Toyota Prius plug-in se spotřebou 3,6 l/100 km

Nová generace , kterou japonská automobilka veřejně odhalila na , se chlubí spotřebou 4,7 l/100 km.

Přitom konkurenční , který se aktuálně začíná prodávat v , může dosáhnout až k hodnotě kolem 3,7 l/100 km!

Toyota samozřejmě nelení a už pilně připravuje další verzi svého Priusu, tentokrát je to dlouho očekávaný . Ten bude mít podle magazínu Autoweek spotřebu dokonce na hodnotě 3,6 l/100 km.

„Jde o reálné ježdění,“ řekl k tomu Bill Reinert, manažer alternativních pohonů americké Toyoty. Plug-in Toyota Prius se má začít prodávat někdy po roce . Už koncem letošního roku se ale 150 kusů plug-in hybridu Prius dostane do USA na testování na univerzitách, ve firemních letkách i u jednotlivců.

Narozdíl od nového modelu by verze do zásuvky měla být vybavena lithium-iontovými bateriemi namísto NiMH.

Autoweek, foto: Jalopnik

13 Comments on “Toyota Prius plug-in se spotřebou 3,6 l/100 km”

  1. To jsou ale PR
    To jsou ale PR kecy…
    Takováto spotřeba je krásná věc, dokud Priuse nemáte doma. Například prodejce Vám neřekne, že díky tomu, že má o něco efektivnější spalovací cyklus (Atkinsonův místo Ottova), tak v zimě vám docela stoupne spotřeba, protože jak musí topit, tak na stejné odpadní teplo spotřebuje více paliva než klasické auto. Takže papírově má auto 4.2l, ale reálně tak 5.2l v létě a v zimě tak 6.2-6.5l. Ale na benzínové auto v automatu je to i tak slušný. Každopádně bych Priuse neměnil, má především kladné stránky. 🙂
    Takže takové to honění za nejmenší laboratorní spotřeboou berte s nadhledem, v reálu to bude horší.

    1. Jenže spalovací motor v
      Jenže spalovací motor v plug-in hybridu pracuje v jiném – nejoptimálnějším režimu. Není závislý na tom, jak řidič sešlápne plyn. Je to něco jako elektrocentrála. Jede v režimu maximálního výkonu za minimální spotřeby. Považuji uváděnou spotřebu za vysoce reálnou a budoucnu bude ještě klesat.

      1. Mýlíte se. To už funguje
        Mýlíte se. To už funguje v současném Priusu. Díky CVT převodovce dokáže motor pracovat v nejefektivnějších otáčkách a jen měnit převodový poměr.
        Jediný rozdíl mezi současným Priusem a budoucím pluginem je pouze a jen v tom, že když přijedete domů (do práce,…), tak jej můžete píchnout do zásuvky a baterky dobít ze sítě. To teď s Priusem nelze.
        Nicméně topit budete potřebovat i v novém Priusu, takže v zimě si nechte zdát o spotřebě 3,6l. 🙂

  2. pěkné, ale mám pocit že
    pěkné, ale mám pocit že dokud se nevyrobí baterie které budou „ekologické a ekonomické“ co se týká výroby a následné likvidace tak žádné masové rozšíření nebude možné, ale je fakt že nějak se začít musí, ikdyž se mohlo začít už dříve…

    co se týče vzhledu auta tak je docela ucházející 😉

        1. No vyroba vodika soce nie je
          No vyroba vodika soce nie je efektivna,ale v.porovnami s ropou,ktora vznika fotosyntezou ,kde ucinnost je 6%,fosilizaciou, destilaciou a spalenim v motore s 30% ucinnostou je to takmer idealna pohonna latka pre elektromobily.Skladovanie a precerpavanie by sa dalo riesit napriklad vymrnnymi modulmi,ktorymi bue zasobena kazda cerpacia stanica.

                1. Díky za tip, určitě se na
                  Díky za tip, určitě se na tohle téma časem také zaměříme.

        2. Já myslím, že Honda už
          Já myslím, že Honda už má reálné fungující řešení. A výroba vodíku elektrolýzou nebo tepelným rozkladem za pomoci obnovitelných zdrojů (voda, solár) je možná. Např. v Kanadě mají tolik elektřiny z hydroelektráren, že nevědí co s ní. Budou tedy rozkládat vodu a vodík přepravovat pomocí tankerů do Evropy.

          V každé poušti může být solární pec – elektrárna, která bude vyrábět vodík. To, že v noci nepoběží vadit nebude, protože vyrobený proud se nikam nepovede, spotřebuje se na místě výroby. Rozběh a zastavení elektrárny bude samovolné s východem a západem slunce. Žádné složité procesy jako v uhelné nebo jaderné elektrárně.

          1. Vodik nevidim jako optimalni
            Vodik nevidim jako optimalni reseni. Krome toho, ze vyroba je stale draha a jen tak nezlevni, tak i skladovani a distribuce je mnohem slozitejsi nez si dokazete predstavit. Samotny vodik je lehky a tim zabira nadrz velky objem v aute. V soucasne dobe maji vodikova auta dojezd kolem 350km a nadrze jsou skoro vsude. Vodik musi byt stlacen nebo zchlazen na velmi nizke teploty a to neni zadna sranda. Baterky jsou realnejsi reseni a mezitim reseni typu GM Volt se mi jevi jako nejlepsi mezistupen k plnemu elektromobilu. Navic nepotrebujete stavet uplne novou distribuci a vyroba 1kWh elektriny z jadra prijde na 0.6kc coz je take docela zajimava cena.

Napsat komentář