Nová Honda Accord: diesel místo hybridu

Aktuální model vozu Honda Accord v hybridní verzi se neprodává tak, jak by si Honda představovala, a tak plánuje změny. Nechystá se představit hybridní verzi nového modelu Honda Accord 2008, namísto toho se hodlá soustřeďovat na hybridní pohon pro menší auta jako je Honda Civic, případně čistě hybridní řešení (první by se mělo objevit za dva roky). Větší modely jako Accord namísto toho dostanou nový dieselový motor, a to v roce 2009.

Toyota Prius se solární střechou

Přesně na tohle nejspíš spousta majitelů vozu Toyota Prius čeká. Mnozí z nich doufají, že samotná automobilka Toyota zahrne střešní solární články do nového modelu vozu (i když, aktuálně se objevily dohady, že dokonce nepůjde ani do výkonnějších lithium iontových baterií, které ještě nejsou tak bezpečné jako dosud využívané nikl-kadmiové).
Automobilku Toyota mezitím předběhla společnost Solar Electrical Vehicles, která montuje solární střechy nejen do vozu , ale také Highlander Hybrid a Ford Escape Hybrid. poskytuje zhruba 200-300 W výkonu a dobíjí doplňkovou baterii vozů. Díky tomu může Toyota Prius ujet pouze na elektrický mód asi 32 kilometrů.

New York: hybridní taxíky do roku 2012

Starosta New Yorku Michael Bloomberg oznámil plán, že do roku 2012 mají být všechny taxíky ve městě přesedlat na hybridní pohon. V současné době jezdí po New Yorku na 375 taxi hybridů. Do října 2008 jich má být dalších 1000 a zbytek z celkového počtu 13 000 vozů taxi se změní do roku 2012. New York se tak stane příkladem pro další světové metropole z nichž některé už hybridní taxi také vyzkoušely, například Londýn či Vancouver. Zatím ale pouze v omezené míře.

Kam elektromobilem? Nakupovat do zeleného supermarketu!

Doprava, to nejsou jen nablýskané kapoty krásných nových strojů, ale také dopravní infrastruktura. Několik stavebních společností v Chicagu nyní přišlo s návrhem „zeleného“ obchodního domu, který bude nanejvýš přívětivý ke všem dopravním alternativám:

  • parkoviště bude preferovat menší a hybridní automobily
  • pro majitele budou připraveny zásuvky
  • samozřejmostí jsou stojany pro kola a
  • střecha obchodu bude pokryta zelení, nejspíš jedlou (proč ne ?)
  • určitě by se hodila také pro bionaftu či ethanol E85

Zatím není jasné kdy a kde přesně v Chicagu bude takovýto obchod stát, ale rozhodně musíme ocenit zajímavý nápad.

Wall-Mart má svůj první hybridní kamion

Obrovská americká společnost Wall-Mart se rozhodla zefektivnit svoji automobilovou flotilu. Nyní obdržela první hybridní kamion Peterbilt 386 Hybrid. Tahač využívá klasický systém, kdy se při brzdění generuje energie do baterií. Ta je pak využívána pro pohon elektromotoru a napájení veškerých elektronických zařízení.
Za plného provozu ve službách Wall-Mart by měl být tahač stále testován a vylepšován tak, aby se v roce 2009 dostal do prodeje.

Kia Rio Hybrid

Hybridní verze malého sedanu Kia Rio se objevila už na autosalonu v Ženevě, později také na autosalonu v Lipsku. V současné době jihokorejská automobilka Kia vyrábí 4000 kusů tohoto vozu jako vládní zakázku. Veřejnosti by měla být hybridní Kia Rio k dispozici v roce 2009. Jedná se o diesel-hybrid vybavený 1,4 l motorem o výkonu 88 koní a elektromotorem o výkonu 16 koní. Případně bude k dispozici také kombinace 1,6 l motoru s 20 koňovým elektromotorem. Menší verze by měla mít spotřebu zhruba 5,6 l/100 km. Maximální rychlost vozu Kia Rio Hybrid bude dosahovat 180 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekund.

