Hybridní neznamená čistý

Již několikrát se v minulosti ukázalo, že různá vylepšení automobilů ztratí pozitivní efekt v důsledku změny chování řidičů. Počátkem devadesátých let se rozšířily vozy s ABS. Řidiči se však rychle přizpůsobili a začali jezdit o to agresivněji. Podle výsedků studie NHTSA sice ubylo nehod s účastí více automobilů díky lepší ovladatelnosti vozidla při brzdění. Naproti tomu ale přibylo nehod jednotlivců zřejmě pod vlivem agresivnější jízdy a přibližování se fyzikálním limitům. Výhoda ABS byla tedy smazána.

Podobný trend se začíná objevovat i u vozidel s hybridním pohonem. Mezi roky 2000 a 2006 se průměrná hmotnost zvýšila o 30%. Průměrný výkon vzrostl dokonce o 60%. Tento trend má na svědomí zejména rozšíření hybridních SUV. Od roku 2000 se tak zvýšila průměrná spotřeba hybridů o 15%.

Řidiči se tedy opět pomalinku přizpůsobují. Přesedáním do těžších a výkonějších hybridů mažou veškeré jejich výhody. Naštěstí se na věc dá nahlížet i z jiného pohledu: Lepší hybridní SUV se spotřebou a emisemi o třídu menšího vozu než klasické, kde je spotřeba opravdu vysoká.

Ekologická taxi pro New York

Zanedlouho začne New York International Automobile Show 2007, tedy newyorský autosalon, na kterém se kromě mnoha jiných zajímavých novinek představí projekt Taxi 07. Ten zahrnuje ekologické taxíky poháněné různými alternativními palivy. Například to bude od společnosti Hybrid Technologies poháněné lithium-iontovými bateriemi s nulovými emisemi nebo vodíkem poháněné taxi Crown Victoria s maximální rychlostí 260 km/h a výkonem 1000 koní.

Tříkolka XR3 hybrid

Známý konstruktér Robert Q. Riley nedávno představil hybridní diesel-elektrickou tříkolku nazvanou XR3. Tělo je postaveno ze speciálního materiálu se základem v karbonových vláknech. Jako motor je použit tříválec o výkonu 23 koní připojený na čtyřrychlostí převodovku. Uprostřed železného rámu hybridního vozítka XR3 se nachází soubor lithium-iontových baterií. Pouze na elektrický pohon by měl XR3 ujet 64 km, spotřeba se pohybuje mezi 1,88 l/100 km a 1 l/100 km.

Kompletní galerie tříkolka XR3 hybrid.

Honda Small Hybrid Sports

Honda představila na už dříve ohlášený hybridní automobil Honda Small Hybrid Sports. Velmi kompaktní sporťáček vypadá na první pohled tvarově poněkud neobvykle, ale stačí se podívat na pár fotografií a hned na něj dostanete chuť.

Pro automobilku je tento koncept vizí budoucnosti. Toho, jak by mohly auta značky Honda vypadat v budoucnu. Jedná se o studii, která je šetrná k životnímu prostředí, zároveň nabízí výkon a pohodlí, to vše ve velmi moderním provedení a zábavném stylu jízdy.

Pohon zajišťuje hybridní pohonný systém Honda – čtyřválec Honda na benzín podpořený elektromotorem. Honda Small Hybrid Sports je jakousi odpovědí na dříve představený Toyota FT-HS.

Rozměry Honda Small Hybrid Sports jsou 4000 mm délky, 1270 mm výšky a 1760 mm šířky. Tělo je velmi aerodynamické a kompaktní. přímo ze show můžete shlédnout na stránkách Honda. Kompletní fotogalerie Honda Small Hybrid Sports.

Lotus představuje EVE Hybrid technologii

Společnost Lotus Engineering představila ve spolupráci s Proton novou hybridní technologii připravenou pro . Jmenuje se EVE Hybrid (zkratka pro Efficient, Viable, Enviromental). Nová technologie radikálním způsobem snižuje emise CO2 a spotřebu, ekologie je tedy na prvním místě. Platforma je založena na 1,6l benzinovém motoru, plně hybridním paralelním motoru o výkonu 30kW a možnosti kdykoliv přepnout z na benzín. Emise CO2 jsou 134 g/km a spotřeba 5,6 l/100 km.