TÉMA:

železnice


je jedním z nejšetrnějších druhů dopravy. V západní Evropě, Číně i na dalších místech světa zažívá obrovský rozmach. Sledujte aktuální dění ve světě i u nás.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

V Bavorsku vyrazí na koleje vodíkové vlaky

Bavorští zemští ministři hospodářství a dopravy podpořili testování regionální trakční jednotky napájené vodíkovými palivovými články vyvinuté společností Siemens Mobility.   Dvouvozová trakční jednotka bude do testovacího provozu nasazena od poloviny roku 2023, mimo jiné na trase Augsburg - Füssen. Pilotní provoz v železniční síti Bayerische Regiobahn (BRB) je zpočátku plánován na 30 měsíců. Během této doby bude vodíková trakční jednotka dislokována v Augsburgu.

Siemens Mobility dodá Amtraku vlaky za $3,4 mld., včetně hybridních

Smlouva se vztahuje na návrh, výrobu a technickou údržbu 73 netrakčních jednotek s lokomotivami s různými typy pohonu pro společnost Amtrak.   Objednávka zahrnuje první netrakční jednotky Venture s lokomotivami s hybridním pohonem

V Německu vyjedou první vlaky na vodík, dočkáme se i 800 000 aut na vodík?

V březnu příštího roku by se měly v Německu v pravidelném provozu objevit první vlaky na vodíkový pohon.   Prvních 14 souprav od společnosti Alstom bude jezdit pod vlajkou dopravce EVB na 123 kilometrů dlouhé trati mezi dolnosaskými městy Cuxhaven a Bremerhaven.

V Evropě budou jezdit vlaky na vodík, vyvíjí je i Toyota

Toyota se bude podílet na vývoji prototypu evropského vlaku s pohonem na elektřinu a vodík.   Toyota se zapojila do konsorcia EU FCH2RAIL (Fuel Cell Hybrid Power Pack for Rail Applications) jako dodavatel palivových článků.

České dráhy nakoupí 20 moderních vlaků od konsorcia Škoda-Siemens

Český národní dopravce pokračuje v modernizaci flotily vozů pro dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky.   Nová vozidla nabízí cestujícím rychlost, pohodlí i aktivní využití času stráveného cestováním a zároveň přináší významné úspory energie a emisí.

Vlak je nové metro. Příměstské vlaky rozšiřují města i rychlou dosažitelnost jejich center

Praha a Středočeský kraj uvažují v budoucnu o přesunutí městských a příměstských vlaků pod zem a jejich propojení s metrem.   Podle údajů společnosti Valuo se ze 13 měst s více než 10 000 obyvateli dostanete hromadnou dopravou do centra Prahy za méně než 60 minut. A často jsou ceny bytů i poloviční oproti těm v hlavním městě, navíc je zde dostupné bydlení v rodinných domech. Stále více těch, kteří aktuálně řeší bydlení, proto lokality za Prahou na vlakové trati vyhledává.

Deutsche Bahn a Siemens Mobility společně rozjedou vodíkové vlaky, slibují nízké náklady

Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility spojují své síly v oblasti dopravy šetrné k životnímu prostředí a budou společně testovat využití vodíku na železnici.   Kompletní systém pro klimaticky šetrnou dopravu bude testován po dobu jednoho roku. Prvním projektem je vývoj nové regionální železniční trakční jednotky a speciální plnící stanice.

Nová dvouzdrojová lokomotiva Vectron Dual Mode má schválení k provozu

Lokomotiva Vectron Dual Mode může být provozována na elektrifikovaných i na neelektrifikovaných úsecích bez nutnosti výměny lokomotiv.   Doprava vlaků bez výměny lokomotiv zvyšuje rychlost a produktivitu nákladní dopravy.<br />

Siemens nabídne technologie vodíkového pohonu pro železnici

Siemens Mobility a Siemens Energy podepsaly memorandum o spolupráci na společném vývoji a nabídce vodíkových systémů pro železniční dopravu.   Společnosti Siemens Energy a Siemens Mobility dekarbonizují odvětví dopravy


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station