Mitsubishi i MiEV v Monaku

Elektromobil Mitsubishi i MiEV v Monaku

Japonská automobilka Mitsubishi nedávno vyslala svůj elektromobil Mitsubishi i MieV „na zkušenou“ do Monaka. Evropská Mekka alternativ (viz. třeba tamní automobilka Venturi) je pro elektromobil dokonalou destinací. Monacké knížectví má rozlohu má rozlohu necelých 2 km čtverečních, a tak tam většinou všude dojedete na kole. A kde nechcete jezdit na kole, je čtyřmístný elektromobil typu i MiEV ta nejlepší volba. Momentálně vůz prochází rozsáhlým testováním, aby mohl být u během roku 2010 uveden na evropské trhy. V Japonsku se začne prodávat už letos, dojezd 200 km a dobíjení doma za pět hodin, u speciálních dobíjecích stanic během 30 minut.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobil Mitsubishi i MiEV jako dodávka

V Japonsku se začne prodávat malé Mitsubishi i MiEV v létě. Hned poté poputuje na další kontinenty a nevyhne se ani Evropě, čímž je myšlena především Velká Británie. Již nyní se však vedení japonské automobilky nechalo slyšet, že připravuje také nákladní verzi, která by měla sloužit pro rozvoz po městě. Fotografie ani další specifikace nejsou k dispozici a předpokládá se, že změny u dodávky nebudou oproti původnímu vozu nijak zásadní.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobil Mitsubishi iMiEV míří na Island i Nový Zéland

Elektrifikovaná budoucnost dopravy už klepe na dveře. své elektrické mikroautíčko cpe kam může a vlády jednotlivých států nadšeně přikyvují. Nejnovějšími „oběťmi“ krásného malého jsou Nový Zéland a Island. Obě země se v poslední době velmi zaměřují na , a tak není divu, že místní energetické společnosti (Meridian Energy na NZ) se do spolupráce s japonskou automobilkou jen hrnou. Nový Zéland má proti Islandu tu výhodu, že se tam podobně jako v nebo Austrálii jezdí vlevo, takže elektromobil nebude muset být upravován. Během února 2009 spustí Meridian a Mitsubishi na Novém Zélandu promo tour. Co se týká Islandu, zde Mitsubishi a vládní představitelé podepsali „memorandum o porozumění“ s tím, že i MiEV se zde začne testovat během roku 2009. Projede se jím i prezident Islandu Olafur Ragnar Grimsson. Island je výjimečnou zemí v tom, že už od 80. let minulého století se snaží o udržitelný rozvoj a přechod k obnovitelným zdrojům. Kromě elektromobilů se zajímá také o auta na vodík.

test elektromobilu Mitsubishi i MiEV

Testy elektromobilů Mitsubishi i-MiEV a Subaru R1e

Japonský klub elektromobilistů (Japan EV Club) nedávno při příležitosti summitu G8 vyzkoušel a reálně otestoval elektromobily Mitsubishi i-MiEV a Subaru R1e. Cesta z Tokia do Hokkaido měla název „Challenge and Charge“. Výsledky podrobného testu jsou pro elektromobil Mitsubishi i MiEV následující: ujetá vzdálenost 858,7 km, využito 85,65 kWh energie, při tom vyprodukováno 35,12 kg CO2, cena elektřiny 16,94 dolarů. Pro porovnání, klasické benzinové auto by spotřebovalo na stejnou cestu 75,3 l benzinu, vyprodukovalo 174,6 kg CO2 a palivo by stálo 121,34 dolarů. Škoda, že Japonci už neuvádějí jak dlouho cesta trvala. Ačkoliv, pokud někdo umí japonsky, může se to z fotografie pokusit vylušit.

Mitsubishi i MiEV

Elektromobil Mitsubishi i MiEV za 550 000 Kč

Mitsubishi a Japonsko, to jsou v posledních dnech téměř synonyma pro slovo „elektromobily„. Japonský gigant nedávno uspíšil uvedení svého elektromobilu i MiEV už na polovinu roku 2009 z původně plánovaného roku 2010. Magazín Trading Markets nyní informuje, že koncová cena pro japonský trh by pro elektromobil Mitsubishi i MiEV měla činit asi 4 miliony jenů, což je zhruba 37 500 dolarů, což znamná asi 550 000 Kč v přepočtu 14,5 Kč/dolar. To je zhruba stejná cena, kterou si údajně chtějí říct General Motors za svůj Chevy Volt.

Za malý městský čtyřmístný elektromobil to je docela vysoká suma, ovšem vezmeme-li v úvahu, že náklady na jeden kilometr se budou pohybovat v halířích namísto v korunách, snadno si můžete spočítat za jak dlouho by se vám taková investice vrátila. Navíc, Japonsko poskytuje na elektromobily různé daňové úlevy a dotace, takže finální cena bude asi o milion jenů nižší, tedy asi 412 000 Kč. A to už nezní špatně.

