Ratan Tata financuje výzkumný projekt pro získávání vodíku z vody

průmyslový magnát se rozhodl financovat výzkumný projekt technologického institutu v Massachusetts (MIT) zabývající se z a ten pak používat jako alternativní palivo pro pohon automobilů.   

Profesor C. N. R. Rao, jenž je zároveň předsedou vědecké rady pracující pro premiéra při páteční tiskové konferenci, poznamenal: „Můj blízký přítel a významný americký profesor Daniel Nocera spolu se svým týmem vyvíjí nový efektivní způsob získávání vodíku, do kterého Tata investuje 15 mil. dolarů. Projekt zahrnuje nejen štěpení molekul vody na jednotlivé prvky vodíku a kyslíku, ale i jeho následné bezpečné ukládání v komprimované podobě.“

„Ratan Tata má sen, v němž jeho jezdí na vodu. Tím, že se podílí na financování tohoto projektu, bude mít kontrolu nad touto inovativní technologií,“ řekl Rao v předvečer roku 2011, který byl mezinárodní organizací UNESCO vyhlášen Mezinárodním Rokem Chemie (International Year of Chemistrty, IYC).

„Úkolem institutu je vyvinout šetrnou a úspornou produkci vodíku z odpadní, dešťové či mořské , která bude efektivní a tím se stane alternativou k . Použití vodíku jako alternativního zdroje energie nám může pomoci při snižování emisí skleníkových plynů v atmosféře,“ zdůraznil Rao.

se v dnešní době vyrábí převážně z fosilních paliv (některé zdroje uvádí až 95% podíl), což však zcela degraduje hlavní význam jeho produkce, který spočívá v nalezení vhodné alternativy k těmto palivům.

Konkrétní informace ohledně výzkumu ještě nejsou veřejnosti známy, ale pokud se ohlášená inovativní technologie nestane jen výstřelem do tmy a prokáže se jako opravdu efektivní, bude to patrně znamenat podstatný zlom v rozličných odvětvích lidského života.

indianexpress.com, foto: Sajjad Hussain/AFP/Getty via Autoblog

20 Comments on “Ratan Tata financuje výzkumný projekt pro získávání vodíku z vody”

  1. Často se tu plácají
    Často se tu plácají kraviny že Stan Meyer je podvodník a že jeho patenty nefungují.Proč by ho asi otrávili?Myslím že je to jasný,odmítl od ropných šejků prachy tak ho odkrouhli aby nekonkuroval ropě.Stan Meyer neporušuje žádný zákon zachování energie jen to celé zapřáhl s ohromnou efektivitou.Do motoru vstřikuje malé množství vody,ale spaluje ji na atomové úrovni a uvolnuje přitom termální explozivní energii.Ta vydá přibližně 13x tolik energie než benzín.A ted mluvte

  2. Věřím že auta na vodík
    Věřím že auta na vodík se sice budou prodávat a jezdit,ale nebudou přinášet žádné velké výhody kromě nulových emisí.Ponesou na sobě nádoby se stlačeným vodíkem,který motor spálí jako běžné palivo a budeme zase draho kupovat kapalný vodík podobně jako ted benzín,takže se vlastně nic nezmění

  3. Nemohu souhlasit! Vodík má
    Nemohu souhlasit! Vodík má velkou budoucnost a má veškeré předpoklady pro energetickou náhradu za fosilní paliva a jiné zdroje.Stan Meyer pro nás připravil všechny možné technologie pro získávání energie z vody.Roku 1998 předváděl své auto na vodu,které dotáhl do konce a bylo připravené pro sériovou výrobu.Maximálně bezpečné,spolehlivé,výkonné a místo velké slávy ho otrávili a dali technologii k ledu…šmejdi!

    1. A kromě toho se ukázalo,
      A kromě toho se ukázalo, že auto na vodu byl podvod :-).
      Získávání vodíku z vody znamená dát do toho více energie, než vznikne spálením vodíku zpět na vodu. Takže to je elektromobil v bleděmodrém. Zero emision, ale nikdo neřeší, kde tu původní energii vezmeme.

