Opel Trixx

Opel chystá malé auto a elektromobil

General Motors se po dlouhých dišputacích rozhodli, že si (prozatím) Opel nechají. Německo si snad i trochu oddechlo. Jeden z hlavních zájemců o koupi, Rusko-kanadské konsorcium vedené Magnou už však alespoň mělo plán, jak učinit Opel v průběhu následujících let konkurenceschopným. Jeho součástí bylo i malé městské auto, které mělo konkurovat takovým jako Ford Ka, Peugeot 107 nebo Fiat 500. General Motors se teď rozhodli, že Opel skutečně malé auto potřebuje.  

Elektromobil - Jan Štefl

Český elektromobil do města z VŠUP

Také v České republice vznikají studie malých městských elektromobilů. Autorem jedné z nich je Jan Štefl, student VŠUP v Praze. Malý elektromobil v sobě „spojuje výhody malého motocyklu s bezpečím a komfortem automobilu“, informuje magazín Automix.

Tomu odpovídají i rozměry vozu, které jsou 210x100x150. Každé ze čtyř kol je nezávisle zavěšeno a poháněno elektromotorem. Energii jim dodávají dva akumulátory, jeden z nich je fixovaný a druhý výměnný – to kvůli možnosti rychlé výměny ve stanici. Baterie zároveň zajišťují stabilitu elektromobilu.
Elektromobil - Jan Štefl
Malý elektromobil je určen pro jednoho člověka. K ovládání se namísto volantu používají dvě páčky umístěné ve dveřích. Zavazadlový prostor má objem 100 l. Otázka na závěr: je podle vás tento pohledný hybrid mezi klasickým elektromobilem a skútrem praktickým strojem?
Elektromobil - Jan Štefl

elektromobil Duracar Quicc Diva

Auto budoucnosti? Elektromobil Quicc Diva

Nizozemský magazín ZERAuto věnovaný alternativním pohonům nedávno vyhlásil mezi svými čtenáři anketu o volbu auta budoucnosti. Z nabídky 12 velmi zajímavých vozů nakonec mezi čtenáři nepříliš překvapivě zvítězil domácí výrobce DuraCar se svým elektromobilem Quicc! Diva, a to i navzdory tvrdé konkurenci v podobě například Tesla Roadster nebo Pininfarina BlueCar.

Druhé místo obsadil Chevy Volt a třetí Think City. Futuristické malé auto do města se mže pochlubit maximální rychostí 120 km/h, dojezdem 150 km a originálním řešením zadní části (viz. video uvnitř článku). Energii dodává lithium-železo-fosfátová baterie. Šasi je vyrobeno ze syntetických materiálů, testuje se také verze s palivovým článkem. Auto je poměrně malé a snadno manévrovatelné i ve stísněném městském prostředí. Cena ujetí 100 km se pohybuje kolem 45 Kč (1,5 euro).

elektromobil Duracar Quicc Diva

elektromobil BG C100

BG C100 – městský elektromobil připravený k výrobě

Zatímco velké a nemotorné automobilky se jen těžko dokáží rychle přizpůsobit novým trendům v oblasti osobní dopravy, malé a začínající automobilky tuto úlohu plní daleko snadněji. Segment maých městských automobilů zůstává i přes zásadní propad v prodeji nových aut stále velmi lukrativní, a tak se jej pokoušejí zaplnit mnozí noví hráči. Společnost BG Automotive Group aktuálně ohlásila, že má k masové produkci připraven elektromobil C100, který byl nedávno schválen k provozu americkým ministerstvem dopravy. Dokonalé čtyřmístné auto pro denní dojíždění a pohyb po městě nabídne 100 až 180 km dojezd, max. rychlost 75 km/h a prodávat by se mělo začít za nějakých 15 000 dolarů, při dnešním kurzu tedy asi 340 000 Kč. Výroba by měla začít ve Spojených státech už během letošního roku, automobilka by ráda vyráběla až 100 000 elektromobilu v roce 2010. Auto bude k dispozici v mnoha (nejen barevných) konfiguracích lišících se dojezdem a cenou. Splňuje také všechny americké bezpečnostní standardy, je mimo jiné vybaveno dvěma airbagy.