Po úspěšné premiéře v loňském roce se v rakouském Montafonu konal od 7. do 9. července 2011 druhý ročník soutěže Silvretta E-Auto Rallye. Daimler se tentokrát zúčastnil s celkem sedmi elektromobily značek Mercedes-Benz a smart. Hvězdou rallye se stal vysoce hospodárný supersportovní vůz SLS AMG E-CELL, který bude na trh uveden v roce 2013. Celkem se závodu zúčastnilo 36 elektrických aut.
foto: Daimler
Na start se vrátila vozidla smart fortwo electric drive a třída B F-CELL, zatímco elektricky poháněná třída A E-CELL se sadou akumulátorů se v letošním ročníku soutěže představil poprvé.
Na třídenní rallye horskou krajinou Vorarlberska není rozhodující rychlost, ale rovnoměrná jízda a zručnost. S celkovou trasou o délce téměř 300 kilometrů a celkovým převýšením 5500 metrů je „e-rallye“ téměř dvakrát delší než v prvním ročníku 2010 a v porovnání jednotlivých etap je také výrazně náročnější.
Stoupání až 14 procent je nutné překonávat s mimořádnou precizností. Týmy musí zvládnout různé zkoušky s přesností na setinu sekundy. Odměnou za to jim budou malebné výhledy na montafonské pohoří. Nehlučné elektromobily s nulovými lokálními emisemi pojedou po trase rallye vedoucí rakouskými spolkovými zeměmi Vorarlbersko a Tyrolsko.
Spolková země Vorarlbersko je jedním z největších evropských regionů propagujících zavádění a rozvoj elektrické mobility. Rakouská energetická společnost „illwerke vkw“, partner soutěže Silvretta E-Rallye, podporuje tento region programem VLOTTE, což je umělé slovo vytvořené ze slov „Vorarlberg“ (Vorarlbersko) a „Flotte“ (flotila). Společnost „illwerke vkw“ buduje v regionu průběžně potřebnou infrastrukturu pro elektromobily a podporuje tak vznik příslušné sítě elektrické mobility.
Společnost Daimler AG dokazuje účastí na rallye pro elektromobily současnou úroveň praktické využitelnosti a spolehlivosti svých elektromobilů. Zvýšené nároky, které klade na soutěžící posádky i vozidla letošní ročník, ale nepředstavují žádné nepřekonatelné překážky.
Jak rozmanitá je již dnes modelová paleta elektricky poháněných vozidel s akumulátory nebo palivovými články společnosti Daimler, ukazují vozidla připravená na soutěž. Ideálním akumulátorovým elektromobilem do města je smart fortwo electric drive. Elektrický smart nabízí velké potěšení z jízdy v městském prostředí s dojezdem 135 kilometrů.
Mercedes-Benz třídy B F-CELL jezdí na vodík s nulovými lokálními emisemi a má dojezd 400 kilometrů. Mercedes-Benz nedávno dokázal jeho způsobilost ke každodennímu provozu a technickou vyzrálost dálkovou jízdou F-CELL World Drive.
Tři vozy Mercedes-Benz třídy B F-CELL od konce ledna do začátku června objely svět na trase, která byla dlouhá více než 30 000 kilometrů a vedla 14 zeměmi na čtyřech kontinentech. Auto je tak velmi vhodné zejména pro delší cesty a může být plně natankováno za méně než tři minuty.
Auta na vodík budou do roku 2015 stát stejně jako hybridy
Poprvé se „e-rallye“ účastnila také třída A E-CELL, která nabízí velký prostor, variabilitu a nejvyšší úroveň komfortu při nulových emisích. S dojezdem přes 200 kilometrů se hodí pro cestování s nulovými lokálními emisemi ve městě i mezi obcemi. Všechny modely jsou plně připraveny pro sériovou výrobu a již nabízeny vybraným zákazníkům.
Hvězdou rallye pro elektromobily byl Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL. Vývojový prototyp vozidla, které přijde na trh v roce 2013, dokázal na zatáčkovité alpské trati, že potěšení z dynamické jízdy v kombinaci s elektrickým pohonem není v žádném rozporu.
Fascinující kupé s křídlovými dveřmi a bezemisním technicky vyspělým pohonem s nejvyšším výkonem 392 kW a maximálním točivým momentem 880 N.m je průkopníkem v tržním segmentu supersportovních vozů.
Mezi dalšími účastníky závodu Silvretta E-Auto Rallye byly vozy Volvo C30 Electric, Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Volkswagen Golf Blue E-Motion, Think City, Audi A1 E-tron, Monotracer E, Tesla Roadster Sport 2.5, Opel Ampera, Protoscar Lampo 3 a další vozy.
Rozhodně souhlasím, ale
Rozhodně souhlasím, ale stejně jako většina občanů mám své auto (Peugeot 307), které mi dobře slouží. Jezdím s ním i na dovolenou s tažným zařízením https://www.tazne.cz/tazna-zarizeni/peugeot/307/ a ani jedno zatím neplánuju měnit. Do budoucna ale doufám, že budou auta s hybridním motorem běžnou záležitostí a zároveň budou díky tomu i cenově dostupnější.