Štítek: Ford Fusion
Ford Fusion Energi – další plug-in hybrid pro americký trh
Automobilka Ford uvádí na americký trh další svůj plug-in hybrid. Po Ford C-MAX Energi je to model Ford Fusion Energi. Ten je hlavní konkurencí pro Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a novou Honda Accord plug-in hybrid.
Nový Ford Fusion plug-in hybrid jezdí za 2,4 l/100 km
Nový Ford Fusion slibuje nejlepší spotřebu paliva ze všech srovnatelných vozů na severoamerickém trhu. Vedle zážehových motorizací bude k dispozici rovněž jako hybrid a plug-in hybrid (spotřeba 2,4 l/100 km!). Ford tak opět potvrzuje svoji strategii vyrábět automobily, které v okamžiku svého příchodu na trh patří k nejhospodárnějším v dané třídě.
Ford Fusion Hybrid – nejpatentovanější auto na světě
Americká automobilka Ford, která má z celé trojice velkých automobilových výrobců (plus General Motors a Chrysler) relativně nejmenší problémy, se vytasila s reklamním štěkem ohledně toho, že její Ford Fusion Hybrid je údajně „nejpatentovanějším“ autem na světě. Celkově si při vývoji svého hybridního automobilu nechal Ford zaregistrovat 119 nových patentů, a to jak pro Ford Fusion 2010, tak samozřejmě i Ford Fusion Hybrid. Zasahují do 17 průmyslových odvětví. Některé exkluzivní technologie pomohly například hybridu snížit spotřebu ve městě na ověřených 5,7 l/100 km, což je méně než má například Toyota Camry Hybrid (7,1 l/100 km). „Tým za Fusion Hybrid si postavil laťku velmi vysoko – vyvinout hybridní sedan s nejnižší spotřebou v Americe – a povedlo se mu to,“ komentoval v tiskové zprávě Derrick Kuzak, vice prezident globální produktové skupiny. Pro srovnání, během vývoje elektromobilu GM EV1 bylo podáno 23 patentů, nicméně např. při vývoji Toyoty Prius údajně kolem 1000 patentů celosvětově.
Ford představuje nový Ford Fusion Hybrid
A další předpremiéra. Ještě před oficiálním odhalením na autosalonu v Los Angeles se automobilka Ford rozhodla poodhalit roušku nad novým modelem Ford Fusion a především Ford Fusion Hybrid pro rok 2010. Nový hybrid kombinuje benzinový spalovací motor s elektrickým pohonem. Dokáže běžet čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 75 km/h, dojezd na jednu nádrž je 1120 km. Jako hlavní motor slouží 2,5l čtyřválec o výkonu 155 koní. Pohonný systém i celé auto je navíc nadupáno nejnovější elektronikou, která maximálním způsobem optimalizuje chod motoru, a tedy i spotřebu. Jako baterie slouží klasické NiMH, které jsou však proti minulé generaci menší a výkonnější. Samozřejmostí je pak regenerativní brzdění, Ford Fusion Hybrid údajně dokáže takto zpracovat až 94% energie. Ford dále do palubní desky nového Fusionu zamontoval také systém SmartGauge s nástrojem EcoGauge, které mají řidičům dále pomoct jezdit šetrněji. V podstatě jde o LCD displej umístěný na obou stranách rychloměru, který ukazuje různé informace týkající se spotřeby, stavu baterií a okamžité spotřeby (viz. video v článku). Kromě hybridního automobilu Ford Fusion Hybrid představí automobilka v Los Angeles také Mercury Milan Hybrid, využívající podobných technologií jako Fusion.