Solární vozítko Sunray má první cenu

Na první pohled vypadá jako klasické golfové autíčko. Ve skutečnosti je Sunray plnohodnotný elektromobil schopný provozu na amerických silnicích. Vyrábí jej firma Cruise Car. Sunray můžete jet rychlostí až 30 km/h a je 100 km. Verze bez na střeše zvaná Classic Golf má dojezd mezi 60 a 85 km a stojí 5 500 dolarů, zatímco Sunray stojí 7000 dolarů. Firma Cruise Car schystá brzy uvést také rychlejší verzi Sunray nazvanou Sunray Kudo, která se bude prodávat za 9000 dolarů. Elektromobil Sunray získal první cenu na konferenci Solar Power 2006, která se nedávno konala v kalifornském San José za účasti guvernéra Arnolda Schwarzeneggera. Oficiální stránky společnosti Cruise Car spolu s kompletní nabídkou vozítek hledejte na adrese www.cruisecarinc.com.

Google a Clooney si oblíbili Tanga

Jeden ze spoluzakladatelů společnosti Google, Sergey Brin, investoval nedávno blíže neupřesněnou sumu do společnosti Commuter Cars. Ta se soustředí na vývoj malých a . Brin si k té příležitosti pořídil rovnou také tři automobily Tango T600, jeden stojí 148 000 dolarů. Tango je zvláštní tím, že je pouze metr široké, zrychlit z 0 na 100 km/h však dokáže za čtyři sekundy, maximální rychlost je 120 km/h.

Lidové noviny: Auto, které jezdí jen na slunce a vítr

Ve včerejších Lidových novinách vyšel článek, který informuje o ekologickém monacké firm , který byl poprvé představen na . Ekologické vozítko připomínající kočáry 19. století se kupodivu bude vyrábět, v červnu 2007 má být připraveno k prodeji prvních 200 kusů. Cena za jeden však bude 24 tisíc eur, tedy asi 720 000 Kč. Elektromobil Eclectic je určen především do města, nemá dveře a je poháněn o výkonu 22 koní. umožňují při maximální rychlosti 50 km/h 50 km. Další zajímavé informace hledejte na oficiálních stránkách firmy Venturi Automobiles.

Electric City Smart – nový čínský padělek

Čínský průmysl dokáže okopírovat všechno. Od šperků přes hodinky a motorky až po auta. Čínská automobilka CMEC představila nedávno dvousedadlový nazvaný Electric City Smart, který se až nepříjemně podobá německému automobilu Smart ForTwo automobilky Daimler Chrysler. Elektromobil má dojezd 100 km, maximální rychlost 55 km/h a údajně je určen především pro export do Evropy. No uvidíme, jak si s takovýmhle problémem poradí právníci Daimleru. Ostatně, není to poprvé, co se do Evropy hrnou čínské padělky.

Suzuki představilo kolečkové křeslo

Ale ne jen tak ledajaké kolečkové křeslo! Je určeno pro všechny handicapované, ale nevyužívá už starých neekologických olověných baterií. Naopak je poháněno čistou energií palivových článků. Název nového ekologického elektrického křesla zní Suzuki MIO a ačkoliv se nejedná přímo o „vůz“ v pravém smyslu slova, jistě je zajímavé jej na našich stránkách zmínit. Už jen proto, že automobilka Suzuki se odhodlala na něčem takovém pracovat. Dojezd vozítka by měl být 40 km na jedno „nabití“. Zatím se jedná o prototyp a zjišťuje jaký by byl mezi zákazníky zájem.

Kompletní galerie Suzuki Mio