Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1

Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z revolučního plug-in Volkswagen XL1 se spotřebou 1 l/100 km. Okamžitě se tedy nabízí otázka: bude i Auto mít svůj hybrid v podobě Citigo?

Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1
foto: Volkswagen

Volkswagen chce být do roku 2018 největší světová automobilka a německý koncern dělá vše proto, aby se mu to podařilo. Plánuje záplavu plug-in hybridů. Jedním z nich bude i revoluční dvoumístný Volkswagen XL1 – plug-in diesel-hybrid se spotřebou 1 l/100 km.

Teď podle magazínu Autocar.co.uk představila německá automobilka plány, ve kterých ukazuje, že hybridní pohon z XL1 se objeví také v modelu malého auta do města Volkswagen Up! Ten v ČR vyrábí také Škoda pod značkou Škoda Citigo.

Hybridní pohon do každého auta

Volkswagen XL1 půjde do výroby – ta bude ale ruční a kusově velmi omezená. Naopak Up! Hybrid by se mohl vyrábět po tisících. Využije stejný typ pohonu – naftový 800ccm dvouválec TDI o výkonu 47 koní, doplněný o elektromotor o výkonu 27 koní a 5,5kWh baterii.

Ostatně, o tom, že Volkswagen Up! dostane dieselový dvouválec – stejný, který najde využití v extrémně šetrném Volkswagenu XL1, už jsme psali před časem.

Volkswagen Up! - pětidveřová verze Volkswagen Up! - pětidveřová verze Volkswagen Up! - pětidveřová verze

To vše je spojeno sedmistupňovou DSG převodovkou. Auto by navíc mělo být možné dobíjet z běžné zásuvky, půjde tedy o plug-in hybrid. Slibovaná spotřeba XL1 je 0,9 l/100 km. Model přitom bude vážit pouze 795 kg.

Malé, lehké, prostorné

Volkswagen Up! v základu váží 925 kg – ovšem bez toho, aby využíval CFRP (plasty tvrzené uhlíkovými vlákny) nebo jiné vychytávky. Díky tomu by mohl Up! hybrid být i výrazně levnější než XL1 a vážit taktéž pod 1000 kg.

Navíc půjde o plnohodnotný čtyřmístný vůz. Odhadovaná reálná spotřeba je kolem 2,5 l/100 km. Dojezd čistě na elektřinu ujede auto zhruba 50 km.

Podle magazínu Autocar.co.uk je Up! Hybrid stále ještě ve stádiu návrhu. Do prodeje se určitě nedostane během následujících 1,5-2 let. Nicméně model Volkswagen XL1 se představí na autosalonu Ženeva 2013.

Autocar.co.uk

6 komentářů u “Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1”

    1. No ne tak
      No ne tak přesně.
      Aerodynamika jde z 0,18 na 0,25 , to je nárůst odporu o 30%, hmotnost má nárůst o dalších 30%. Takže 1,3*1,3*0,9=1,521l/100km.

      Takže je zde otázka – bude mít XL-1 skutečně spotřebu 0,9l/100km, nebo je to měřené pomocí MPGE metodiky. Pokud by to bylo pomocí MPGE lži, tak by potom uváděné hodnoty odpovídaly.

      1. Reálná spotřeba XL1 bude
        Reálná spotřeba XL1 bude okolo 2,2l/100km.
        0,9l/100km je bohužel trapný marketingový trik, kde se prvních 100km počítá s jízdou s plně nabytými bateriemi.
        Zajímalo by mě, jak budou měřit, až přijde nějaký hybrid, který zvládne 110km na baterii a bude mít spalovací motor. To bude asi uváděná spotřeba v litrech na sto km toho spalováku záporná, podle jejich logiky!

Napsat komentář