Honda - hybridní auta - Insight první generace

Historie hybridních aut, 3. díl

V prvním díle článku o historii jsme se podívali do jejich prehistorie, 19. a počátku 20. století. Druhý díl načal moderní historii . Načali jsme příběh , přezdívaného také „kmotr hybridů“, který dnes dokončíme a budeme pokračovat až k moderním vozům jako je či .  

Dvoumístný hybrid Honda Insight první generace přišel na svět v roce 1999, vyráběl se až do roku 2006

Viktor Wouk se svým společníkem nakonec auto na testy přeci jen poslali. Objevily se sice nějaké komplikace, ale ty byly brzy překonány bohatší směsí paliva, neboli laděním . Finální testy v laboratoři EPA ve městě Ann Arbor nakonec splnil. Přesto ale EPA odpověděla, že o jejich postupu do další fáze testovacího programu se teprve rozhodne.

Historie hybridních aut - General Motors Electrovette

Historie hybridních aut, 2. díl

V prvním díle povídání o historii jsme se vypravili do 19. století a počátku 20., kdy a zažívaly skutečný rozkvět. Jejich úspěch pak ale přeťal a trvalo dalších 40 let, než se koncept znovu objevil na scéně.  

V 70. letech představili General Motors dvoumístný sedan – elektromobil Electrovette s dojezdem 80 km na olověné baterie a max. rychlostí 48 km/h

Během druhé poloviny 60. let se totiž ve způsobené právě bující osobní automobilovou dopravou stalo palčivým problémem. Především v , podobně jako o několik desetiletí později. Americký Kongres představil v roce 1966 první zákony, které měly snížit toto znečištění.

Toyota Yaris

Toyota chystá levnější hybrid na bázi Yaris

Podle informací japonských novin Yomiuri Shimbun se Toyota chystá do své nabídky přidat nový menší hybridní automobil. Ten bude levnější než Toyota Prius, dokonce i než Honda Insight, a podle všeho odvozený od modelu Toyota Yaris. Autobloggreen upozorňuje, že tyhle plány jsou konzistentní s původně ohlášenou strategií automobilky Toyota uvést v průběhu následující dekády hybridní verzi v podstatě všech svých modelů. Cena v Japonsku by údajně mohla jít až na v přepočtu 280 000 Kč a spotřeba dosáhnout na 2,5 l/100 km. Tyto hodnoty jsou ovšem odvozeny z japonské metodiky, která například novému Priusu přisuzuje spotřebu 2,64 l/100 km. Přitom podle metodiky americké organizace EPA je tato spotřeba ve městě 4,2-4,6 l/100 km. Nového hybridu bychom se mohli dočkat v roce 2011.

Chevrolet Volt

General Motors – Chevy Volt se spotřebou 1 l na 100 km!

S pompou sobě i hvězdám v americké duši vlastní ohlásila americká automobilka General Motors, že její plug-in hybrid s rozšířeným dojezdem by měl ve městě dosáhnout na spotřebu 1 l/100 km. Přitom jen o pár chvil předtím ta samá automobilka přiznala, že možná nestihne uvedení automobilu slíbené na listopad 2010 a že dlouhodobě možná nebude výroba tohoto automobilu zisková. A vzápětí, bam! „Náš skvělý Volt bude mít spořebu 230 MPG,“ hlásají palcové titulky magazínů. Co si o tom myslet?

„Naši konkurenti a další se snaží o vývoj podobných technologií, případně dalších, v některých případech mají k dispozici více peněz,“ stěžovalo si GM. „Neexistuje jistota, že nevyvinou stejnou nebo lepší technologii dříve než my,“ hořekují vysocí manažeři. No ještě aby ne, když se General Motors teprve nedávno vymotali z bankrotu! A proč ty nářky? Americká státní pokladna je totiž prozatím hluchá k prosíkům o miliardy z záchranných balíčků, ve kterých nový prezident Barack Obama rozděluje perspektivním americkým firmám miliardy dolarů. General Motors u ale zamítnul tři žádosti, a tak teď firma chystá čtvrtou.

Chevrolet Volt Chevy Volt Chevrolet Volt