Od podzimu letošního roku uvede Ford v USA do prodeje svůj plug-in hybrid Ford C-MAX Energi. S cenou $33 745 a federální dotací $3750 zaplatí zákazník v konečném důsledku $29 995. To z auta činí nejdostupnější plug-in hybrid na americkém trhu.
foto: Ford
Celkem bude možné na podzim 2012 v USA koupit už čtyři plug-in hybridy: Fisker Karma, Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a právě Ford C-MAX Energi. Společně s plug-in hybridem uvede Ford také Ford C-MAX Hybrid.
Ford C-MAX Energi nabídne celkový dojezd 880 km a 32 km pouze na baterie. Pro srovnání, Chevrolet Volt ujede na baterie 40-80 km, Toyota Prius plug-in hybrid kolem 25 km. Pro zajímavost, plug-in hybridní Prius stojí v USA $32 760 a dotace je pouze $2500, takže zákazník nakonec zaplatí $30 260.
Je to právě Prius plug-in hybrid, proti kterému se i Ford snaží vymezit. I v tiskové zprávě např. poukazuje na vyšší max. rychlost čistě na elektřinu než Prius nebo na o 60 koní vyšší výkon (188 koní, při plně nabité baterii až 195 koní). V ostatních parametrech, vyjma elektrického dojezdu, jsou nicméně obě auta předběžně srovnatelná.
EPA ohodnotila spotřebu Prius plug-in hybridu čistě v elektrickém módu na 95 MPGe, v hybridním módu kombinovanou na 50 MPG. Dojezd je pak 864 km celkových. Ford C-MAX Energi v elektrickém módu nabídne taktéž 95 MPGe.
O pohon se stará zcela nový dvoulitrový čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus, podobně jako motory v hybridním pohonném systému Hybrid Synergy Drive společnosti Toyota, které pohánějí např. hybridy Prius, Toyota Yaris Hybrid, Toyota Auris HSD nebo hybridní vozy Lexus.
“Ford C-MAX Energi je finančně dostupné auto pro ty, kdo chtějí hybrid, ale zároveň chtějí produkt s unikátním vzhledem a úžasnou hodnotou,” okomentoval novinku poněkud mlhavě Michael O’Brien, marketingový manažer elektrických vozidel Ford.
Plug-in hybrid značky Ford bude možné dobíjet z klasické (americké) 120V zásuvky, případně ze speciální dobíjecí stanice na 240 V. A například v Kalifornii vám na auto přidá stát dalších $1500. A to se vyplatí!
Ford konečně začal velkou ofenzívu elektrických aut. Kromě plug-in hybridního C-MAXe chystá také hybridní C-MAX, Ford Fusion Energi plug-in hybrid jehož výroba začne do konce letošního roku a půjde prý o nejšetrnější středně velké auto na světě se spotřebou více než 100 MPGe.
Objeví se také zcela nový Ford Fusion Hybrid se spotřebou 47 MPG (5 l/100 km). A samozřejmě je v USA už delší dobu v prodeji Ford Focus Electric, jehož výroba začala už koncem roku 2011.
Zdravím, máte někdo zkušenosti s .Ford C max plug in 2.o?
Zdravím, máte někdo zkušenosti s .Ford C max plug in 2.o? Děkuji