Z Wolfsburgu přifrčí do Ženevy hned několik novinek a Volkswagen XL1 bude dost možná tou nejrevolučnější. “Litrové auto” XL1 vypadá jako z daleké budoucnosti. Německý koncern ale všechny utvrzuje v tom, že jej bude ručně vyrábět.
foto: Volkswagen
Volkswagen XL1 přijede na autosalon Ženeva konečně s finálními specifikacemi. A parametry jsou to ještě lepší, než jsme doufali. Kombinovaná spotřeba malého auta má klesnout k 0,9 l/100 km!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen XL1, auto se spotřebou 1 l/100 km, míří do výroby | Hybrid.cz
Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km zachycen při testování | Hybrid.cz
XL1 je dvoumístný dieselový plug-in–hybrid. Pravděpodobně také produkční auto s nejmenší spotřebou na světě. Čistě na elektřinu zvládne urazit vzdálenost až 50 km. Hmotnost je pouhých 795 kg.
Extrémní snížení hmotnosti je jedna cesta kterou si Volkswagen razí cestu ke zmíněné spotřebě. Tou druhou jsou rozměry (výška 1153 mm, šířka 1665 mm a délka 3888 mm; dlouhé a široké je tedy XL zhruba jako Volkswagen Polo), které vozu propůjčují aerodynamický koeficient 0,189.
Díky tomu může Volkswagen XL1 jet stálou rychlostí 100 km/h při spotřebě pouhých 6,2 kW. V čistě elektrickém módu údajně spotřebuje auto pouze 0,1 kWh k ujetí více než 1 km.
Jako motor slouží malý TDI dvouválec o výkonu 35 kW/48 koní doplněný o elektromotor 20 kW/27 koní a sedmistupňovou DSG převodovku s dvojitou spojkou. To vše završuje li-ion baterie.
Max. rychlost XL je 160 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí vůz během 12,7 vteřiny. V nové fotogalerii najdete nejen krásné fotky samotného auta, ale i jeho výroby a praktického testování. Volkswagen to opravdu myslí vážně.
To co rozhodne o úspěchu XL1 bude však bezesporu jeho cena. Vzhledem k tomu, že auto se údajně má vyrábět ručně v továrně Osnabrück v Německu, nepůjde o auto úplně nejlevnější. I z toho důvodu, že bude ve velkém využívat CFRP.
Na druhou stranu, je naprosto originální. Volkswagen riskuje: zkouší vyrobit auto pro “zeleně” naladěnou generaci počátku 21. století. Takovou, která si je vědoma, že auto většinu času stojí, a když už nestojí, tak v něm nejčastěji cestují jeden, maximálně dva lidé. Přejeme mu jen úspěch.
Ja jen pripomenu, ze to je
Ja jen pripomenu, ze to je dost bezostysne zkopirovany prastary koncept (2002): WIKI>>Volkswagen_1-litre_car
o tom, jak dopadlo jediny funkcni a oblibeny elektromobil si pustte „Kdo zabil elektromobil“.
vic asi k proklamovanymu zameru seriovy vyroby netreba rikat….
V Demolition Man byl GM
V Demolition Man byl GM Ultralite.
To je pro mě i po více než deseti letech nedostižný koncept.
Na rozdíl od VW XL1 je praktický, je plně čtyřmístný, se zavazadlovým prostotem, disponuje lepšími jízdními parametry, srovnatelnou aerodynamikou a nižší váhou!
http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992
Já v tom žádnou velkou
Já v tom žádnou velkou revoluci nevidím. Technologie pohonu TDI + Li-Ion + DSG jsou dnes běžně vyráběné komponenty. Úspor dosáhli tak, že prostorově je to auto zmršeno natolik, že je pro běžné používání téměř nepoužitelné. Snad jenom vysokým použitím kompozitů to posouvá technologickou praxi o kousek dál. O revolucí bych mluvil, kdyby auto použilo něco, co nikdo dosud nepoužil, jako svého času Prius, nebo Volt.
Já v tom revoluci vidím (i
Já v tom revoluci vidím (i když je to jen dvojmístné).
Ta revoluce je v tom, že to poskládali do funkčního celku o hmotnosti (včetně řidiče) 1 tuna a se spotřebou 20% současné nejnižší spotřeby.
Pokud by se tohle dostalo na trh v koncové ceně 400 000 CZK, tak mají během měsíce pořadník na 10 000 aut jenom v čechách. Při téhle spotřebě by se spoustě lidí co dojíždějí do práce starým vrakem oplatilo ten vrak zahodit. Navíc vypadá pěkně, takže i spousta manažerů by se nestyděla s ním jezdit na obchodní jednání, měli by nálepku, že jdou s dobou a jsou ECO. Dále je spousta firem, které nepotřebují auta s velkým kufrem – a pokud to auto jezdí 50000km za rok, tak jen na palivu se tady ušetří 70 000CZK za rok.
Toto je dvoumístné se
Toto je dvoumístné se spotřebou 0.9L. Hned vedle je článek o Audi A3 Etron, což je 5místné plnohodnotné nadupané auto se spotřebou 1.5L. To Audi je větší revoluce. VW je jenom PR.
Přestaňte snít a podívejte se na realitu. 400tis auto vyráběné ručně v malosérii určitě stát nebude. Spiše tak trojnásobek. V zájmu mediálně zajímavého čísla spotřeby, bylo auto sníženo, takže je vysoké lehce přes metr. To aby mělo takovou tu anténku s praporkem jinak nebude v provozu vidět. Zkrátka pohonem dnešní technologický standard, dovedený v zájmu PR rozměrově do extrému. Nakonec ani VW to nemyslí s jeho výrobou vážně.
To už jsem tady psal, že
To už jsem tady psal, že to VW s tímhle autem nemyslí vážně, a že je to PR. Drapaliku, ty jsi to ode mně sprostě opsal, to ti autorská práva nic neříkají :).
A snění je to co nás motivuje.
Ale teď vážně – určitě nejsem jediný, který má dvě auta s tím, že to co se víc používá jezdí jen do práce. A pro takovéto ježdění je na prvním místě ekonomika provozu – což toto auto splňuje (tedy pokud by to VW myslelo vážně)
Je to len velmi draha hracka.
Je to len velmi draha hracka.
Hergot zezadu to vypadá
Hergot zezadu to vypadá jako EV-1 🙂
Přesně to samé mě
Přesně to samé mě napadlo dnes dopoledne, když jsem koukal na ty fotky v galerii.Snad se historie nebude opkovat…
Konecne moderna verzia
Konecne moderna verzia Avionu z 1984
hybrid.cz/novinky/avion-auto-se-spotrebou-2-l100-km-z-roku-1984
Dufam, ze sa naozaj zacne produkcne vyrabat.
A ze nebude stat oproti priemernemu autu presne o tolko viac, o kolko na nom za 5 rokov priemerneho jazdenia usetrim na pohonnych hmotach 🙂
Bohužel tohle bylo na
Bohužel tohle bylo na autosalónu před 30ti lety a skutek utek (i když v Demolition Man vypadalo pěkně).
A vzhledem k tomu, že VW to s tímto modelem nemyslí vážně (ruční výroba = stovky kusů ročně) tak si asi nemusíš dělat naděje. Je to prostě jenom PR, aby se neřeklo, že nedělají nic.