Umělá inteligence se naučila driftovat!
Mark Cutler a Jonathan P. How z americké univerzity MIT představili svou jedinečnou umělou inteligenci. Ta se sama naučila driftovat – zatím jen elektrickým modelovým autíčkem.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Mark Cutler a Jonathan P. How z americké univerzity MIT představili svou jedinečnou umělou inteligenci. Ta se sama naučila driftovat – zatím jen elektrickým modelovým autíčkem.
SolidEnergy Systems je firma, kterou v roce 2012 založili absolventi MIT. Nyní se chystá uvést na trh nový ty li-ion baterie s dvojnásobnou energetickou hustotou než mají současné akumulátory.
Vědci z MIT, Samsungu a několika dalších univerzit hlásí, že mají baterii s pevným elektrolytem. Její životnost je prý nekonečná.
Každý dnes chce mít své robotické auto. A Ford není výjimkou. Aktuálně ohlásil spuštění nového výzkumného projektu ve spolupráci s věhlasným MIT a Stanfordskou univerzitou.
Hiriko zní jako japonské slovo, ale není tomu tak. V baskičtině to znamená “městský”. Malý skládací elektromobil Hiriko původne začal jako projekt CityCar na MIT. Postupně se ve spolupráci s baskickou investiční společností Denokinn vyvinul tak daleko, že jej nedávno podpořil i prezident Evropské komise José Manuel Barroso.
Vědci z Massachusetts Institute of Technology v Bostonu v USA snad ani nespí a stále přicházejí s novými nápady. Posledním z řady objevů je nová konstrukce baterie nazvaná „semi-solid flow cell„, která by svou jedinečností měla umožnit dobití akumulátorů elektromobilu podobným způsobem, jakým dnes běžně tankujeme benzín do nádrže auta.
V boji vědců za nalezení alternativních a udržitelných zdrojů energií hrají významnou roli také řasy. Ty se v současnosti používají jako zdroj rostlinného oleje, který je následně možné využít na výrobu bionafty. Nyní však vědci přišli s nápadem jak řasy využívat přímo pro získávání vodíku.
Současný světový trend nutí automobilové společnosti k tomu, aby jejich automobily byly úsporné a přívětivé pro životní prostředí. Jedním ze snadnějších kroků vedoucích ke snížení emisí a spotřeby je redukovat co možná nejvíc hmotnost aut. K tomu by mohla napomoci technologie vstřikování plastů nazvaná Mucell, která vede ke snížení jejich celkové hmotnosti.
Čím rychleji se blíží ropný zlom, tím usilovněji vědecké týmy po celém světě hledají nové možnosti výroby energie. Jednou z takových možností, se kterou vědci koketují déle než desetiletí, je okopírovat mechanismus matky přírody – fotosyntézu.
Vědci z Massachusetts Institute of Technology předvedli rychlodobíjecí systém navržený za účelem podpořit zavedení elektrických automobilů do běžného provozu. Jejich projekt si klade za cíl pozitivně změnit veřejné vnímání ohledně praktičnosti těchto vozidel.
Indický průmyslový magnát Ratan Tata se rozhodl financovat výzkumný projekt technologického institutu v Massachusetts (MIT) zabývající se výrobou vodíku z vody a ten pak používat jako alternativní palivo pro pohon automobilů.
Jestli něco Massatschusettský institut technologií umí, tak je to dělat svým vědcům a výzkumníkům reklamu. Tentokrát přicházejí tamní mozky s dvěma převratnými návrhy nových letadel. Ta snižují spotřebu paliva oproti dnešním běžným aeroplánům až o 70%.
Pražský okruh je jednou z nejočekávanějších dopravních staveb v České republice. A proto se jej nejspíš ještě dlouho nedočkáme. Silniční okruhy jsou navýsost užitečné. Odvádějí z přeplněných center měst značnou část dopravy. Vskutku oslí můstek k jádru článku, přiznávám. Právě příměr „okružní silnice“ totiž aktuálně využili vědci z MIT k prezentaci svého revolučního nového objevu, který by mohl napomoct k výrobě lithium-iontových baterií, které se nebudou nabíjet minuty a hodiny, ale sekundy či desítky sekund.
Zpráva o jejich objevu se aktuálně objevila v prestižním vědeckém časopise Nature. Lithium-iontové baterie jsou dnes běžnou záležitostí v oblasti přenosných zařízení jako jsou mobily, netbooky či MacBooky. A předpokládá se pro ně zářná budoucnost v oblasti elektromobilů a hybridů. Zjednodušeně řečeno fungují tak, že ionty lithia cestují od jedné elektrody skrze elektrolyt do katody. Tam jsou chemicky navázány. Při dobíjení baterie je proces obrácen. Rychlost s jakou mohou být baterie dobity je odvozen od rychlosti těchto elektronů a iontů.