Volkswagen jednoznačně kráčí ke svému cíli: být do roku 2018 největší světovou automobilkou. Auta na vodík k takovému cíli zjevně nevedou. Martin Winterkorn, šéf koncernu, podle Automotive News aktuálně řekl, že vodíková auta nejsou ekonomicky schůdná.
foto: Daimler
Volkswagen tak jde podobnou cestou, jakou např. Hyundai – prošlapává cestu třeba malým, ale podstatným inovacím ve velkosériové výrobě. A největší důraz klade na cenu. Jedině tak může v konkureci právě asijských automobilek uspět.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: první auto na vodík Hyundai ix35
Světoví státníci se v Davosu vozili vodíkovými autobusy
Americké ministerstvo energetiky zkouší auta Toyota na vodík
Koncern se tak staví do ostrého kontrastu s ostatními německými automobilkami, jmenovitě např. Daimlerem. Ten naopak tlačí vývoj aut na vodík silně kupředu. Zároveň ale nemá ambice být největší světovou automobilkou.
VW si údajně i nadále ponechá vývoj a výzkum palivových článků a automobilů na vodík. Rozhodně se ale nehrne do jejich sériové výroby. Místo toho se v oblasti alternativ hodlá zaměřit na hybridy a plug-in hybridy, částečně i elektromobily.
Na autosalonu Ženeva aktuálně Volkswagen představil unikátní vůz Volkswagen XL1 se spotřebou nižší než 1 l/100 km nebo Volkswagen Golf plug-in hybrid. Skrze svou značku Audi předvedl také A3 plug-in hybrid. A řadu dalších zajímavých nových modelů.
V současné době pak na trh uvádí modely Volkswagen eco-Up!, příbuzného v podobě Škoda Citigo CNG a v neposlední řadě odhalil také elektromobil Volkswagen e-Up! Vše odvozeno od jediného společného základu v podobě Volkswagen Up! Brzy nejspíš přibude i hybridní Up!
Ostatní automobilky se aut na vodík nevzdávají. Obrovské náklady na tuto technologii je ale nutí uzavírat strategická partnerství. Daimler, Ford, Nissan chtějí společně uvést auta na vodík v roce 2017, Toyota v oblasti vodíku spolupracuje s BMW.
Autá na vodík slúžia iba
Autá na vodík slúžia iba k odpútaniu pozornosti od vývoja elektromobilov a hybridov. V skutočnosti to s nimi nikto nemyslí vážne. Technológia sa vyvíja takmer 20 rokov a dodnes k ničomu sériovo použitelnému nedošli , nie je to divné ?! Najviac ma ale desia ambície VW stať sa najväčšou automobilkou. To už budeme celkom v pr…..
Netreba zabúdať na
Netreba zabúdať na vodíkovú koróziu. Tlakové flaše na vodík majú životnosť 10 rokov.
Nikdy neříkej nikdy .Kdo
Nikdy neříkej nikdy .Kdo ví co se v budoucnu podaří vynalézt.
Názor :Rozhodne je lepší na velke vzdálenosti tranzpotovat energiji ve formě pynu(kapaliny) než pomocí UVN (Ultra vysokého napětí)
You Tube
Zázraky vědy-Jede to na vodu(CZdab)
http://www.youtube.com/watch?v=sL0eCL-XNBQ&feature=share&list=PL163j-BpIxjHPIDTtq9mGkeqNPYTvxPWa
A to ti řekl kdo, že je
A to ti řekl kdo, že je lepší transportovat plyn/kapalinu, než elektřinu.
Vsaď se, že najdu nejméně 3 případy, kdy to neplatí.
Tak tomu naozaj veríš?!?
Tak tomu naozaj veríš?!? To s tým autom na vodu je staré už aspoň 30 rokov. Fyzikálne je to nezmysel. Na internete je hafo videí, ale v reále som nebol schopný niečo nájsť (na videu aj Coperfield dokáže čokoľvek. Najznámejší princíp je, že pomocou špeciálneho vyvíjača (s využitím princípu rezonancie) sa vytvorí vodíkov-kyslíkový plyn, ktorý je výbušný. Problém je, že „rozbitie“ molekuly vody na 2H a O je energeticky nesmierne náročné. Toto priamo súvisí aj s témou článku o autách na vodík (pre osvieženie – ide o elektromobily, kde sa namiesto bateriek nachádzajú bomby na vodík a cez palivový článok sa produkuje elektrina na pohon). Bomby musia byť veľké (asi väčšie ako slušné baterky) a aj ťažké (musia byť na veľký tlak), takže z pohľadu rozmerov a hmotnosti asi nebudú baterkám konkurovať (nehovorím o budúcich, kde sa očakáva niekoľkonásobné zníženie hmotnosti aj ceny). Do baterky uložím elektrinu s účinnosťou cca 90%, pri vodíku to nebude ani 20% (to len hádam, opravte ma keď sa mýlim). Výroba z fosílnych palív je nezmysel – nerieši problém. Ako slepú uličku vníma pohon na vodík aj Elon Musk (Tesla).
Nesmysl to je, ale když se
Nesmysl to je, ale když se na to dostane dotace tak proč nevynalézat zbytečnosti? 😀
vodik ako ulozisko energie
vodik ako ulozisko energie je nezmysel, fyzikalny aj ekonomicky, vie sa to uz 20 rokov ale ako vidim snilkov je stale dost
Auta na vodik su nezmysel.
Auta na vodik su nezmysel. Ekonomicky aj bezpecnostne.
hlavne energeticky… ja tam
hlavne energeticky… ja tam prilis moc ztrat at uz jde o samotny palivovy clanek, baterii nebo kompresi, vyrobu, skladovani (ci transport) vodiku. To vsechno snizuje efektivitu. A stejne co jsem slysel, tak nejjednosussi je ziskavat vodik z fosilnich paliv, tedy se tim ani nic neresi.