Opel Ampera

Opel Ampera si připsal další triumf – vyhrál slavnou Rallye Monte Carlo

Bez nadsázky se dá tvrdit, že zažívá zlaté časy. Nejenže se tento vůz těší velké oblibě, což v praxi znamená rostoucí počet objednávek, které jenom v Evropě přesáhly hranici 7 000, ale navíc byl zvolen evropským autem roku 2012. A aby toho nebylo málo, tak si tento plug-in hybrid připsal další úspěch v podobě vítězství v třináctém ročníku vozů s alternativním pohonem.

Mitsubishi i MiEV v Monaku

Elektromobil Mitsubishi i MiEV v Monaku

Japonská automobilka Mitsubishi nedávno vyslala svůj elektromobil Mitsubishi i MieV „na zkušenou“ do Monaka. Evropská Mekka alternativ (viz. třeba tamní automobilka Venturi) je pro elektromobil dokonalou destinací. Monacké knížectví má rozlohu má rozlohu necelých 2 km čtverečních, a tak tam většinou všude dojedete na kole. A kde nechcete jezdit na kole, je čtyřmístný elektromobil typu i MiEV ta nejlepší volba. Momentálně vůz prochází rozsáhlým testováním, aby mohl být u během roku 2010 uveden na evropské trhy. V Japonsku se začne prodávat už letos, dojezd 200 km a dobíjení doma za pět hodin, u speciálních dobíjecích stanic během 30 minut.

Venturi Volage

Pařížský autosalon: Venturi Volage – auto pro digitální budoucnost!

Monacká „královská“ automobilka Venturi se vývojem futuristických konceptů elektromobilů zabývá už delší dobu. Nejprve to byl Venturi Fétish, první elektrický porťák na světě. Pak Venturi Astrolab, solární vozítko pro opravdu velké šetřílky, případně úsporný kočár pro šlechtu 21. století v podobě Venturi Eclectic. Na Pařížský autosalon slíbili Venturi ve spolupráci s Michelinem zcela nový elektromobil, který se zhmotnil do podoby Venturi Volage. S Fétishem má společnou karoserii z karbonových vláken a design od ikony průmyslového i dopravního designu Sachy Lakice. Opět bude vyráběn ručně pouze v omezeném množství. Elektromobil je postaven tak, že každé kolo obsahuje dokonce dva elektromotory. Tento systém tvůrci nazývají „Michelin Active Wheel“ a spočívá v tom, že jeden z motorů se stará o aktivní odpružení. Sporťák Venturi Volage se tak snadno dokáže přizpůsobit řadě povrchů. Jako baterie slouží elektromobilu kapalinou chlazené lithium-polymerové baterie, které mají dodat šťávu na 320 km při průměrné rychlosti 90 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvádne tenhle stříbrný tygr z Monaka díky své váze 1075 kg pod pět sekund. Výroba má začít v roce 2012. Takhle má vypadat auto budoucnosti! Nebo jak se píše v tiskovce, „auto digitální éry“.

Venturi Volage
Venturi Volage