MIT testuje rychlé nabíjení elektrických vozidel

Vědci z předvedli rychlodobíjecí systém navržený za účelem podpořit zavedení do běžného provozu. Jejich projekt si klade za cíl pozitivně změnit veřejné vnímání ohledně praktičnosti těchto vozidel.  

Prioritním úkolem týmu bylo baterie elektrického auta v době kratší než 30 minut, aniž by byla snížená životnost akumulátoru nebo by byly způsobeny jiné problémy.

Projekt začal téměř před rokem a vzbudil ve světě nemalý zájem výrobců elektrických automobilů. Kupříkladu japonská automobilka uvažuje o jeho využití v modelu .

Lennon Rodgers, doktorand v oboru strojírenství a člen týmu MIT, říká: „Rychlonabíjení, také známé jako Level III nabíjení, vyžaduje mnohem vyšší napětí než to, které je dodáváno v tradičních domácích sítích. Proto máme také plány k vytvoření , podobně jako existují dnešní čerpací stanice, které budou poskytovat řidičům rychlé a snadné dobíjení.“

Mladí vědci mimo jiné například zjistili, že vyráběné firmou A123 Systems jsou pro rychlonabíjení nejvhodnější.

Tyto baterie byly vybrány z několika druhů plánovaných pro elektrická vozidla např. z Fisker Automotive nebo pro autobusy a nákladní vozy od firem či .

„Při testech jsme zatížili jeden z těchto článků více než 1 500 nabíjecími cykly. Během testování jsme použili ventilátor, aby se zabránilo přehřátí, které by mohlo zapříčinit degradaci článku.Po tomto zatížení baterie ztratila méně než 10 procent své původní kapacity,“ říká Rodgers.

Podle Rodgerse čelí nyní vývojáři automobilů dilematu, zda vybavit automobily většími bateriemi, které poskytují delší dojezdy, ale je obtížné je dobít rychle, nebo menšími, které sice poskytují kratší dojezdy, ale jsou levnější a lépe se rychleji dobíjejí. Proto je analýza ohledně výkonu baterií rozhodující při vyhodnocování nejlepších nabíjecích řešení.

thefutureofthings.com

Napsat komentář