Honda chystá nový hybrid

Po neslavném ukončení výroby modelu Honda Insight se zdá, že Honda opět výrazněji zabrousí do světa hybridních automobilů. Aktuálně prosakují na povrch informace o tom, že hodlá přibližně v polovině roku 2009 uvést na trh nový hybrid za cenu kolem 25 000 dolarů. Každý rok chce vyrobit 200 000 těchto modelů. Kromě toho chystá také model Hybrid Sports Coupe, který bude vycházet z konceptu Remix představeného minulý rok v Los Angeles (na obrázku). Původní model Honda Small Hybrid Sports byl představen například nedávno na autosalonech Lipsko či .

Porsche: hybridy a diesely

se momentálně velmi zajímá o koupi , částečně možná i proto, aby vylepšilo své postavení v oblasti ekologických automobilů. Už brzy chce totiž do svých automobilů montovat dieselové motory a hybridní pohon. Můžou za to samozřejmě především omezení emisí ze strany EU. Porsche už například potvrdilo, že modely Cayenne a Panamera získají hybridní pohon, nově se do hry nejspíš zapojí také dieselové motory.
Mimochodem, nedávno na Auto.cz vyšel zajímavý článek „Porsche Cayenne Turbo LPG – plynová zbraň“.

Prodejnost hybridů v dubnu klesla

Duben nebyl pro v USA, největším automobilovém trhu na světě, příliš příznivý. Prodeje poklesly o 13% oproti rekordnímu březnu. Přesto, oproti minulému roku je počet prodaných hybridních automobilů o 30% vyšší, takže netřeba propadat skepticismu. Nejprodávanějším hybridním vozem zůstává Toyota Prius, za duben se jich v USA prodalo 13 056. Částečně za to jistě může i neustále vzrůstající cena benzinu v USA i jinde ve světě. Celkem se za rok 2007 dosud na celém světě prodalo 61 941 hybridních automobilů.

Kachna jako diesel hybrid!

Magazín Auto Express UK přinesl ukázky nového modelu vozu Citroën 2CV. Jedná se o futuristickou renovaci známé „Kachny“, která má být zřejmě pro automobilku něčím jako je nový Volkswagen Beetle.
Jednoznačně rozpoznatelný tvar kapotáže navazuje na koncept Evoque z roku 2005. Co víc, celý model nového Citroën 2CV má být velmi přívětivý k přírodě. Nová Kachna má vynikat nízkými emisemi i spotřebou především díky . Zatímco původní Kachna byla navržena jako velmi levný vůz, nový model 2CV bude spíše dražší, luxusnější záležitostí, čemuž bude odpovídat cena i výbava. Produkce by mohla začít už v roce 2009.

Hybridní neznamená čistý

Již několikrát se v minulosti ukázalo, že různá vylepšení automobilů ztratí pozitivní efekt v důsledku změny chování řidičů. Počátkem devadesátých let se rozšířily vozy s ABS. Řidiči se však rychle přizpůsobili a začali jezdit o to agresivněji. Podle výsedků studie NHTSA sice ubylo nehod s účastí více automobilů díky lepší ovladatelnosti vozidla při brzdění. Naproti tomu ale přibylo nehod jednotlivců zřejmě pod vlivem agresivnější jízdy a přibližování se fyzikálním limitům. Výhoda ABS byla tedy smazána.

Podobný trend se začíná objevovat i u vozidel s hybridním pohonem. Mezi roky 2000 a 2006 se průměrná hmotnost zvýšila o 30%. Průměrný výkon vzrostl dokonce o 60%. Tento trend má na svědomí zejména rozšíření hybridních SUV. Od roku 2000 se tak zvýšila průměrná spotřeba hybridů o 15%.

Řidiči se tedy opět pomalinku přizpůsobují. Přesedáním do těžších a výkonějších hybridů mažou veškeré jejich výhody. Naštěstí se na věc dá nahlížet i z jiného pohledu: Lepší hybridní SUV se spotřebou a emisemi o třídu menšího vozu než klasické, kde je spotřeba opravdu vysoká.