Mitsubishi i MiEV

elektromobil Mitsubishi i MiEV policie

Elektromobily Mitsubishi i MiEV jako policejní automobily

Policie v japonské prefektuře Kanagawa získala od automobilky Mitsubishi k testování speciálně upravený elektromobil Mitsubishi i MiEV. Ačkoliv jej zřejmě nepůjde použít jako dálniční hlídku, velmi dobře se bude hodit ke snížení nákladů při pravidelných projížďkách. Navíc jde o první dodávku elektromobilu jinému typu organizace než energetické společnosti. Automobilka bude sbírat testovací data až do března 2009. Pokud se vozy osvědčí, mohlo by následovat jejich masové nasazení. Po japonské poště by tak japonská policie mohla být další rozsáhlou organizací, která bude adoptovat elektromobily. Ponese Japonsko prapor rozvoje elektromobilů na počátku 21. století?

Japonsko / Mitsubishi - dobíjecí infrastruktura pro elektromobily

Japonsko testuje infrastrukturu dobíjecích stanic pro elektromobily

Japonská společnost Mitsubishi ve spolupráci s Tokyo Institute of Technology v současné době pracují na projektu sítě dobíjecích stanic pro elektromobily. Elektrická energie pro dobíjení elektromobilů má pocházet výhradně z obnovitelných zdrojů energie. První testovací dobíječky a celé instalace mají být umístěny v kampusu Tokijského technologického institutu. Testovacím elektromobilem bude Mitsubishi i-MiEV. V dobíjecí infrastruktuře jsou integrovány jak solární instalace, a to v podobě fotovoltaických panelů i solární termální elektrárny pohánějící Stirlingův motor pro generování elektřiny, tak i větrné turbíny. Testování bude probíhat od 1. července 2008 do 31. března 2010 v rámci projektu Advanced Energy Management (EAM).

Mitsubishi a Citroen - elektromobily?

Mitsubishi a Peugeot společně o elektromobilech

Zavedený japonský ekonomický deník Nikkei informuje, že japonská automobilka Mitsubishi a evropský koncern PSA Peugeot Citroen budou spolupracovat na vývoji elektromobilů. Jde především o sdílení technologií a zejména o nové generace lithium-iontových baterií a jejich chlazení. Spolupráce nepřekvapí v tom ohledu, že obě automobilky, PSA i Mitsubishi, mají velké zkušenosti v oblasti malých městských vozů. PSA, resp. Peugeot a Citroen, navíc vyráběli elektromobily už v 80. letech a dokonce ještě dříve, mají tedy dlouhodobou historickou zkušenost v tomto oboru. Aktuálně Mitsubishi a PSA oznámili stavbu společné továrny v Rusku v hodnotě 470 mil. euro. Ta má od roku 2011 produkovat až 160 000 aut ročně. Spekuluje se dokonce o tom, že by obě automobilky mohly založit společný podnik za účelem výroby elektromobilů.

elektromobilu Mitsubishi iMiEV

Podrobnosti o elektromobilu Mitsubishi i MiEV

Na webu společnosti se objevilo video

Mitsubishi i a i MiEV na newyorském autosalonu

Nedávno jsme přinesli zprávu o tom, že japonská automobilka Mitsubishi se hodlá v budoucnu zaměřit na malá městská vozítka a elektromobily. Vlajkovou lodí má být model Mitsubishi i MiEV, o kterém se sice hodně povídá, ale málo je toho o něm skutečně známo. Opona tajností by se měla rozhrnout na autosalonu v New Yorku, který začne už tento týden. Doufejme, že Mitsubishi se nebude zdráhat poskytnout podrobnější informace třeba i tom kdy přesně a na jakých trzích hodlá elektromobil Mitsubishi i MiEV uvést.

Elektromobil Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi i MiEV: elektromobily jsou budoucnost

Japonská automobilka Mitsubishi odhalila svůj obchodní plán pro následující roky nazvaný „Step Up 2010“. Cílem společnosti je v roce 2010 dosáhnout prodejů 1 422 000 aut, což by znamenalo nárůst o 6,4% proti 1 337 000 vozů prodaných v roce 2007. Mitsubishi se podle tiskovéh zprávy hodlá zaměřit především na segmenty miniautomobilů a malých automobilů, střeních automobilů a SUV. V oblasti ochrany životního prostředí se chce Mitsubishi soustředit na vývoj čistých dieselových motorů, vysoce výkonných automatických převodovek, ale co především: pilířem budoucího snažení Mitsubishi v oblasti ekologie má být elektromobil nové generace „i MiEV“.