Automobilka Toyota seznala, že je v oblasti robotických aut pozadu před konkurencí, a proto uzavřela nové strategické partnerství. S vývojem umělé inteligence jí pomůžou slavné americké univerzity.
foto: Hybrid.cz
Toyota jde na věc od lesa. Vývoj umělé inteligence pro svá (budoucí) robotická auta částečně delegovala na ty nejlepší americké univerzity: MIT a Stanford. Jako vedoucího celého projektu si navíc najala bývalého vedoucího programu DARPA, kterým byl od ledna 2010 Dr. Gill Pratt.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Pošťák budoucnosti: hejno robotických jednokolek
Japonská automobilka je připravena během následujících pěti let investovat celkem $50 mil. Pratt celou iniciativu okomentoval slovy o tom, že „chceme, aby lidé žili v bezpečnějším a důstojnějším prostředí“.
Hlavním cílem je pochopitelně redukce smrtelných nehod, stejně jako v případě většiny dalších automobilek (nebo jiných firem), které o roboauta stojí. Mezi takové dnes patří Apple, Google, Volkswagen/Audi, Volvo, Bosch, Nissan, Daimler a další.
Toyota ale myslí v tomto případě i na seniory. Ti ve stáří auto používat nemohou, což značně omezuje jejich možnosti. Dobrým příkladem je ostatně pro Toyotu domácí Japonsko.
Podle Pratta nicméně „robotické řízení“ nutně neznamená, že z řidičů se stanou pouze pasažéři. Jedním z cílů je totiž podle něj také „eliminovat dálniční kolize bez toho, aby zmizela radost z jízdy“.
Prett dále dodal, že zmíněných $50 mil. pro obě univerzity rozhodně není jediná investice, která od Toyota do výzkumu umělé inteligence putuje. Na závěr Pratt dodal, že „s ukázkou toho na čem pracují nebudou čekat na plně autonomní vozidlo“.
„Toyota ale myslí v tomto
„Toyota ale myslí v tomto případě i na seniory. Ti ve stáří auto používat nemohou, což značně omezuje jejich možnosti. Dobrým příkladem je ostatně pro Toyotu domácí Japonsko.“
Vzhledem k tomu, že Japonsko je jedna z nejrychleji stárnoucích zemí na světě, tak bych v tom spíš viděl přípravu na budoucí velkou spotřebitelskou skupinu než jen altruismus se staříky.
Určitě nemáme iluze o
Určitě nemáme iluze o tom, že by šlo „altruismus“. Na druhou stranu, když firma řeší legitimní a rálný problém jednotlivce/společnosti a nechá si za to posléze zaplatit, určitě to není ani nic špatného.
Suhlasim s Prattom, ze UI v
Suhlasim s Prattom, ze UI v autach by mala byt predovsetkym v zabraneni nehody, ci uz predchadanim alebo eliminovanim chyby vodica a az z toho nasledne usilovat a autonomnu jazdu.