TÉMA:
NiMH baterie
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Toyota zrecykluje NiMH baterie do energetických systémů pro dealery
Automobilka Toyota začne od letošního dubna prodávat svým dealerům v Japonsku systém řízení elektřiny využívající recyklovaných NiMH baterií z jejích hybridů. Bude se prodávat v kombinaci s managementem energie pro budovy, solárními parkovišti, solární elektrárnou, LED osvětlením a dalšími “drobnostmi”.
Honda bude získávat vzácné suroviny ze starých NiMH baterií
Není to pouze benzín či nafta, jejichž ceny se vyšplhaly do astronomických výšin. Díky čínskému omezení vývozu tzv. kovů vzácných zemin se i tato komodita stala pro mnohé výrobce velmi drahou surovinou. Japonská Honda se proto rozhodla nepříznivou situaci řešit recyklací svých nikl-metal hydridových baterií (NiMH).
Porsche Panamera S Hybrid – ostrá ekologická limuzína
Obdobie monopolného postavenia Lexusu na poli luxusných hybridov sa už pomaly končí. Do popredia sa dostávajú v tejto oblasti doposiaľ neskúsené, nové značky, medzi ktorými sú aj Volkswagen, Mercedes-Benz a Porsche. A tento článok je práve o novom hybride poslednej menovanej značky.
Toyota zůstane u NiMH baterií
Shinzo Kobuki z Toyoty je člověk zodpovědný v průmyslovém gigantu za byznys kolem baterií. V rozhovoru pro magazín Automotive News se aktuálně zmínil o tom, že pro klasické hybridy zůstane Toyota i na dalších deset let u osvědčené technologie NiMH baterií.
Toyota zahajuje recyklaci NiMH baterií
Doma v Japonsku ohlásila automobilka Toyota nový program recyklace použitých NiMH baterií. Ty využívá ve svých hybridních autech jako je Toyota Prius, Toyota Auris HSD a dalších. Možnosti využití modernějších lithium-iontových baterií se v Toyotě teprve testují.
Peugeot 3008 HYbrid4 – technické údaje
Francúzska automobilka Peugeot prinesie v roku 2012 na trh úplnú novinku – diesel-hybridný pohon HYbrid4. A práve veľkopriestorový crossover 3008 bude mať tú česť používať ho ako prvé.
Lexus HS 250h (2010)
Luxusní hybridní sedan z dílny automobilky Toyota je prozatím určen pouze pro americký a japonský trh. Představil se na autosalonu v Detroitu v roce 2009, doma v Japonsku se prodává od června téhož roku. Stejně jako např. Prius nabízí čtyři módy jízdy - normální, eco, power a plně elektrický (EV). Elektromotor je poháněn 41kg NiMH baterií skrytou pod zadními sedačkami. Jde o první dedikovaný hybrid značky Lexus. Tedy první auto vyvinuté od začátku do konce jako hybridní, bez dostupnosti benzinové verze. S Toyotou Prius sdílí stejný podvozek, motor naopak pochází z Toyota Camry Hybrid.
Elektromotorka na Linuxu
Hlavní město Norska se na dva dny stalo zároveň hlavním městem ICT technologií. Uprostřed města vyrostl stan, který byl až po okraj nadupaný nejmodernějšími technologiemi. Například elektrickou motorkou "poháněnou" operačním systémem Linux.