Rekordní prodeje nové Toyoty Prius brzdí baterie

Navzdory všeobecnému propadu automobilového průmyslu se některým výrobcům, resp. modelům daří poměrně dobře. Například nová Toyota Prius zaznamenala v červenci jen v USA celkem 19 193 prodaných kusů. To znamená meziměsíční zvýšení o 47,5% a meziroční o 29,7%, navíc rekord od dubna 2008. Nový model Priusu je nejen v USA velmi populární. „Továrny pracují přesčas a naplno… Naneštěstí, baterie nestíhají vyrovnávat poptávku. Výroba baterií musí být navýšena aby se mohla zvýšit i naše výroba,“ řekl Takahiko Ijichi, provozní ředitel Toyoty.

Panasonic EV Energy, společnost, která pro Toyotu NiMH baterie vyrábí, jich zvládne údajně zhruba 500 000 za rok – což by na první pohled mělo stačit, ale firma dodává baterie také pro automobilky Honda a General Motors. Plánováno je proto rozšíření výroby. Jen pro zajímavost, nová Honda Insight se v USA neprodává zvlášť dobře, za červenec to bylo 2295 kusů a k tomu 969 kousků Honda Civic Hybrid. Celkem se za červenec 2009 v USA prodalo 35 429 hybridních automobilů, což dělá 3,55% z celkového prodeje nových aut. Dosud největšímu podílu hybridů výrazně pomohlo také americké (CARS – „Car Allowance Rebate System“).

Green Car Advisor via Autobloggreen

2 Comments on “Rekordní prodeje nové Toyoty Prius brzdí baterie”

  1. A výrobu baterií brzdí
    A výrobu baterií brzdí nešťastně definované patentové právo. Pokud by výroba Litium-Titanátových baterií nebyla blokována nepřiměřenými patentovými nároky už bychom mohli jezdit na elektřinu. Dokonce by se vyplatila i akumulace elektřiny ze solárních elektráren.

    1. Lithium-Titanat? Co to je?
      Lithium-Titanat? Co to je? Pokud vim, tak Toyota je velmi zamerena na Ni-MH baterie na kterych jiz prosoudila miliardy s firmou Cobasys(Texaco-Chevron), sikovne nastavena patentova prava Toyote (Panasonicu) nedovoluji vyrobu vetsich jak 15 Ah clanku. Je to celkem znama kauza s rafinovanym brzdenim vyroby kvuli rope. Jinak zatim se zda, ze to brzy vyresi Lithiove baterie na ktere ropaaci nemaji zadne brzdne paky, ale vyrobne jsou levnejsi a funkcne spolehlivejsi stale ty starsi Ni-MH.

Napsat komentář