Elektromobil iMiEV má doma úspěch, dorazil do Británie

Mitsubishi má se svým elektromobilem iMiEV v Japonsku úspěch. Prodalo se už 1400 kusů a na dalších 900 má automobilka předobjednávky. Nyní se chystá na frotální útok na Evropu. Do Británie již připlulo prvních 25 kusů elektrických aut Mitsubishi i-MiEV, které do ulic vyrazí 12. prosince. Během roku 2010 se pak stejný model představí v Evropě také pod značkami Citroen C-Zero a Peugeot iOn.

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

11 Comments on “Elektromobil iMiEV má doma úspěch, dorazil do Británie”

  1. Tohle je ideální vozítko
    Tohle je ideální vozítko do města, malé, svižné, tiché, bez emisí a na to jak je malé dokonce 4 dveřové. Bohužel rodinné auto to není, takže spíše vidím využití pro různé firmy (pošta, městská policie, rozvoz …) Kdyby manželka neprotestovala, už bych na něj šetřil 😉

  2. Každé vozidlo, ktoré sa
    Každé vozidlo, ktoré sa oficiálne dováža, musí spĺňať všetky normy bezpečnostné ekologické vrátane recyklácie.
    Takže nerozumiem pochybnostiam.
    Mitsubischi vyvíja elektromobily už pekných pár rokov, zároveň každá väčšia automobilka má v tejto oblasti skúsenosti. To, že idú do predaja znamená, že ide o produkt pre bežného zákazníka…
    Takže konečne sú tu a teším sa aj na iné značky.

    1. Vůbec nejsem proti,
      Vůbec nejsem proti, automobily jsou z drtivé části recyklovatelné, ale jaká je realita?? Opravdu jste tak naivní? Mám známé v odpadovém hospodářství a recyklace na papíře je v mnoha případech pouze na papíře… Realita je jiná a normám se často jen smějí. A to protože jsou buď nesplnitelné nebo prostě ekonomicky nevýhodné či úplně nemožné. Státnímu úředníkovi se na stůl však dostane statistika o „výborném“ nakládání s odpady. Toto mi sám potvrdil člověk, který je z branže. Odtud mé pochybnosti…

      1. Tohle je bohužel pravda,
        Tohle je bohužel pravda, ale stále platí, že je to jen a jen o lidech. Jako majitel auta mám na výběr, buď ho odstavím na nějakém pochybném vesnickém vrakovišti, a nebo ho odvezu do certifikovaného a prověřeného podniku. Ideální by bylo, kdyby si stará auta zpět braly (třeba na protiúčet) automobilky, a dále je používaly pro výrobu nových aut.

        1. Je to tak… Zákonem je
          Je to tak… Zákonem je přinutit! Nicméně „to by bylo přece obrovské zatížení zlatého automobilového průmyslu“. Bylo by to proti volné hospodářské soutěži. BLABLABLABLABLA. Automobilky by škemraly o subvence, úlevy atd atd. Hrozily by propouštěním, odbory, stávky, lobbing… Vše by se naúčtovalo lidem a bylo by vymalováno. To je hnus velebnosti… Je čas upustit od modelu vytěž, zpracuj, prodej, vydělej a nezájem… Zvoní nám sakra pod prdelí hrana!

          1. Celý systém jak jej známe
            Celý systém jak jej známe je postavený na hlavu. Jak může fungovat společnost, kde jsou na prvním místě peníze a co největší zisk i z cenu toho, že si zničíme to nejcennější co máme? Jak může fungovat systém, kde je jako mantra neustále opakován růst, růst a růst.Chceme mít stále víc a víc věcí, víc a víc energie, větší a větší blahobyt. A je nás skoro 7 miliard a neustále se množíme. Ale planeta není nafukovací, ropa, uhlí, plyn, uran…to všechno neporoste společně s našimi nároky, naopak. Jediné co poroste jsou odpady, znečištění, drancování pralesů, a všeho co jde jen urvat pro vlastní prospěch.
            Východisko? Buďto všichni otevřeme oči, a začneme žít v souladu se zákony přírody,přestaneme lpět na materialismu a nebo přijde nějaká forma diktatury, třeba ta co je nyní v Číně.

      2. To máte pravdu, ale za to
        To máte pravdu, ale za to nie je zodpovedný zákazník.
        V našich končinách je to skôr chyba systému – pritom odpadové suroviny sú dosť výhodný biznis, ale chce to systém vrátane nástrojov na kontrolu ako sa z odpadom nakladá.
        Samozrejme, že totoálne bez emisií nejde robiť nič, ale je to o optimalizácii.
        Mám taký pocit, že ľudia sa ešte stále majú moc dobre a iba málo z nás si to uvedomuje – totiž už to nie je dávno o peniazoch, ale o tom, čo táto planéta znesie.

    1. Na recyklaci a materiálové
      Na recyklaci a materiálové využití baterií dnes již existují zavedené technologie, které jsou založeny na pyrometalurgickém nebo tepelném zpracování. Nevýhodou pyrometalurgického zpracování je nebezpečí úniku toxických látek do ovzduší a nižší stupeň materiálového využití. Toto platí zejména o celosvětově velmi rozšířené pyrometalurgické recyklaci olověných akumulátorů, kde je v posledních letech výzkum zaměřen především na technologie využívající vedle mechanické předúpravy hlavně pochody hydrometalurgické. Řada evropských a světových patentů v této oblasti nabízí technologie produkující PE granulát, PbO, katodové olovo a kapalinovou extrakcí upravenou kyselinu sírovou. Všechny tyto výstupy mohou být využity při opětovné výrobě olověných akumulátorů. zdroj: Vitaro.cz, více o li-ion akumulátorech na Cettra.cz

Napsat komentář