Také v České republice vznikají studie malých městských elektromobilů. Autorem jedné z nich je Jan Štefl, student VŠUP v Praze. Malý elektromobil v sobě „spojuje výhody malého motocyklu s bezpečím a komfortem automobilu“, informuje magazín Automix.
Tomu odpovídají i rozměry vozu, které jsou 210x100x150. Každé ze čtyř kol je nezávisle zavěšeno a poháněno elektromotorem. Energii jim dodávají dva akumulátory, jeden z nich je fixovaný a druhý výměnný – to kvůli možnosti rychlé výměny ve stanici. Baterie zároveň zajišťují stabilitu elektromobilu.
Malý elektromobil je určen pro jednoho člověka. K ovládání se namísto volantu používají dvě páčky umístěné ve dveřích. Zavazadlový prostor má objem 100 l. Otázka na závěr: je podle vás tento pohledný hybrid mezi klasickým elektromobilem a skútrem praktickým strojem?
Přesně tak..
Ten „pocit
Přesně tak..
Ten „pocit volnosti“ a nestabilita – to je přesně to co mne od motorky odrazuje..
Navíc na motorce nemůžu třeba po dlouhé cestě na chvíli zastavit a odpočinout si, zdřímnout si.. Leda bych si s sebou vezl nafukovací matraci a pro jistotu i nepromokavou plachtu..
Tím spíš, že dnes motorky stojí někdy i víc než mnohem pohodlnější auto..
Jinak mně se ten návrh celkem líbí.. I když přeci jen by to uvnitř mohlo být trochu prostornější – podle uváděných rozměrů počítají nejspíš s poměrně úzkým sedadlem, vedle kterého již nebude další odkládací prostor a alespoň minikufr (například na brašnu s notebookem) tam také nikde nevidím..
Tak zrovna ten „pocit
Tak zrovna ten „pocit volnosti“ + nutnost hlídat stabilitu stroje jsou dva hlavní důvody které dost lidí od nákupu motorky odradí. Obzvlášť v místech, kde třeba často prší …
Osklive, to je to slovo, co
Osklive, to je to slovo, co jsem hledal… :o)
To bych radši normální
To bych radši normální motorku, ta zabere míň místa a taky je to takový pocit volnosti, že kolem mě nejsou žádné plechy