Každé auto každého výrobce prostě musí být něčím nej. Ford si teď usmyslel, že jeho Ford Focus Electric bude ‘nejšetrnějším pětimístným osobním autem v Americe’. Jak na to přišel? EPA, americká obdoba ministerstva životního prostředí, mu oficiálně dala známku spotřeby 105 MPGe kombinovaných.
foto: Ford
Pro srovnání, EPA oficiálně udává spotřebu následujích vozů takto: Chevrolet Volt 2012 – 94 MPGe, Toyota Prius plug-in hybrid – 95 MPGe, Nissan Leaf – 99 MPGe, Mitsubishi i – 112 MPGe, Tesla Roadster 2.0 – 119 MPGe.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Nejšetrnější auto USA pro rok 2012? Elektromobil Mitsubishi i
Je proto důležité všimnou si sousloví “pětimístným osobním vozem” v tiskovce Fordu. Mitsubishi i ani Tesla Roadster samozřejmě pětimístné vozy nejsou (je to 4 a 2). Podle EPA bude mít elektromobil Ford Focus Electric ve městě dokonce spotřebu 110 MPGe.
Úhlavním nepřítelem a konkurentem Ford Focus Electric je samozřejmě Nissan Leaf. Hatchback nižší střední třídy od Fordu se ale má vyznačovat prostornějším interiérem a především dvakrát rychlejším dobíjením – do plna během čtyř hodin.
Oficiální dojezd elektrického Focusu je podle EPA 121,6 km, to je o 4,8 více než má v knížce napsáno Leaf. Ford ale samozřejmě tvrdí, že v závislosti na stylu jízdy ujede Focus Electric i přes 160 km.
Navíc má Ford i další zbraně v rukávu: brzy přijde s novým Ford Fusion Hybrid, plug-in hybridem Ford C-Max Energi a dalšími šetrnými vozy.
Nissan Leaf – 99 MPGe,
Nissan Leaf – 99 MPGe, Mitsubishi i – 112 MPGe máte asi prohozené parametry.
Jinak porovnávání takto konkurenčních eloktromobilů mě bude bavit , logicky mnohem víc než u spalovacích vozů.
Ne, nejsou prohozené. Leaf
Ne, nejsou prohozené. Leaf má vyšší průměrnou spotřebu než Mitsubishi i (v případě MPGe méně znamená více – a naopak).
No jo ,
No jo , pravda.
http://www.fueleconomy.gov/feg/topten.jsp