  4. Nejsem jediný, kdo věří,
    Nejsem jediný, kdo věří, že Stan Meyer tuto technologii vymyslel. Ovšem stále je tu problém, který je do očí bijící: Jak to udělal? Nechal nám tu po své (záhadné) smrti nemálo odkazů, především v podobě patentů, ale i novinových článků a nějakých videí. Evropská, a nejspíše i světová věda a ropní magnáti však na něco podobného nejspíše nejsou připraveni. Nechme tomu tedy volný průběh. Čas už ukáže, jestli zůstaneme u opic nebo půjdeme dopředu.
    PS: V Polsku si přidávají trochu vodíku do auta, ale není to to pravé. A více než vodík tomu autu pomáhá ten kyslík navíc.
    PS 2: Pro pochybovače o takzvané „volné“ energii: I N. Tesla měl nějaké stroje využívající energii nulového bodu a podobně. Byl snad podle Vás Tesla se vším, co dal moderní vědě opravdu blázen?

  5. Nesmysl proč investuje do
    Nesmysl proč investuje do něčeho co už bylo vymyšleno před 20ti lety.Stan Mayer už tehdy měl auto na vodik a neměl žadne nebezpečne nadrže na vodik prostě a jednoduše měl nadrž s vodou a z ni si vodik vyraběl . Proč se tyhle technologie metou pod koberec když by si mohl kdokoli pomoci jeho technologie auto předělat na vodik a jezdin na vodu ktera je zadarmo!

      1. Uz je pozdě asi jsem ty
        Uz je pozdě asi jsem ty vaše tzv.“zakony fyziky“ obešel a generator postavil sice ještě nemam takovou učinost jako stan mayer ale stale mam vyžši učinost než je elektrolyza.A proty kteří tomu stále nevěří můžete si postavit vlastní vodíkový generátor např. podle Dave lawtonova navodu http://quanthomme.free.fr/qhsuite/2011News/imagenews11/MeyerReplicatAnglais29pages.pdf .Přeju hodně zdaru

  6. Nepochopím myšlienkové
    Nepochopím myšlienkové pochody niektorých ludí. Problem predsa nie je vyrobit vodík. Ani ho v aute pouzit na pohon. Problem je vyrobit vodik lacnejsie ako je benzin ci nafta a co je najdolezitejsie, vediet ho ekonomicky a bezpečne vozit v aute k ucelu pohonu. A tam su neprekonatelne bariery. To je ako postavit sa pod Snezku a vystupat na nu kracajuc schodami smerom dolu. Vodíkovy pohon je ekonomický aj technický blud. Viac sa oplati – ked cena ropy bude uz ozaj vysoka, prejst na pohon na drevny plyn, ked si do kufra nahadzete polena a sem tam prilozite. Drevo nie je nebezpecne (v pripade havarie) a nepotrebuje balenie tazsie ako medium (v pripade vodiku ocelova flasa). Na „benzinke“ dokupite technologicky upravene polena, aby nedechtovali a neprodukovali ine necistoty. Energetická kapacita volne pohodeneho dreva je daleko vyssia nez vodiku v ocelovej flasi.

    peace … miro novak

    1. Suhlasim,
      vodik nema

      Suhlasim,

      vodik nema velku buducnost. Myslim, ze daleko lepsie vyuzitie by mala para. Jednoducho sa vyraba, je lacna a lahko dostupna, dost bezpecna a ma aj prijatelnu kapacitu. Vyuzit by sa dala na rychle dobijanie baterii cez nejaku parnu stanicu, alebo dokonca by sa dala priamo precerpat do nadrze auta a sluzila by na zvysenie dojazdu pomocou nejakeho parneho-elektrickeho generatora. Je len otazkou casu, kedy sa zacne zase pouzivat.

    2. Cena benzinu není
      Cena benzinu není konstantní, takže tuhle nevýhodu vodík brzy ztratí. Momentálně je problém spíš cena a životnost palivových článků, ale ani ty nejsou konstantní – mají příznivou tendenci. Tlakové lahve vydrží horší zacházení, než plechovky na tekutá paliva. Je to stejné jako u LPG. Když se začaly objevovat první vozy na plyn, taky kdekdo sýčkoval. Pokud se chcete vrátit k sentinelu, jsem zvědav, kdo vám dá emisní známku. Skutečně jste přesvědčen, že balení dřeva na dojezd nějakých 400km nebude mít těžší obal než vodík? Já bych to tipoval na pořádný dvoukolák za autem. Ledaže máte v plánu „tankovat“ u každého většího křoví. Pozor, aby vám mezi tím hajný nesebral ventilky.:-)

Napsat komentář