Jak by měl vypadat elektromobil za 3,6 mil. korun, tedy nějakých 120 000 liber? Jako Lighting GT! Poháněn čtyřmi 120kW elektromotory by měl nabídnout výkon kolem 700 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h během čtyř sekund a maximální rychlost omezenou na 210 km/h. Šťávu mu mají poskytnout nové 36kW baterie NanoSafe a ve výrobě by se tenhle údajně „typicky britský“ krasavec měl objevit už příští rok. Nevěříte? My taky ne. Ale chtěli bychom.
Šéf britské společnosti Lightning Car Company, která je za tohle neuvěřitelné dílko zodpovědná, je však optimista. „Lighting GT by měl být v prodeji na jaře 2010. Máme zaplacené předobjednávky, tlačíme naše plány kupředu,“ řekl magazínu Autocar.co.uk. Kromě tohoto sportovního elektromobilu by však firma ráda měla v nabídce také další typy vozů, ještě jedno menší sportovní auto a SUV.
![]() |
![]() |
![]() |
Nepochybuji o tom že to má
Nepochybuji o tom že to má rekuperaci, navíc takto výkonné motory ve všech kolech umožňují realizaci systémů ABS, ESP,ASR…., jejichž funkce může být dokonalejší než u současných systémů.
Zajímala by mě však jiná věc. Teorie praví, že neodpružené hmoty by měly být co nejmenší, takto výkonný motor však nebude určitě lehčí než 150kg. Na dokonale rovné silnici by to mohlo být ideální, nízké těžiště, min. naklánění karoserie… Co by se však dělo na nerovnostech nebo dokonce v hezké české díře? Ty nízkoprofilové gumy toho moc nepochytají a pak by byl v ohrožení ráfek. Jízdní vlastnosti na běžné silnici budou asi špatné takto těžké kolo nemůže stíhat kopírovat nerovnosti a proto bude mít malou přilnavost…
To by mě zajímalo jestli
To by mě zajímalo jestli to bude mit rekuperační brzdy tim se ušetří (vyšetří) ohromné množství energie
A dojezd? To je u těhle aut
A dojezd? To je u těhle aut taky hodně důležitý. Ono zůstat pak někde bez šťávy je pak pěkná prekérka. Případně nějaký rezervní zdroj?
v tomhle případě má být
v tomhle případě má být dojezd asi 300 km
Za 200000CZK by somt to
Za 200000CZK by somt to bral.
Tu rychlost bych neomezoval,
Tu rychlost bych neomezoval, to je přece škoda při takovém výkonu!
Ono to omezení bude asi z
Ono to omezení bude asi z technických důvodů. Navrhnout motor s velkým momentem v nízkých otáčkách tak aby byl schopen dosáhnout vysokých otáček není jednoduché…
Navíc, čím vyšší
Navíc, čím vyšší rychlost, tím rychleji se z baterek odpařuje šťáva…
Nikoli. Přesně tyto
Nikoli. Přesně tyto vlastnosti má sériový motor (momentová charakteristika je rovnoosá hyperbola).