nabídne v Evropě elektromobily i MiEV

Právě v době otevření letošního ročníku elektromobilu Mitsubishi i MiEV na Ženevském autosalonu přichází oficiální tiskovka potvrzující uzavření dohody o spolupráci mezi japonskou automobilkou a evropským Peugeotem, o které jsme informovali už nedávno. Situace je vcelku jednoduchá: Mitsubishi bude elektromobily i MiEV vyrábět v Japonsku a dodávat svému evropskému partnerovi, který je zde bude prodávat pod vlastní značkou (spekuluje se o označeních jako „Peugeot 1001“ či „Citroen Re-Volt“). Zároveň zde ale Mitsubishi bude prodávat svou vlastní evropskou verzi i MiEV. Jde tedy především o skutečnost, že Mitsubishi nemá na starém kontinentu mezi zájemci o malá městská vozítka zdaleka tak dobré postavení jako právě Peugeot-Citroen. Spolupráce má zároveň fungovat jako ujištění, že koncern PSA Peugeot Citroen to s elektromobily myslí vážně a urychlí tak nástup svých vlastních modelů. Mitsubishi i MiEV se v Evropě má objevit koncem roku 2010 nebo začátkem 2011. V Japonsku bude autíčko uvedeno už letos v létě. PSA Peugeot Citroen dodnes prodali přes 10 000 elektromobilů, mají s nimi obrovské zkušenosti a sami sebe označují za dosud největšího výrobce elektromobilů. První informace z Ženevy navíc ukazují, že s elektrickým pohon se doslova roztrh pytel.

elektromobil Mitsubishi iMiEV

Elektromobil Mitsubishi jako Peugeot-Citroen

Malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV si razí cestu na trhy celého světa. Už tento rok se začne prodávat v Japonsku a příští rok má dorazit také do Evropy (momentálně se testuje v Monaku). Už od června také víme, že koncern PSA a Mitsubishi mají dohodu o vzájemné spolupráci na vývoji elektromobilů. Ta se teď posunuje ještě o něco dále. Podle hospodářských novin Nikkei bude Mitsubishi dodávat PSA své elektromobily i MiEV na základě OEM dohody tak, aby si PSA mohla na autíčko příplácnout své vlastní značky Citroen nebo Peugeot. Dohoda je to výhodná pro obě strany, protože právě dvě zmíněné francouzské značky mají na starém kontinentu velmi dobré jméno v oblasti malých automobilů. Očekává se, že v roce 2011 prodá PSA kolem 10 000 elektromobilů i MiEV.