Koncern Volkswagen se chce na autosalonu v Ženevě pořádně blýsknout. Volkswagen XL1 zdaleka nebude jediná zajímavost. Audi A3 E-Tron, nový plug-in hybrid, se narozdíl od litrového auta bude snažit zaujmout svým výkonem.
foto: Volkswagen/Audi
Audi A3 E-tron plug-in hybrid bude pohánět 1,4l TFSI motor o výkonu 150 koní doplněný o elektromotor s výkonem 75 koní. Kombinace obou těchto jednotek nabídne výkon 204 koní (točivý moment 350 Nm). Normovaná spotřeba by se přitom měla držet na 1,5 l/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: představí se Audi A3 plug-in hybrid | Hybrid.cz
Audi ruší elektrické A1, A2, předvádí naopak A3 e-tron | Hybrid.cz
Na autosalonu v Ženevě si Audi A3 E-tron odbude světovou premiéru. Auto zvládne čistě na elektřinu ujet až 50 km, max. rychlost na elektřinu je 130 km/h. Tehdy bude dodávat energii 8,8kWh li-ion baterie.
V běžném hybridním provozu je max. rychlost omezená 222 km/h. Z 0 na 100 km/h zrychlí vůz během 7,6 vteřiny. Auto nabídne klasické módy fungování: čistě na spalovací motor, hybridní pohon, čistě elektrický.
Uvedení Audi A3 E-tron plug-in hybridu na trh bychom se měli dočkat v roce 2014.
Tento clanok je dokaz, ze uz
Tento clanok je dokaz, ze uz netreba nikomu verit. TV klamu, v politike klamu, obchodnici klamu, na internete klamu, vsetci do jedneho klamu. Dokoncka na povodne v celku doverihodnom Discovery uz klamu az sa prasi. Cim som starsi, tym menej verim comukolvek. spotreba 1,5L na 100 km. jeden a pol litra, tak oni maju spotrebu JEDEN a POL LITRA… prave ma zachvatil zufaly smiech a chytam sa za celo. tak teda, jeden a pol litra. ok. jeden a pol. mh, tak jeden a pol, jasne .. to je strasne.
Pochopiteľne 😀 Počítajú
Pochopiteľne 😀 Počítajú s tým, že 50 km prejde auto na elektriku a druhých 50 km ujde v hybridnom režime, kde bude využívať spaľovací motor a elektromotor. To znamená, že 1,5l spotrebuje v hybridnom režime na 50 km, takže kombinovaná spotreba hybridného režimu budú 3 litre (aj o tom dosť pochybujem). Presne tento istý druh odrbávania zákazníka používa aj Chevrolet so svojim „revolučným“ Voltom. Takže ideálny plug-in hybrid bude podľa tejto myšlienky poskytovať dojazd na batérie limitne sa blížiaci k 100 km, a akú bude mať spotrebu spaľovací motor je šuma fuk. Skrátka na 100 km spotrebuje auto 0,4 litra, ale že pri tom v hybridnom mode ujde 5 km už nikoho netrápi.
XL1 bude mít spotřebu
XL1 bude mít spotřebu 0.9L, je pro 2 a praktické využití značně omezené. Toto má spotřebu 1,5L a je to běžně použitelné navíc poměrně nadupané auto. V čem je tedy XL1 tak revoluční? V tomto srovnání myslím nesmyslnost XL1 vynikne.
To se obávám, že nemáš
To se obávám, že nemáš pravdu. Oni pro normovanou spotřebu použijí měření EPA, tzv. MPGE, kde je díra pro plug-in. TJ. na zažátku testu máš plnou baterii, na konci prázdnou, ale to nezapočítáš.
Jen pro jistotu – 1,5l v benzínu je necelých 14kWh, takovou spotřebu ti nedá ani čistý elektromobil této hmotnosti, takže se moc netěš. Budou rádi, když se dostanou reálně na 3,5l
Obě dvě auta jsou plugin
Obě dvě auta jsou plugin hybridy, obě mají spotřebu měřenou stejnou metodikou a obě v reálu samozřejmě tato čísla nedosáhnou.
Ono je vůbec vtipné
Ono je vůbec vtipné testovat auto se 150k spalovacím motorem a 0-100 pod 8s na jízdním cyklu NEDC a jemu podobných, člověk který si kupuje takovéto auto s největší pravděpodobností nebude jezdit na spotřebu. Pokud ale dokáže při dynamické jízdě výrazně uspořit palivo, pak to rozhodně přínos bude, bohužel tato data výrobce nikdy neposkytne, protože by nevypadala tak „úderně“ pro obyčejného řidiče, ale zkušený řidič by uznal, že odvedli kus práce.
75 + 150 = 225
75 + 150 = 225
Výkon se v tomto případě
Výkon se v tomto případě nesčítá.
Iba v tomto???
Ešte som
Iba v tomto???
Ešte som nevidel hybrid, v ktorom by sa sčitoval výkon elektrického s benzínovým. Čo je samozrejme pochopiteľné, no nepochopiteľné je keď to niekoho napadne matematicky sčitovať.