Právě v době otevření letošního ročníku elektromobilu Mitsubishi i MiEV na Ženevském autosalonu přichází oficiální tiskovka potvrzující uzavření dohody o spolupráci mezi japonskou automobilkou a evropským Peugeotem, o které jsme informovali už nedávno. Situace je vcelku jednoduchá: Mitsubishi bude elektromobily i MiEV vyrábět v Japonsku a dodávat svému evropskému partnerovi, který je zde bude prodávat pod vlastní značkou (spekuluje se o označeních jako „Peugeot 1001“ či „Citroen Re-Volt“). Zároveň zde ale Mitsubishi bude prodávat svou vlastní evropskou verzi i MiEV. Jde tedy především o skutečnost, že Mitsubishi nemá na starém kontinentu mezi zájemci o malá městská vozítka zdaleka tak dobré postavení jako právě Peugeot-Citroen. Spolupráce má zároveň fungovat jako ujištění, že koncern PSA Peugeot Citroen to s elektromobily myslí vážně a urychlí tak nástup svých vlastních modelů. Mitsubishi i MiEV se v Evropě má objevit koncem roku 2010 nebo začátkem 2011. V Japonsku bude autíčko uvedeno už letos v létě. PSA Peugeot Citroen dodnes prodali přes 10 000 elektromobilů, mají s nimi obrovské zkušenosti a sami sebe označují za dosud největšího výrobce elektromobilů. První informace z Ženevy navíc ukazují, že s elektrickým pohon se doslova roztrh pytel.
9 Comments on “Oficiálně: Peugeot nabídne v Evropě elektromobily i MiEV”
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mno dojezd 200 km to ujde,
Mno dojezd 200 km to ujde, ale mě by zajímala rychlost – jestli to zvládá aspoň 90 nejlépe 100 – aby to zvládalo krátké přejezdy i mimo město. Předpokládám, že topení je pořešené a to lépe než u starých PSA, kde bylo benzínový:-). Jinak el. motory jsou prý mnohem jednodušší než spalovací, takže tomu maximálně fandím i když se mi zrovna tahle karosérie nelíbí. Mno každá elektrika dobrá:-)
elektromotor je opravdu
elektromotor je opravdu mnohem jednodušší jak spalovací motor, je téměř „bezúdržbový“ a má ve velkém rozsahu otáček velkou účinnost, jediné co je trochu na škodu je že je moc tichý, až nebezpečně protože lidé často spoléhají že auto uslyší
už zase se tu rozkecávám 😉
Maximálna rýchlosť je
Maximálna rýchlosť je 130km/hod, zrýchlenie z o na 100 za cca 11sekúnd. Je to v podstate normálne vozidlo pre tých, čo chcú dodržovať predpisy.
No auto je to docela
No auto je to docela použitelné…
Přemýšlím jak je to s ekologií u takového automobilu ve srovnání s „ropákem“
Z pohledu kolik km během dne najede většina aut – od 10km do 45km
Elektromobil + je neřeší se studené starty (- v zimě bez přídavného topení velmi nekomfortní)a malý dojezd zcela vyhovuje mnoha lidem otázkou do pranice je ekologická stopa na 1km tohoto auta (baterie, olejů je např méně ale emise jsou!!, jenom jsou vyprodukovány v elektrárnách a to záleží jakých)
budu-li uvažovat „ropák“ tak + dojezd +v zimě topení + rychlost tankování -(závislost na ropě, ale myslím že by člověk měl omezit plýtvání energiemi všeobecně ne jen když zdražují nebo jich (možná)ubývá…)
(otázka do pranice: emise (je-li lepší je produkovat a mít drahé filtry na autě), větší množství olejů)
výroba karoserie bude zanechávat u obou stopu podobnou
otázka výroby pohonných hmot/energií a jejich dopravy
produkce CO2 (který sice ovlivňuje klima ale myslím že emise hospodářských zvířat(nemyslím průmysl)jsou problémem větším – metan a jiné…) bez započítání výroby pohonného ústrojí bude také podobná
budu rád za názory
promiňte že jsem se tak rozepsal 😉
Velmi dobrý názor,
také
Velmi dobrý názor,
také bych velmi rád měl k dispozici relevantní komplexní data či jednoznačný E,CO2,NOx,SO atd. úhrn u různých automobilů (výroba, provoz, recyklace). Nicméně právě u iMiEV v Japonsku nějaká skupina dělala studii kde porovnávala právě iMiEV a nějaké stejné ropácké auto (už konkrétně nevím co to byl za typ, ale také takový maluch). Už bohužel nemám link, ale google by to měl vyčmuchat. Každopádně iMiEV vyšlo skvěle a to i v případě čerpání E z fosilních zdrojů. Bylo to tam hezky rozdělené a při použití alternativních to byla nádhera:).
Elektrika vs. ROPA
Problemem
Elektrika vs. ROPA
Problemem ekologicnosti elektropohonu je predevsim,
to, ze se stale poukazuje na nutny proces vyroby te
elektriny, kdy vznikaji udajne velke emise. Na rozdil od benzinu, kdy se evidentne prehlizi fakt, ze natural 95 take netece na zahrade v potoce, ale jeho vznik provazi spousta
operaci od tezby ropy, pres dopravu do chemicky, energeticky narocnou rafinaci az konecne rozvozem po pumpach a nasledne cerpani do nadrze vozidla z vydejniho stojanu. Docela by me zajimalo kolik tenhle retezec ukonu spotrebuje elektriny 🙂
Na zaver otazka k diskuzi:
Neni tedy jednoduzsi tu stejnou (pracne) vyrobenou elektrinu
radeji „nacpat“ do baterek a jezdit rovnou na ni???
Proudu ZDAR.
Určitě! Je! Souhlas! Ale
Určitě! Je! Souhlas! Ale lobby a ropné koncerny, to je svinstvo:(. V elektřině je budoucnost. Ať už její zdroj bude baterka nebo palivový článek. Nejdřív bych to ale viděl na baterku;). Na článcích se kucíí musí zavřít ještě chvíli v garáži a pořádně máknout na účinnosti.
Na stránke Teslamotors i
Na stránke Teslamotors i Mitsubuschi je dosť informácií o efektívnosti celého procesu od výroby paliva až po spotrebiteľa t.j. po elektromobil v porovnaní s klasickými a hybridnými vozidlami.
Tomu sa u nas hovori „udriet
Tomu sa u nas hovori „udriet klinec po plesine“. Neexistuje vyroba elektriny, ktora by bola neefektivnejsia ako spalovaci motor.